TAROM a stabilit un RECORD NEGATIV: Trei echipe de manageri privati in numai doi ani

Ministerul Transporturilor va aproba joi componenta noului Consiliu de Administratie dupa ce, miercuri, vechiul Consiliu si-a dat demisia.

La peste doi ani de la introducerea managementului privat, companiei aeriane nationale ii lipseste un consiliu de administratie care sa ghideze Tarom spre profit. Miercuri,  cei cinci administratori Tarom, aflati in functie in postura de interimari, si-au dat demisia, dupa ce Ministerul Transporturilor, proprietarul companiei, a stabilit componenta unui nou Consiliu de Administratie, a declarat directorul general al operatorului aerian, Christian Heinzmann.

Un oficial al Ministerului Transporturilor a precizat ca joi Adunarea Generala a Actionarilor  (AGA) va numi un nou CA format din sapte membri selectati in conditiile ordonantei de urgenta privind managemenrtul privat, respectiv  OUG 109/2011.  Potrivit oficialului indicat numirea unui CA, in conditiile ordonantei mentionate, este unul dintre angajamentele luate fata de FMI si trebuia pus in practica pana la 1 martie 2015.

CITESTE SI: TAROM a ramas in AER: Toti DIRECTORII si-au dat DEMISIA 

CA demisionar de la Tarom este condus, din mai 2014, de fostul sef al Directiei de privatizare din Departamentul pentru Energie, Gabriel Dumitrascu. Ceilalti administratori sunt Dante Stein, Toma-Dorin Campeanu, Dan Andrei si Anisoara Cornila.

Oficialul MT respinge orice conexiune intre demisia CA Tarom si scrisoarea trimisa recent de un grup de piloti din companie in care sunt reclamate grave nereguli si probleme in activitatea acesteia. „Scrisoarea face rau imaginii companiei si incalca regulile care spun ca in astfel de cazuri trebuie urmata calea ierarhica, anume informarea directorului opererational si/sau tehnic de la Tarom, a managerului companiei, a Ministerul Transporturilor“, spune oficialul mentionat.

Sarcina grea a noului CA

O prima cerinta ridicata in fata noului CA va fi dezvoltarea unor relatii productive  cu actualul manager general, Christian Heinzmann. Anul trecut a existat un conflict deschis intre acesta si fostul presedinte al CA Tarom, bancherul Dan Pascariu, ultimul acuzandu-l pe Heinzann ca nu a implementat nici macar 30% din obiectivele planului de management.

Compania inregistreaza pierderi financiare si este divizata de diferitele sindicate ce promoveaza interesele anumitor categorii de personal. In urma cu trei zile, cativa piloti Tarom au publicat pe un site de socializare o scrisoare in care mentionau absenta oricaror masuri de reforma a companiei, gradul scazut de incarcare al aeronavelor, faptul ca personalul navigant poarta uniforme vechi, descompletate. „Ce se intampla acum sub conducerea dumneavoastra nu e nici macar o palida umbra a ceea ce a fost Tarom. Va cerem explicatii, va cerem actiune, daca nu e deja prea tarziu. Vrem sa stim ce anume faceti dumneavoastra si echipa dumneavoastra pentru salariile pe care le primiti. Este obligatia dumneavoastra sa ne explicati ce ati facut in ultimul an, deoarece nu vedem nici o imbunatatire a situatiei companiei. Suntem singura companie aeriana care zboara cu avioanele goale si vrem sa stim de ce. Manageri si oficiali ai companiei fac declaratii de presa alarmante si vrem sa stim de ce. Avioanele stau la sol din cauza intretinerii deficitare si nu se ia nici o masura, vrem sa stim de ce. Solicitam raspunsuri urgente, suntem in al dois-prezecelea ceas, atmosfera generala de lucru se depreciaza zi de zi, nu mai vrem manageri fara responsabilitati, ascunzandu-se dupa teancuri de acte si semnaturi, comitete si comisii“, spun pilotii in documentul adresat directorului Heinzmann.

CITESTE SI: Directorii de la TAROM isi iau “ZBORUL” pe furis

Pierderi peste cele programate

Dupa ce in 2008 explozia pretului titeiului dincolo de pragul de 100 de dolari pe baril aproape ca a adus in insolventa compania, acum aceasta se bucura de o micsorare a costurilor cu carburantii in conditiile in care pretul titeiului este la jumatate din valorile atinse in 2008. Cu toate acestea Tarom continua sa ramana pe pierdere, iar gradul de ocupare este unul din cele mai mici din Europa, anume in jurul a 60% fata de 80% media europeana. Potrivit lui Gabriel Dumitrascu, bugetul pe 2015 prevede o pierdere de 9 milioane lei, fata de 120 milioane lei in 2014. Planul de management aprobat de CA Tarom in martie 2013 prevedea insa pierderi de doar 18 milioane lei in 2014, urmand ca 2015 sa fie un an cu profit.   

Sursa text si foto: romanialibera.ro