SCANDALUL VOLKSWAGEN: RAR cere lista cu marcile care au DISPOZITIVE DE MANIPULARE A EMISILOR

Registrul Auto Roman (RAR) a contactat conducerea reprezentantei grupului VOLKSWAGEN IN ROMANIA si a cerut transmiterea, in cel mai scurt timp, a listei tipurilor de VEHICULE ALE MARCILOR pentru care s-au folosit DISPOZITIVE SAU TEHNICI DE MANIPULARE A EMISIILOR POLUANTE, informeaza un comunicat al RAR remis, vineri, Agerprse

‘Conducerea Registrului Auto Roman a contactat conducerea reprezentantei grupului Volkswagen in Romania si a cerut transmiterea, in cel mai scurt timp, a listei tipurilor de vehicule ale marcilor care apartin Grupului Volkswagen, pentru care s-au folosit astfel de dispozitive sau tehnici, precum si actualizarea listei tipurilor de vehicule, pe masura ce aceste informatii vor fi comunicate de catre constructor/autoritatea de omologare responsabila’, se arata in comunicat.

Acest demers a venit ca urmare a solicitarii Comisiei Europene referitoare la efectuarea unor verificari de catre toate Statele Membre cu privire la probabilitatea folosirii dispozitivelor de manipulare a emisiilor poluante, de catre producatorii ce comercializeaza in Europa autovehicule omologate de tip, in conformitate cu prescriptiile Regulamentului CEE-ONU nr.83 sau ale Regulamentului CE nr. 715/2007.

CITESTE SI: SCANDALUL VOLKSWAGEN: MANIPULAREA TESTELOR PRIVIND NIVELUL EMISIILOR A AVUT LOC SI IN EUROPA

Pentru certificatele de omologare acordate de RAR referitoare la emisiile poluante, Registrul Auto Roman a contactat titularii acestor certificate si a demarat o actiune de verificare, referitoare la probabilitatea existentei pe vehiculele fabricate pana acum a unor dispozitive de manipulare a emisiilor poluante. Mentionam ca RAR nu a acordat niciun certificat de conformitate pentru niciun autovehicul echipat cu motor diesel.

Potrivit sursei citate, actiunile RAR se vor adresa exclusiv constructorilor de autovehicule sau reprezentantilor autorizati ai acestora, nicidecum persoanelor fizice.

“Subliniem faptul ca vehiculele marca Volkswagen pentru Europa detin omologarea comunitara acordata de autoritatea germana, si nu de catre Registrul Auto Roman.
Conform legislatiei europene, raspunderea pentru asigurarea conformitatii productiei revine constructorului si autoritatii care a emis omologarea. Registrul Auto Roman va lua masurile necesare in functie de definitivarea listei cu tipurile de vehicule vizate si va tine cont de masurile administrative pe care autoritatile germane vor hotari sa le aplice Grupului Volkswagen”, subliniaza RAR.

CITESTE SI: SCANDALUL VOLKSWAGEN: PROPRIETARII ROMANI DE MASINI VOLKSWAGEN VOR FI CHEMATI LA REPREZENTANTE

Comisia Europeana a solicitat, joi, tuturor celor 28 de state comunitare sa demareze propriile lor investigatii la nivel national cu privire la autoturismele Diesel produse de Volkswagen pentru a putea stabili daca si cat de multe vehicule certificate in UE au fost echipate cu sisteme care incalca reglementarile Uniunii Europene (sisteme electronice speciale pentru evitarea standardelor referitoare la poluare — n. r.).

Cel mai mare producator auto la nivel mondial, Volkswagen, este acuzat ca ar fi manipulat rezultatele testelor autoritatilor SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale. Din acest motiv, nivelul poluarii era mai ridicat, sustine Agentia pentru Protectia Mediului din SUA (EPA).

Reprezentantii VW au recunoscut ca au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor si au anuntat ca 11 milioane de vehicule diesel vandute in intreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. Numai in SUA, amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparatiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse in ultimii sapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat si Audi A3.

Sursa foto: pressherald