TAXA AUTO: TIMBRUL DE MEDIU, cum si de cand se plateste

TIMBRUL DE MEDIU VS NOUA TAXA AUTO: Timbrul de mediu care va intra in vigoare pe 15 martie pentru a inlocui actuala taxa auto vine cu o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile non-Euro, Euro 1 si Euro 2, conform formulei de calcul anuntate marti, la Palatul Victoria.

TIMBRUL DE MEDIU va fi calculat in principal in functie de emisia de CO2, luata in calcul in intregime pentru timbru fata de 30% de legea in vigoare, inscrisa in cartea de identitate a masinii sau documentele de omologare. Formula de calcul a noii TAXE AUTO va duce la o crestere cu circa 10% a sumelor de plata pentru masinile Euro 3 si Euro 4.Conform noului timbru de mediu, cuantumul TAXEI AUTO va ramane la acelasi nivel in cazul masinilor Euro 5, in timp ce pentru masinile Euro 6 si masinile electrice nu va fi platita nicio taxa de mediu.

In cazul masinilor electrice, ministrul mediului, Rovana Plumb, a precizat ca persoanele care vor cumpara, incepand cu 15 martie 2013, un autoturism electric vor primi, la momentul achizitionarii, un ecotichet in valoare de 12.000 lei. Modificarile aduse la TAXA AUTO sunt argumentate de guvern prin faptul ca actuala forma avea valori disproportionat de mari pentru anumite zone de poluare, care nu tineau cont de puterea de cumparare a romanilor. Varsta medie a unui autoturism din parcul auto local este in scadere avand in vedere ca in ultimii sase ani acest indicator a crescut de la 11,2 ani la 13 ani, potrivit calculelor ZF, facute pe baza datelor Directiei Regim Permise de Conducere si inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). In acelasi interval ponderea masinilor mai noi de doi ani s-a redus de noua ori, ajungand la numai 3% in 2012.

Imbatranirea parcului auto conduce la cresterea polua­rii, dar afecteaza si businessurile service-urilor oficiale si ale importatorilor auto.Guvernul a dat unda verde pentru timbrul de mediu. Taxa intra in vigoare de la jumatatea lunii martie. Scadere de 90% a taxei pentru motoarele non-Euro.

Taxa auto se schimba: Guvernul introduce timbrul de mediu din 15 martie

Valmar, APIA: “Timbrul de mediu trebuie completat de un impozit anual calculat in functie de poluare”. Dar acesta trebuie anuntat din timp. Guvernul va aproba marti timbrul de mediu auto, prin ordonanta de urgenta Guvernul a avizat ieri introducerea timbrului de mediu care va inlocui actuala taxa auto, aceasta urmand sa fie perceputa la inmatricularea masinilor din data de 15 martie. Formula de calcul a noii taxe auto va duce la o crestere cu circa 10% a sumelor de plata pentru masinile Euro 3 si Euro 4 si la o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile non-Euro, Euro 1 si Euro 2. Timbrul de mediu completeaza principiul ca poluatorul plateste. Pe piata s-ar fi inregistrat un blocaj la vanzarea autoturismelor vechi.

“Aceasta taxa tine cont de elementul de depreciere, de perioada mai scurta de viata decat in cazul autoturismelor noi”, a declarat ieri Rovana Plumb, ministrul mediului, in cadrul unei conferinte la Palatul Victoria. Noua forma a taxei auto impacteaza direct asupra pietei de autoturisme second-hand si reprezinta o miscare de relaxare fiscala in cazul inmatricularii de masini vechi. Varsta medie a unui autoturism din parcul auto local este in scadere avand in vedere ca in ultimii sase ani acest indicator a crescut de la 11,2 ani la 13 ani, potrivit calculelor ZF, facute pe baza datelor Directiei Regim Permise de Conducere si inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). In acelasi interval ponderea masinilor mai noi de doi ani s-a redus de noua ori, ajungand la numai 3% in 2012. Imbatranirea parcului auto conduce la cresterea polua­rii, dar afecteaza si businessurile service-urilor oficiale si ale importatorilor auto. Cuantumul taxei va ramane la acelasi nivel in cazul masinilor Euro 5, in timp ce pentru masinile Euro 6 si masinile electrice nu va fi platita nicio taxa de mediu.

Ministrul Rovana Plumb a anuntat ieri ca taxa va fi calculata diferentiat pentru masinile cu motoare pe benzina si pentru cele cu motoare diesel. Pentru motoarele Euro 5 nu exista diferente intre benzina si motorina pentru ca nu sunt nici diferente importante privind emisiile. In cazul achizitiei de masini electrice, ministrul a anuntat ca proprietarii ar urma sa primeasca un tichet verde in valoare de 12.000 lei. Tichetul va putea fi folosit de cei care achizitioneaza astfel de masini. Va fi valabil doar in cazul masinilor electrice. Hibridele sunt inca poluante. Acest tichet se acorda doar pentru tehnologiile curate 100%. Timbrul de mediu va fi calculat in principal in functie de emisia de CO2, luata in calcul in intregime pentru timbru fata de 30% de legea in vigoare, inscrisa in cartea de identitate a masinii sau documentele de omologare.

Timbrul va fi platit o singura data la prima inmatriculare pe piata din Romania sau la prima transcriere, dar nu si in cazul tranzactiilor civile (mostenire sau partaj). Cei care au platit actuala taxa de poluare nu vor mai plati timbrul de mediu. Modificarile aduse taxei auto sunt argumentate de guvern prin faptul ca actuala forma avea valori disproportionat de mari pentru anumite zone de poluare, care nu tineau cont de puterea de cumparare a romanilor. Alte argumente ale guvernului sunt ca actuala taxa era discriminatorie si atragea amenintari cu infringementul din partea UE. Prin aplicarea timbrului de mediu, Fondul de Mediu este estimat sa creasca fata de 2012 cu 100 milioane de lei, daca romanii vor cumpara aceleasi tipuri de masini.