STATIILE DE METROU DIN CAPITALA, care au fost construite inainte de 1990, nu au AVIZ PENTRU SIGURANTA in caz de INCENDIU, de la Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta (ISU), intrucat in perioada respectiva nu exista obligativitatea unei astfel de autorizatii, potrivit purtatorului de cuvant ISU Bucuresti, Marin Adrian, citat de HotNews.
Obligativitatea detinerii unei autorizatii pentru SIGURANTA LA INCENDII a fost introdusa in 1992. Cu toate acestea, Marin Adrian subliniaza ca asta nu inseamna ca statiile nu au fost proiectate astfel incat sa respecte NORMELE DE SIGURANTA in caz de incendiu. Reprezentantii ISU au descoperit mai multe nereguli, la statiile de metrou si urmeaza sa fie cuantificate intr-un raport, precizeaza sursa citata.
Pe de alta parte, reprezentantii Metrorex sustin ca ar exista avize de la ISU, insa sunt in reevaluare. Aproximativ 600.000 de oameni folosesc, zilnic, metroul bucurestean.
“STATIILE DE METROU construite inainte de 1989 nu au aviz/autorizatie de la noi deoarece nu exista aceasta obligativitate inainte de 1992. Despre cele noi nu stiu. Asta nu inseamna insa ca nu respecta regulile privind siguranta la incendiu, Ele au fost proiectate tinandu-se cont de aceste norme, doar ca NU EXISTAU AVIZELE si AUTORIZATIILE. ISU trebuie sa stabileasca neregulile si masurile care trebuie luate, toate acestea urmand sa fie trecute intr-o nota de control. De exemplu, s-a constatat ca usile de la statiile de metrou nu sunt deschise asa cum trebuie, o parte fiind blocate”, a declarat purtatorul de cuvant ISU Bucuresti, Marin Adrian, pentru Hotnews.
In ceea ce priveste numarul de cai de evacuare, hidrantii, sistemul de evacuare a fumului si latimea usilor, reprezentantii ISU au raspuns ca “s-a efectuat o verificare tehnica de specialitate, in urma careia s-a constatat ca o parte dintre cele sesizate se confirma”.
Potrivit unui comunicat de presa al ISU, din data de 30 octombrie, pompierii au facut recunoasteri si verificari la toate statiile de metrou din Bucuresti, iar conducerea Metrorex trebuie sa ofere clarificari, pana pe 21 decembrie.
Pe de alta parte, Metrorex a precizat ca au fost eliberate avize, insa vor fi reevaluate, astfel incat sa corespunda legislatiei. Mai specialistii efectueza expertize tehnice.
Anul acesta, pompierii ISU au facut doua simulari, in caz de incendiu, la statiile de metrou. Astfel, s-a constatat ca aparatele de respirat, nu le permit pompierilor sa intervina in galerii. In aceste conditii, au fost cumparate echipamente. Totodata, in urma unei alte simulari, s-a constatat ca “in caz de incendiu, interventiile pentru stingere si salvare sunt dintre cele mai dificile, din cauza conditiilor impuse de spatiul de interventie limitat, propagarii rapide a incendiului cu degajare de temperatura spre 1000 grade C si degajare de fum toxic”, se precizeza intr-un raport al Curtii de Conturi.
Mai mult, raportul precizeaza ca Metrorex nu are raspundere civila, in cazul producerii de accidente.
Sursa foto: romanialibera