SUBIECTE SIMULARE EVALUARE NATIONALA 2014. UPDATE. Simulare Limba si literatura romana – EVALUARE NATIONALA

SIMULAREA LA EVALUAREA NATIONALA 2014 a debutat, marti, cu proba scrisa la Limba si literatura romana. Subiectele la SIMULAREA EVALUARII NATIONALE sunt rezolvate de elevii de clasa a 8-a pe parcursul a doua ore, incepand cu ora 09.00, potrivit Ministerului Educatiei, care mai precizeaza ca SUBIECTELE au o dificultate medie.

SUBIECTE SIMULARE EVALUARE NATIONALA 2014. Mondo News va prezinta mai jos SUBIECTELE si baremele la SIMULAREA EVALUARII NATIONALE, testul de Limba si literatura romana, sustinut marti, 18 februarie. Pentru inceput, va prezentam un model de SUBIECTE LA LIMBA SI LITERATURA ROMANA, iar dupa ce subiectele date la testul de marti vor fi facute publice, vom reveni cu actualizari.

SUBIECTE SIMULARE EVALUARE NATIONALA 2014. Simularea la Limba si literatura romana – Evaluarea Nationala 2014 – a inceput la ora 9:00, iar accesul elevilor in sali a fost permis pana la ora 8:30. Timpul destinat rezolvarii subiectelor este de 2 ore din momentul primirii subiectelor de catre fiecare elev. Supravegherea elevilor care sustin SIMULAREA LA EVALUAREA NATIONALA 2014 este facuta de un alt profesor decat cel care preda Limba si literatura romana. 

Afla aici ultimele noutati despre SIMULAREA LA EVALUAREA NATIONALA 2014

SUBIECTE SIMULARE EVALUARE NATIONALA 2014. Simularea probelor de examen de la EVALUAREA NATIONALA “ii ajuta si ii pregateste” pe elevi “in vederea examenului din iunie”, a transmis ministrul Educatiei Nationale, Remus Pricopie. “Pentru ca incep testele in cadrul simularilor pentru examenul de Evaluare Nationala, cu proba de limba si literatura romana, le urez elevilor mult succes si putere de concentrare. Toti elevii trebuie sa stie ca subiectele vor fi de nivel mediu”, a declarat ministrul Educatiei.

SUBIECTE SIMULARE EVALUARE NATIONALA 2014. Amintim ca SIMULAREA LA EVALUAREA NATIONALA 2014 incepe marti, 18 februarie, cu Limba si literatura romana – proba scrisa. Elevii de clasa a VIII-a vor fi testati la nivel national, iar simularea se va desfasura la aceeasi ora in toata tara.

SUBIECTE SIMULARE EVALUARE NATIONALA 2014 PENTRU ELEVII CLASEI A 8-A  – Anul şcolar 2013-2014

De precizat ca toate subiectele la SIMULAREA LA EVALUAREA NATIONALA 2014 sunt obligatorii. Se acordă 10 puncte din oficiu. Timpul de lucru efectiv pentru rezolvarea SUBIECTELOR la SIMULAREA EVALUARII NATIONALE este de 2 ore.

SUBIECTE SIMULARE EVALUARE NATIONALA 2014. SUBIECTUL I (42 de puncte)
Citeşte, cu atenţie, textul:
În seara aceea de Ajun eram nespus de agitat. Cu îngrijorare fără de seamăn mă repezeam, după scurte popasuri, dintr-un colţ al curţii într-altul, scrutând cerul cu încordate priviri. Mai ales în miazănoapte îmi pusesem toată nădejdea; de acolo avea să vină mult aşteptatul nor de zăpadă. Mi-l închipuiam enorm şi alburiu, cu chip de om; un Moş Crăciun plutind greoi sub povara darurilor pe căile văzduhului.
Era cu neputinţă pe-o vreme ca asta să nu se ivească, scuturându-şi barba de omăt, un cer atât de plumburiu şi potolit, e drept, dar atât de gheţos!
Numai fata din casă mă tot necăjea:
— Domnule, poftim înăuntru, ai să răceşti * […]
Prudenţa mă sfătui că e timpul să intru; atunci surprinsei în dreptul unuia din geamurile care tocmai se aprinsese primul fulg. Îl văzusem; nu mai putea fi nicio înşelare! Venise din împărăţia neagră de deasupra, minusculul flutur degerat se repezise în lumina geamului, spre a cădea orbit în întunericul de dedesubt.

Când ieşii într-un târziu afară, fulgi albi se vânzoleau buluc în pătratele luminoase ale ferestrelor, roi de fluturi şi fluturaşi în vârtej fără odihnă […]. Dar lămpile erau departe, în dosul geamurilor aburite, şi micile insecte de gheaţă piereau cerneri-cerneri în noaptea vicleană în care se ascunsese frigul.
Nu-mi venea să cred ochilor, şi multă vreme i-am privit neîncrezător; dar când pe negrul de pretutindeni au început să răsară şi să se lărgească ostroave de albeaţă, n-am mai avut nicio îndoială. 

Atunci n-am mai putut rezista bucuriei mele. Şi cu căciuliţa şi cu umerii îmbrăcaţi în solzişori de ie, ca într-o armură de argint, am năvălit înăuntru:
— Mamă! … mamă, n-auzi * mamă?
— Ce pofteşti?
— Ninge, mamă *
— *
— Ninge, mamă, n-auzi?
— Să faci bunătatea şi să nu mai ieşi afară şi să te culci numaidecât.
(Gib. I. Mihăescu, Ierni jilave)

SUBIECTE SIMULARE EVALUARE NATIONALA 2014. A. Scrie, pe foaia de examen, răspunsul pentru fiecare dintre cerinţele de mai jos:

1. Notează câte un sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor subliniate: agitat, piereau, numaidecât. 6 puncte
2. Explică rolul cratimei în secvenţa n-auzi. 6 puncte
3. Selectează un epitet şi o comparaţie din fragmentul dat. 6 puncte
4. Menţionează două trăsături ale genului epic prezente în textul dat. 6 puncte
5. Prezintă, în 30-50 de cuvinte, semnificaţia secvenţei: Mai ales în miazănoapte îmi pusesem toată nădejdea; de acolo avea să vină mult aşteptatul nor de zăpadă. Mi-l închipuiam enorm şi alburiu, cu chip de om; un Moş Crăciun plutind greoi sub povara darurilor pe căile văzduhului. 6 puncte

SUBIECTE SIMULARE EVALUARE NATIONALA 2014. B. Redactează o compunere de 150-250 de cuvinte în care să-ţi exprimi opinia despre semnificațiile mesajului din textul dat. 12 puncte
În compunerea ta, trebuie:
– să formulezi o opinie despre semnificațiile mesajului din textul dat;
– să-ți susţii opinia formulată prin două argumente potrivite, valorificând textul dat;
– să ai un conţinut adecvat cerinţei;
– să respecți precizarea referitoare la numărul de cuvinte. 

SUBIECTE SIMULARE EVALUARE NATIONALA 2014. SUBIECTUL al II-lea (36 de puncte) 

Citeşte, cu atenţie, textul:

Profesorul Martin Maiden (55 de ani), care a introdus anul trecut un curs de limba română la prestigioasa universitate britanică, povesteşte […] cum s-a îndrăgostit de limba nativă a lui Eminescu. A făcut cunoştinţă cu limba română într-o librărie engleză pe când avea 13-14 ani, când a descoperit întâmplător o carte de gramatică a limbii române, care i s-a părut fascinantă, deşi mărturiseşte că nu înţelegea nimic atunci. Acum, Martin Maiden, profesorul britanic de la Oxford pasionat de limbile romanice, vorbeşte româna aproape ca un nativ şi i-a citit pe Sadoveanu şi Rebreanu.

Maiden a înființat anul acesta, cu ajutorul Institutului Limbii Române, primul curs de limbă română din istoria universității Oxford, frecventat deja de 20 de studenți, majoritatea britanici. În ciuda faptului că vorbeşte româna fluent, profesorul Maiden nu se consideră un expert şi spune cu modestie că mai are mult de învăţat. […] Pentru eforturile şi iubirea sa faţă de limba română, Academia Română i-a acordat, în 2010, o „Diplomă de onoare” din partea Institutului de Lingvistică „Iorgu Iordan – Alexandru Rosetti”.

(Ioana Nicolescu, Englezul care a înfiinţat primul curs de limba română la Oxford, în publicația Weekend Adevărul)

SUBIECTE SIMULARE EVALUARE NATIONALA 2014. A. Scrie, pe foaie de examen, răspunsul pentru fiecare dintre cerinţele de mai jos:

1. Formulează câte un enunţ în care să precizezi următoarele aspecte din textul dat:
– denumirea universităţii britanice unde s-a introdus un curs de limba română;
– recompensa primită de profesor din partea Academiei Române. 4 puncte
2. Scrie numele autorului și titlul articolului din care este extras fragmentul dat. 4 puncte
3. Menţionează ce parte de vorbire este fiecare dintre cuvintele subliniate din secvenţa: A făcut cunoştinţă cu limba română într-o librărie engleză pe când avea 13-14 ani, când a descoperit întâmplător o carte de gramatică a limbii române. 4 puncte
4. Precizează funcţia sintactică a cuvintelor subliniate din secvenţa: Acum, Martin Maiden, profesorul britanic de la Oxford pasionat de limbile romanice, vorbeşte româna aproape ca un nativ şi i-a citit pe Sadoveanu şi Rebreanu. 4 puncte
5. Transcrie două propoziţii subordonate diferite din fraza următoare, precizând felul acestora: Profesorul Martin Maiden, care a introdus anul trecut un curs de limba română la prestigioasa universitate britanică, povesteşte cum s-a îndrăgostit de limba nativă a lui Eminescu. 4 puncte
6. Construiește o frază alcătuită din două propoziții în care să existe o propoziție subordonată predicativă, introdusă prin adverbul relativ cum. 4 puncte

SUBIECTE SIMULARE EVALUARE NATIONALA 2014. B. Redactează, în 80-150 de cuvinte, o scurtă narațiune în care să prezinți o întâmplare petrecută într-o librărie. 12 puncte
În compunerea ta, trebuie:
– să relatezi o întâmplare, respectând succesiunea logică a evenimentelor;
– să precizezi două elemente ale contextului spaţio-temporal;
– să ai un conţinut adecvat cerinţei;
– să respecți precizarea referitoare la numărul de cuvinte.

Notă! Respectarea, în lucrare, a ordinii cerinţelor nu este obligatorie.  Vei primi 12 puncte pentru redactarea întregii lucrări (unitatea compoziţiei – 1 p.; coerenţa textului – 2 p.; registrul de comunicare, stilul şi vocabularul adecvate conţinutului – 2 p.; ortografia – 3 p.; punctuaţia – 2 p.; aşezarea corectă în pagină, lizibilitatea – 2 p.)