SPATIUL PUBLIC din Bucuresti si marile orase, GREU ACCESIBIL din cauza masinilor, reclamelor si stalpilor de pe trotuare

Capitala, dar si restul oraselor, se confrunta cu grave probleme de accesibilizare a SPATIULUI PUBLIC, barierele fiind multiple, de la deteriorarea pavajului trotuarelor si lipsa pavajului tactil, pana la masinile, stalpii de electricitate si panourile publicitare plasate pe trotuare.

Raportul de audit al accesibilitatii spatiului public urban, prezentat joi de Active Watch si Motivation Romania, a fost realizat in baza unor focus grupuri cu autoritati publice, persoane cu dizabilitati si public general, precum si prin analiza spatiilor publice de catre un urbanist, expert in mobilitate urbana. Auditul a fost realizat in Bucuresti, Ramnicu Valcea si Arad.

Auditul urban realizat in Bucuresti indica numeroase anomalii in dezvoltarea orasului, a aratat coordonatorul proiectului, Ana Dragutescu.

Citeste si: MARS dedicat drepturilor PIETONILOR, in Capitala

“In momentul de fata, Capitala se confrunta cu grave probleme de accesibilizare a spatiului public: pavajul trotuarelor este in conditii avansate de deteriorare, bordurile sunt sporadic coborate la nivel, dar sunt deteriorate, nu exista pavaj tactil in numeroase statii de transport public, reclamele situate pe trotuar reprezinta un obstacol periculos, platformele pentru fotoliul rulant aferente intrarilor/iesirilor din pasaje sunt adeseori deteriorate si nefunctionale, pornirea lor depinzand de diverse persoane de foarte multe ori dificil de localizat”, a spus Dragutescu, citata de Mediafax.

Ea a mai precizat ca, adesea, trotuarele nu au latimea corespunzatoare si sunt obstructionate de stalpi de electricitate, dar o problema frecventa o reprezinta si autoturismele parcate pe trotuar, care nu mai permit trecerea pietonilor, indiferent de categorie, precum si santierele de pe trotuar, care nu sunt corect si vizibil marcate, iar spatiul alternativ pentru pietoni lipseste.

Citeste si: STREET DELIVERY inchide din nou STRAZILE pentru MASINI si le deschide pentru OAMENI

“Dupa cum vedeti, ne confruntam cu o problema foarte grava – SPATIUL PUBLIC din Bucuresti este inaccesibil persoanelor cu dizabilitati si ii condamna pe multi dintre concitadinii nostri la saracie si izolare”, a afirmat Ana Dragutescu.

Initiatorii raportului de audit au precizat ca accesibilizarea oraselor nu este o politica redusa strict la nivelul persoanelor cu dizabilitati, pentru ca si persoanele varstnice, copiii sau persoanele cu copii in carucioare au nevoie de spatii sigure si accesibile pentru desfasurarea activitatilor sociale si economice in spatiile urbane.

Citeste si:

“Paradoxurile actuale, in care aglomeratiile urbane ii obliga pe pietoni sa mearga pe partea carosabila, din cauza masinilor parcate pe trotuare, afecteaza calitatea vietii oamenilor si pun pietonii in pericol”, au spus initiatorii, care in luna iulie au organizat si primul mars al pietonilor din Bucuresti, solicitand autoritatilor publice sa ia masuri urgente cu privire la proiectarea orasului in beneficiul oamenilor.

Cercetarea vine in intampinarea demersurilor autoritatilor publice din Romania care in 2015 trebuie sa elaboreze Planurile de Mobilitate Urbana Durabila.

“La mai bine de sapte ani de la elaborarea Legii 448/ 2006, care prevede obligativitatea autoritatilor publice de a lua masuri cu privire accesibilizarea spatiilor si cladirilor publice, accesul persoanelor cu dizabilitati la oras este serios afectat de lipsa acestora. «Normativul privind adaptarea clădirilor civile şi spaţiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu handicap» prevede toate detaliile tehnice cu privire la minimele criterii de accesibilizare. Cu toate acestea, conform analizei realizate, lipsa accesibilizarii oraselor este unul dintre principalii factori de segregare a persoanelor cu dizabilitati”, se arata in raport.

In cadrul discutiilor de joi, initiatorii raportului au propus modificarea legislatiei astfel incat parcarea masinilor pe trotuar sa fie interzisa, in prezent aceasta fiind acceptata, cu conditia ca pietonilor sa le ramana la dispozitie cel putin un metru.

Ana Dragutescu a explicat ca acest spatiu nu este suficient pentru persoanele care se deplaseaza cu ajutorul unui scaun rulant, dar nici pentru pietoni, explicand ca doua persoane care vin directii opuse au nevoie de doi metri pentru a putea trece una pe langa alta.

Sursa foto: opiniatimisoarei.ro