Plenul Senatului a aprobat, luni, inlocuirea senatorului Serban Nicolae cu Mihai Neagu in functia de membru al Comisiei juridice, la propunerea liderului grupului PSD din Senat, Ilie Sarbu. Saptamana trecuta, Serban Nicolae si Ilie Sarbu s-au atacat reciproc.
“Nu domnul Serban Nicolae e un lider al partidului care poate sa pretinda pretentii de genul acesta. El apare cand apar functiile si dispare cand pierdem functiile”, declara Ilie Sarbu pe 18 noiembrie.
Senatorul PSD Serban Nicolae considera, intr-o scrisoare deschisa catre social-democratii transilvaneni, publicata pe pagina sa de Facebook, ca locul lui Ioan Rus si al lui Ilie Sarbu “nu e in Partidul Social Democrat”.
Citeste si: CE I-AU PREGATIT PSD-ISTII LUI PONTA, IN TIMP CE EL SE DISTRA IN DUBAI
“Cei care au monopolizat, de ani buni, reprezentarea stangii, a Partidului Social Democrat in Transilvania, au fost definiti, in opinia publica, cu formula ‘grupul de la Cluj’. Daca era o formula de succes, era in regula. Dar nu e si n-a fost niciodata. Ce a inceput cu o ticalosie – atacarea din interior, inca de la sfarsitul lui 2004, a lui Ion Iliescu – nu putea continua altfel. Acest grup n-a produs nimic bun pentru pentru stanga romaneasca ori pentru partid. (…) Va scriu pentru a va cere, public, sa va luati in propriile maini identitatea si demnitatea. Stiu cu cine vorbesc si stiu ce va cer. Locul lui Ioan Rus si al lui Ilie Sarbu nu e in Partidul Social Democrat. Ei nu sunt de stanga si nu pot reprezenta vreodata social-democratia transilvaneana”.
Senatorul Mihai Neagu face parte din UNPR si activeaza in grupul PSD. El a fost ales in 2012 in colegiul uninominal 4 din Circumscriptia electorala nr. 35 Suceava.
“…Cei care au condus CFR Călători în ultimii ani, cum ar fi si Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să falimenteze compania de stat. Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane. Acum, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, omul ministrului transporturilor, Ioan Rus, “ţese” un nou mers al trenurilor care va intra în vigoare în luna decembrie 2014, prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, vor fi cedate către operatorii privaţi. Directori de la stat, garantaţi de privaţi. Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, este “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători. “Acum, Secară şi Szenteş au început deja să ţeasă la noul mers al trenurilor pentru anul viitor, şi practic, continuă opera de falimentare a companiei de stat începută de Valentin Dorobanţu, eliminând CFR Călători de pe traseele rentabile, pe care, ulterior, le cedează operatorilor privaţi. În mandatului lui Valentin Dorobanţu s-au scos peste 250 de trenuri de călători rentabile din punct de vedere financiar pentru compania de stat, trasee care, ulterior – cele mai multe – au fost preluate de către operatorii privaţi de transport feroviar de călători. Dar, atâta timp cât în conducerea companiei vor fi oamenii lui Dorobanţu, adică directorii Carmen Popescu, Elena Miu şi Liviu Pescărasu, CFR Călători va merge numai pe pierderi, dar vor prospera privaţii. În plus, CFR Călători nu are cum să se redreseze financiar cât timp în Consiliul de Administraţie sunt oameni ca Dana Galbeni, Claudiu Dumitrescu sau George Buruiană care permanent au fost preocupaţi să facă jocurile băieţilor deştepţi de la calea ferată, fie că aceştia se numesc Gruia Stoica sau Costel Comana. De câteva luni bune, în morişca rechinilor feroviari a intrat şi Vasile Secară, care împreună cu directorul de la CFR SA, Macarie Moldovan, au pus la dispoziţia lui Costel Comana peste 20 de rute foarte bănoase ale CFR Călători, deşi legea interzice acest lucru. Mai nou, Secară şi Moldovan au fost de acord să introducă un alt tren privat de mare viteză (Softronic) pe cea mai circulată rută din România, dar nimeni nu le face nimic. Moldovan îl are în spate pe fratele său, Radu Moldovan, care este preşedintele CJ Bistriţa Năsăud, iar Secară este omul susţinut şi garantat de ministrul Ioan Rus. Ca atare, pe ei nu îi interesează că cele două companii de stat au pierderi şi riscă să între în faliment. Atâta timp cât cei doi şi găştile din jurul lor au susţinerea unor lideri PSD îi doare în cot de calea ferată” … Rus, pe urmele lui Boagiu si Fenechiu Curtea de Conturi a României a constatat anul trecut că Ministerul Transporturilor condus de Anca Boagiu, Alexandru Nazare şi Ovidiu Silaghi a decontat, în 2011 şi 2012, către operatorii privaţi de transport persoane, subvenţii mult mai mari decât bugetul alocat, în timp ce numărul călătorilor a scăzut foarte mult, riscând astfel falimentul CFR Călători. Ulterior, şi foştii miniştrii liberali ai Transportuilor, Relu Fenechiu şi Ramona Mănescu, au continuat să facă jocurile operatorilor privaţi de transport persoane, iar acum sub mandatul lui Ioan Rus “băieţii deştepţi” continuă să facă legea pe calea ferată continuând opera de falimentare a CFR Călători”