Ministerul Transporturilor va aproba joi componenta noului Consiliu de Administratie dupa ce, miercuri, vechiul Consiliu si-a dat demisia.
La peste doi ani de la introducerea managementului privat, companiei aeriane nationale ii lipseste un consiliu de administratie care sa ghideze Tarom spre profit. Miercuri, cei cinci administratori Tarom, aflati in functie in postura de interimari, si-au dat demisia, dupa ce Ministerul Transporturilor, proprietarul companiei, a stabilit componenta unui nou Consiliu de Administratie, a declarat directorul general al operatorului aerian, Christian Heinzmann.
Un oficial al Ministerului Transporturilor a precizat ca joi Adunarea Generala a Actionarilor (AGA) va numi un nou CA format din sapte membri selectati in conditiile ordonantei de urgenta privind managemenrtul privat, respectiv OUG 109/2011. Potrivit oficialului indicat numirea unui CA, in conditiile ordonantei mentionate, este unul dintre angajamentele luate fata de FMI si trebuia pus in practica pana la 1 martie 2015.
CITESTE SI: TAROM a ramas in AER: Toti DIRECTORII si-au dat DEMISIA
CA demisionar de la Tarom este condus, din mai 2014, de fostul sef al Directiei de privatizare din Departamentul pentru Energie, Gabriel Dumitrascu. Ceilalti administratori sunt Dante Stein, Toma-Dorin Campeanu, Dan Andrei si Anisoara Cornila.
Oficialul MT respinge orice conexiune intre demisia CA Tarom si scrisoarea trimisa recent de un grup de piloti din companie in care sunt reclamate grave nereguli si probleme in activitatea acesteia. „Scrisoarea face rau imaginii companiei si incalca regulile care spun ca in astfel de cazuri trebuie urmata calea ierarhica, anume informarea directorului opererational si/sau tehnic de la Tarom, a managerului companiei, a Ministerul Transporturilor“, spune oficialul mentionat.
Sarcina grea a noului CA
O prima cerinta ridicata in fata noului CA va fi dezvoltarea unor relatii productive cu actualul manager general, Christian Heinzmann. Anul trecut a existat un conflict deschis intre acesta si fostul presedinte al CA Tarom, bancherul Dan Pascariu, ultimul acuzandu-l pe Heinzann ca nu a implementat nici macar 30% din obiectivele planului de management.
Compania inregistreaza pierderi financiare si este divizata de diferitele sindicate ce promoveaza interesele anumitor categorii de personal. In urma cu trei zile, cativa piloti Tarom au publicat pe un site de socializare o scrisoare in care mentionau absenta oricaror masuri de reforma a companiei, gradul scazut de incarcare al aeronavelor, faptul ca personalul navigant poarta uniforme vechi, descompletate. „Ce se intampla acum sub conducerea dumneavoastra nu e nici macar o palida umbra a ceea ce a fost Tarom. Va cerem explicatii, va cerem actiune, daca nu e deja prea tarziu. Vrem sa stim ce anume faceti dumneavoastra si echipa dumneavoastra pentru salariile pe care le primiti. Este obligatia dumneavoastra sa ne explicati ce ati facut in ultimul an, deoarece nu vedem nici o imbunatatire a situatiei companiei. Suntem singura companie aeriana care zboara cu avioanele goale si vrem sa stim de ce. Manageri si oficiali ai companiei fac declaratii de presa alarmante si vrem sa stim de ce. Avioanele stau la sol din cauza intretinerii deficitare si nu se ia nici o masura, vrem sa stim de ce. Solicitam raspunsuri urgente, suntem in al dois-prezecelea ceas, atmosfera generala de lucru se depreciaza zi de zi, nu mai vrem manageri fara responsabilitati, ascunzandu-se dupa teancuri de acte si semnaturi, comitete si comisii“, spun pilotii in documentul adresat directorului Heinzmann.
CITESTE SI: Directorii de la TAROM isi iau “ZBORUL” pe furis
Pierderi peste cele programate
Dupa ce in 2008 explozia pretului titeiului dincolo de pragul de 100 de dolari pe baril aproape ca a adus in insolventa compania, acum aceasta se bucura de o micsorare a costurilor cu carburantii in conditiile in care pretul titeiului este la jumatate din valorile atinse in 2008. Cu toate acestea Tarom continua sa ramana pe pierdere, iar gradul de ocupare este unul din cele mai mici din Europa, anume in jurul a 60% fata de 80% media europeana. Potrivit lui Gabriel Dumitrascu, bugetul pe 2015 prevede o pierdere de 9 milioane lei, fata de 120 milioane lei in 2014. Planul de management aprobat de CA Tarom in martie 2013 prevedea insa pierderi de doar 18 milioane lei in 2014, urmand ca 2015 sa fie un an cu profit.
Sursa text si foto: romanialibera.ro
INCREDIBIL DAR ADEVARAT , CFR Călători – 1.539.435.720 lei datorii !!!!!!!!!!!!!!! DNA , CINE RASPUNDE , CINE PLATESTE ? DOROBANTU VALENTIN SI SECARA VASILE AU DEVALIZAT COMPANIA CFR CALATORI IN ULTIMII ANI, SI-AU DAT DEMISIA SI AU FUGIT IN LUME SUB PRIVIREA NEPUTINCIOASA SI COMPLICE A MINISTRULUI ? “Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national. Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top. La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care NU A MAI ORGANIZAT LICITATIE, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si INTABULAT. Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia. Inainte de Paste, in 2014, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei. Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor. In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical. Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au “imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.” Bravo domnule ministru RUS, PSD-ul o interminabila pepiniera penala. NU VA CRAPA OBRAZUL ??? Jolly-jokeri de la CFR Calatori. In urma cu ceva timp, compania CFR Calatori a incredintat, FARA LICITATIE , catre societatea Informatica Feroviara(UNDE ESTE MARE SEFA , SOTIA FOSTULUI MANAGER PRIVAT”SMART” DE LA CFR CALATORI, DOROBANTU VALENTIN), suma de 7.200.000 de lei pentru servicii informatice. De ce nu s-a facut licitatie? Numai fostul bos de la CFR Calatori, Vasile Secara, poate spune, dupa ce se va consulta cu stapana achizitiilor de la aceasta companie- Carmen Maria Popescu. Insa, nici pana in prezent, mersul trenurilor nu poate fi vizualizat on line, pe motiv ca site-ul este inactiv de un an de zile. Poate Corpul de control al ministrului Ioan Rus va verifica si achizitiile “in totalitate legale” de la CFR Calatori pastorite de Carmen Maria Popescu, dar si aranjamentele acesteia cu Vasile Secara si Elena Miu. Ori poate se verifica cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns la un om de afaceri din anturajul lui Ioan Rus?” “Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase. Directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi. Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans. „ Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători” Trebuie precizat că unul dintre acţionarii de la firma braşoveană- Costel Comana, este în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman este in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica dircetorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana”