Strategia pentru Siguranta Rutiera: Detectarea radarelor va fi interzisa, sofatul fara permis ar putea fi acceptat conditionat

Guvernul ar putea interzice dispozitivele de detectare a aparatelor radar ca masura impotriva agresivitatii rutiere. Pe de alta parte, Executivul ar putea permite soferilor sa conduca vehicule si fara permis, dar numai in anumite conditii.

Taxele pentru cei care detin mai multe masini ar putea creste. Pentru obtinerea permisului auto soferul va trebui sa urmeze cel putin 10 clase. Vezi propunerile ce vor fi evaluate de Guvern. Toate aceste masuri au fost incluse in proiectul Strategiei nationale pentru siguranta rutiera 2011-2020. Documentul releva ca Executivul va evalua posibilitatea introducerii dreptului de a conduce anumite vehicule, in intervale orare speciale si doar pe unele drumuri publice, anterior obtinerii pentru prima data a permisului de conducere.

Procedura va fi permisa dupa ce soferul va fi supus unui proces de instruire si testare si va impune prezenta unui insotitor cu experienta, care va raspunde juridic solidar cu soferul pentru corectitudinea cu care este condus autovehiculul. Permis provizoriu de conducere In paralel, va fi introdus si permisul provizoriu de conducere , premergator obtinerii permisului auto si valabil numai pe teritoriul Romaniei, cu anumite restrictii pentru sofer. Guvernul va interzice folosirea dispozitivelor de detectare a aparatelor radar, ca masura impotriva agresivitatii rutiere , va introduce obligativitatea permisului de conducere pentru mopede, va reduce durata de valabilitate a permisului auto de la anumite varste, va interzice accesul pe drumurile publice a vehiculelor de tip ATV, cu exceptia drumurilor comunale, si va impune finalizarea invatamantului minim obligatoriu pentru obtinerea permisului de conducere.

Conform noii Legi a educatiei, invatamantul general obligatoriu este de 10 clase si cuprinde invatamantul primar si pe cel gimnazial. Obligatia de a frecventa invatamantul de 10 clase, la forma cu frecventa, inceteaza la varsta de 18 ani. Amenda, platita pe locIn acelasi timp va fi introdusa posibilitatea platii pe loc a amenzii, pe baza de chitanta eliberata de agentul de politie si cu eliminarea prescrierii proceselor verbale. O parte din incasarile obtinute din amenzi vor fi varsate la bugetul, fara ca sumele sa fie cedate integral la bugetele locale, ca in prezent. Tichetul de contraventie, anexat permisului autoTotodata, va fi introdus tichetul de contraventie , anexat permisului de conducere si care va evidentia amenzile platite. Lipsa acestui tichet va insemna ca soferul nu a achitat amenda si va atrage dupa sine suspendarea exercitarii dreptului de a conduce autovehicule pana la plata sumei respective, conform sursei citate.Viteza mare, amenda si mai mare

Pentru cresterea gradului de intransigenta a legii in cazul vehiculelor care circula cu viteza mai mare decat cea legala, vor fi majorate gradual, in functie de cuantumul vitezei, atat durata de suspendare a permisului, cat si cuantumul amenzii, iar soferii care vor sa beneficieze de reducerea duratei de suspendare a permisului vor putea opta pentru programe de reabilitare comportamentala/consiliere psihologica, pentru cursuri de conducere defensiva/preventiva sau pentru efectuarea in spitale a unui stagiu de asistare a victimelor accidentelor rutiere.

Examene severe pentru obtinerea permisului de conducere Procedura de examinare pentru acordarea permisului de conducere va fi modificata in sensul unei evaluari mai ample , inclusiv medico-psihologice, a abilitatilor de conducere, nu doar cu verificarea cunoasterii legislatiei si a abilitatii de a efectua anumite manevre in trafic.Un sfert dintre toti conducatorii auto au fost de altfel amendati cel putin o data in ultimii trei ani pentru depasirea limitei de viteza. Amenzile aplicate conform regimului circulatiei sunt estimate la peste 450 milioane lei anual, cu un grad de incasare de doar 40% fata de peste 90% in alte state UE.