Titularizare 2013: Cum au tratat inspectoratele scolare examenul de titularizare

REZULTATE_TITULARIZARE

SUBIECTE TITULARIZARE 2013: Peste 36.500 de candidati au sustinut, marti, examenul de TITULARIZARE 2013, in cele 97 de centre de examen din intreaga tara. Subiectele si baremele de corectare au fost publicate pe site-ul Ministerului Educatiei Nationale (MEN) subiecte.edu.ro. Proba scrisa la Matematica s-a desfasurat pe parcursul a 4 ore.

TITULARIZARE 2013: Ministerul Educatiei a publicat pe site subiectele si baremele la toate materiile la care candidatii au sustinut astazi proba scrisa la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate in unitatile de invatamant preuniversitar.

SUBIECTE TITULARIZARE 2013: La proba scrisa la Matematica a fost extrasa VARIANTA 2. Toate subiectele au fost obligatorii, acordandu-se 10 puncte din oficiu. Timpul de lucru efectiv este de 4 ore.  Pentru SUBIECTUL I s-au acordat 45 de puncte si a facut parte din programa scolara de matematica pentru clasa a IX-a.

VALORI SI ATITUDINI 
o Dezvoltarea initiativei, a unei gandiri deschise, creative, a independentei in gandire si in actiune si a disponibilitatii de a aborda sarcini variate 
o Manifestarea tenacitatii, a perseverentei, a capacitatii de concentrare si a atentiei distributive 
o Dezvoltarea spiritului de observatie 
o Dezvoltarea simtului estetic si critic, a capacitatii de a aprecia rigoarea, ordinea si eleganta in arhitectura rezolvarii unei probleme sau a construirii unei teorii 
o Formarea obisnuintei de a recurge la concepte si metode matematice in abordarea unor situatii cotidiene sau pentru rezolvarea unor probleme practice 
o Formarea motivatiei pentru studierea matematicii ca domeniu relevant pentru viata sociala si profesionala
Competente specifice
1. Recunoasterea corespondentei dintre seturi de date si reprezentari grafice 
2. Reprezentarea grafica a unor date diverse in vederea compararii variatiei lor 
3. Aplicarea formulelor de calcul si a lecturii grafice pentru rezolvarea de ecuatii, inecuatii si sisteme de ecuatii 
4. Exprimarea prin reprezentari grafice a unor conditii algebrice; exprimarea prin conditii algebrice a unor reprezentari grafice 
5. Determinarea unor relatii intre conditii algebrice date si graficul functiei de gradul al II-lea 
6. Utilizarea monotoniei si a punctelor de extrem in optimizarea rezultatelor unor probleme practice

Continuturi 
Interpretarea geometrica a proprietatilor algebrice ale functiei de gradul al II-lea 
• Monotonie; punct de extrem (varful parabolei), interpretare geometrica
• Pozitionarea parabolei fata de axa Ox,  semnul functiei, inecuatii de forma
ax2 + bx + c ≤ 0 (≥ < >) a b c a ℝ, unde a ≠ 0, interpretare geometrica
• Pozitia relativa a unei drepte fata de o parabola: rezolvarea sistemelor de forma rezolvarea sistemelor de forma
{ mx+n=y
   ax la a doua+bx+c=y cu a,b,c, m, n ∈ℝ , interpretare geometrica
(Programa scolara de matematica, OMECI nr. 5099/09.09.2009) 
Prezentati o activitate didactica desfasurata in vederea formarii/dezvoltarii a doua sau a mai multor competente specifice din secventa de mai sus, avand in vedere urmatoarele: 
– mentionarea a doua metode de invatare centrate pe elev care pot fi utilizate in cadrul activitatii didactice si argumentarea alegerii acestora din perspectiva adecvarii fiecarei metode la elemente componente ale secventei de mai sus; 
– exemplificarea modului in care fiecare dintre metodele de invatare mentionate favorizeaza formarea/dezvoltarea a doua sau a mai multor competente specifice din secventa de mai sus; 
– precizarea a doua mijloace de invatamant pe care le puteti utiliza pe parcursul desfasurarii activitatii didactice si motivarea utilitații acestora; 
– proiectarea unei secvente dintr-un optional de extindere propus pentru clasa a IX-a, care sa conțina: 
mentionarea, in cadrul Argumentului, a doua motive care sustin propunerea acestui optional, elaborarea a doua competente specifice noi (dupa modelul celor din secventa de mai sus si corelate cu acestea), enumerarea a trei continuturi noi (corelate competentelor specifice pe care le-ați propus si care contribuie la formarea acestora) si precizarea a doua recomandari specifice Sugestiilor 
metodologice.
Nota. Se puncteaza si corectitudinea stiintifica a informatiei de specialitate utilizate in cadrul prezentarii.
SUBIECTUL al II-lea (45 de puncte)
Urmatoarea secventa face parte din programa scolara de matematica pentru clasa a VII-a. 

Competente specifice
1. Recunoasterea si descrierea patrulaterelor in configuratii geometrice date 
2. Identificarea patrulaterelor particulare utilizand proprietati precizate 
3. Utilizarea proprietatilor calitative si metrice ale patrulaterelor in rezolvarea unor probleme 
4. Exprimarea prin reprezentari geometrice a notiunilor legate de patrulatere 
5. Alegerea reprezentarilor geometrice adecvate in vederea optimizarii calculelor de lungimi de segmente, de masuri de unghiuri si de arii 
6. Interpretarea informatiilor deduse din reprezentari geometrice in corelatie cu anumite situatii practice
Continuturi

Patrulatere 
• Patrulater convex (definitie, desen) 
• Suma masurilor unghiurilor unui patrulater convex 
• Paralelogram; proprietati 
• Paralelograme particulare: dreptunghi, romb si patrat; proprietati 
• Trapez, clasificare; trapez isoscel, proprietati 
• Arii (triunghiuri, patrulatere) 
(Programa scolara de matematica, OMECI nr. 5097/09.09.2009) 
1. Pentru evaluarea a trei dintre competentele specifice, precizate in secventa data a programei scolare de matematica pentru clasa a VII-a, elaborati un item de tip intrebare structurata. in elaborarea itemului se vor avea in vedere urmatoarele aspecte: 
– succesiunea cerintelor sa asigure cresterea treptata a gradului de dificultate; 
– fiecare cerința sa solicite un raspuns care nu depinde de raspunsul la cerinta precedenta;
– cerintele sa fie in concordanta cu stimulul utilizat. 30 de puncte
Nota. Se puncteaza si elaborarea detaliata a raspunsului asteptat, precum si corectitudinea stiintifica a informatiei de specialitate.
2. Prezentati din punct de vedere teoretic evaluarea finala, ca parte a procesului didactic desfasurat la unitatea de invatare Patrulatere, clasa a VII-a, avand in vedere: 
– precizarea unei functii a evaluarii performantei elevilor la finalul unitatii de invatare; 
– exemplificarea a doua tipuri de erori de evaluare care pot sa apara la evaluarea finala. 15 puncte
TITULARIZARE 2013 VS DEFINITIVAT 2013: Peste 36.500 de candidati au sustinut marti, 23 iulie 2013, examenul de TITULARZIARE in invatamant. Nota obtinuta are o pondere de 75% in media de repartizare. Pentru un post de suplinitor, candidatii trebuie sa obtina cel putin nota 5, iar pentru un post de titular, nota minima este 7.
TITULARIZARE 2013 VS DEFINITIVAT 2013: Ministerul Educatiei a anuntat ca in 2013 au fost scoase la concurs peste 6.000 de locuri. Cele mai multe au fost scoase pentru educatori, educatie fizica, matematica si limba engleza. 
TITULARIZARE 2013: Afisarea primelor rezultate la examenul de TITULARIZARE pentru un post in invatamant este prevazuta pentru data de 5 august. Contestatiile se depun la sediile inspectoratelor scolare in zilele de 5 august, pana la ora 21,00 si 6 august, pana la ora 15,00. 
VEZI CE REZULTATE AU FOST IN ANII TRECUTI LA EXAMENUL DE TITULARIZARE
TITULARIZARE 2013 VS DEFINITIVAT 2013: Examenul de TITULARIZARE vine la numai cateva zile dupa examenul de DEFINITIVAT. Procentul final de promovare la examenul national de definitivare in invatamantul preuniversitar, sesiunea 2013, la nivel de tara, dupa solutionarea contestatiilor, este de 51,26%, respectiv 3.409 candidati, dintre cei 6.651 care au finalizat proba scrisa. Comparativ cu rezultatele partiale, din data de 23 iulie, se constata o crestere de 3,43%, anunta sambata Ministerul Educatiei Nationale. 
Anul trecut, promovabilitatea la examenul de definitivat a fost de 62,23%. Scaderea cu aproape 11 puncte procentuale a numarului de cadre didactice care au promovat aceasta proba vine in contextul in care, anul acesta, nota minima de promovare a examenului national de definitivare in invatamant este 8, si nu 7, si au avut dreptul sa participe la proba si debutantii cu un an vechime la catedra (fata de vechimea minima necesara la catedra de 2 ani, cum era pana acum).
Cel mai ridicat procent de promovare s-a inregistrat in judetul Gorj: 82,35%
Cel mai scazut procent de promovare s-a inregistrat in judetul Calarasi: 33,33%
Dintre candidatii care au reusit sa promoveze examenul, 32 au obtinut note de 10 (fata de 25 de note de 10 obtinute anul trecut), iar alti 174 de candidati au luat note intre 9,50 si 9,99.
Cadrele didactice care au promovat examenul national de definitivare au dobandit dreptul de practica in invatamantul preuniversitar.
Candidatii inscrisi la examenul de definitivare au avut de sustinut doua probe. Prima, care s-a desfasurat in perioada ianuarie – iunie, a constat in sustinerea a doua inspectii speciale la clasa si a avut caracter eliminatoriu. In urma acesteia, din totalul celor 8.567 de candidati inscrisi, au reusit sa se califice pentru a doua proba, scrisa, din data de 18 iulie, 7.889 de candidati. S-au prezentat la examenul scris 7.400 si au finalizat proba 6.651 de candidati. Vezi aici listele cu notele de la inspectii
Pentru sesiunea din acest an, Ministerul Educatiei a decis ca nota minima de promovare a examenului national de definitivare in invatamant sa fie 8 si nu 7. O alta noutate adoptata de minister a fost acordarea dreptului de a participa la acest examen si debutantilor cu un an vechime la catedra.

Sursa foto: realitatea.net