Studiu: Cum isi aleg BUCURESTENII centrul comercial pentru cumparaturi

ACCESIBILITATEA si CALITATEA produselor sunt cei mai importanti factori pentru bucuresteni, atunci cand aleg un anumit centru comercial pentru cumparaturi.

Potrivit unui studiu realizat de DTZ Echinox, ofertele si promotiile, zona de food court sau optiunile de divertisment sunt criterii secundare in alegerea mall-ului.

“ACCESIBILITATEA si CALITATEA produselor sunt cei mai importanti doi factori, primul fiind prioritar pentru majoritatea persoanelor. Ofertele si promotiile, diversitatea serviciilor, optiunile de divertisment si zona de food court sunt, in aceasta ordine, urmatoarele criterii. Intre raspunsurile respondentilor au fost mentionate sporadic atitudinea vanzatorilor si lipsa aglomeratiei”, se arata intr-un comunicat al companiei de consultanta imobiliara.

Citeste si: STUDIU DE CAZ: DOAR 10% DINTRE OAMENI SUNT CU ADEVARAT FERICITI

Conform rezultatelor studiului, realizat in Bucuresti, intre grupurile demografice, la o analiza mai amanuntita, se observa diferente semnificative de comportament. Astfel, parcarea si gradul de ACCESIBILITATE sunt factori esentiali pentru segmentul de varsta 30-50 de ani, pentru celelalte segmente proximitatea si locatia fiind mai putin importante. Diversitatea serviciilor este un factor insemnat pentru tineri, importanta acestuia scazand odata cu inaintarea in varsta.

Analiza pe sectoare releva o serie de aspecte specifice fiecarei zone, astfel in sectoarele 1 si 4, majoritatea cetatenilor sunt foarte atenti la factorul ACCESIBILITATE si sunt mai putin dispusi sa se deplaseze in locatii cu acces dificil. Foodcourt-ul are un rol nesemnificativ in alegerea centrului comercial pentru locuitorii sectorului 1, in timp ce pentru sectoarele 4, 5 si 6 componenta de divertisment are un rol mai important decat in primele trei sectoare.

Citeste si: ROMANII AU UN COEFICIENT DE INTELIGENTA SUB MEDIA EUROPEANA

Importanta foodcourt-ului este invers proportionala cu nivelul veniturilor, persoanele cu venituri foarte mari luand decizia de vizitare a unui mall fara a se raporta la acest aspect. In schimb pentru aceasta categorie a populatiei este foarte important accesul facil. Ofertele si promotiile sunt un factor prioritar pentru segmentul cu venituri sub medie, cuprinse intre 501 si 1.500 lei.

Studiul, citat de Mediafax, a fost derulat in luna mai pe un esantion de 2.000 respondeti, fiind reprezentativ la nivelul Capitalei.

Sursa foto: agenda.ro