Top 10 cele mai periculoase căi ferate din lume. Galerie foto spectaculoasă

Top 10 cele mai periculoase căi ferate din lume este un clasament destinat în special amatorilor de senzații tari. Persoanele care străbat mapamondul în lung și lat în căutarea unor peisaje cu adevărat spectaculoase trebuie să știe că, în acest caz, vor avea parte și o cantitate considerabilă de adrenalină.

Top 10 cele mai periculoase căi ferate din lume reprezintă o combinație între pericol, fascinație și un pic de inconștiență așa că persoanele care nu au nervi de oțel și poftă de adrenalină se pot mulțumi să privească galeria foto fără a simți nevoia de a se duce la fața locului.

În plus, trebuie știut faptul că, în multe cazuri, confortul din trenurile de călători care circulă pe aceste rute nu este unul deosebit, iar pentru a vizita toate aceste minunate și periculoase căi ferate din lume este nevoie și de o sumă de bani deloc de neglijat. Acestea fiind spuse este momentul să trecem în revistă cele mai periculoase dar și spectaculoase căi ferate din lume.

Top 10 cele mai periculoase căi ferate din lume

The Death Railway (Thailanda)

The Death Railway  sau Calea ferată a morţii din Thailanda este cea mai periculoasă cale ferată din lume și face legătura între orașele Ban Pong din Thailanda și Thanbyuzayat din Myanmar. Această rută și-a câștigat renumele încă din momentul construcției sale de-a lungul junglei thailandeze, la care au luat parte, prin muncă forțată, 180 de mii de civili și 60 de mii de prizonieri ai Aliaților. Dintre aceștia, 90 de mii și-au găsit sfârșitul în timpul lucrărilor.

Calea Ferată Burma își merită pe deplin locul de lider în top 10 cele mai periculoase căi ferate din lume. Traseul său se întinde pe o distanță de peste 400 de kilometri și este extrem de periculos, relieful muntos necesitând construirea a numeroase poduri suspendate. Cel mai înalt dintre aceste poduri are 346 de metri și este construit din fier. Alte cinci poduri, cu înălțimi cuprinse între 60 și 90 de metri, au fost realizate din lemn.

Tren a las Nubes (Argentina)

Tren a las Nubes sau „Trenul spre nori” din Argentina a fost construit în anul 1932 și, în prezent, este folosit numai în scop turistic. Totodată, Tren A Las Nubes este a treia cea mai înaltă cale ferată din lume, situată la o altitudine de 4.220 de metri, și străbate de-a lungul traseului său câmpii, plantații de tutun și proprietățile unor ferme private.

Pe parcursul traseului Trenului spre Nori se regăsesc 29 de poduri, 21 de tuneluri, 13 viaducte, 2 spirale și 2 zig-zag-uri, care transformă această călătorie într-o aventură magnifică, dar și extrem de periculoasă. Tren a las Nubes se află pe poziția secundă în top 10 cele mai periculoase căi ferate din lume.

Minami Aso (Japonia)

Ruta Minamo Aso din Japonia este una dintre cele mai periculoase căi ferate din lume pentru că, în orice moment, călătorii pot fi martorii unei erupții vulcanice. Aste pentru că Muntele Aso este cel mai activ vulcan din Japonia și, constant, muntele „aruncă” gaze sulfuroase din crater, iar de multe ori vântul le împrăștie pe o rază foarte mare.

GeorgeTown Loop Railroad (Colorado, SUA)

GeorgeTown Loop Railroad a fost construită în Munții Stâncoși din statul american Colorado la finele secolului XIX exclusiv pentru industria minieră. În prezent pe această rută feroviară, aflată pe locul patru în top 10 cele mai periculoase căi ferate din lume, se operează doar în timpul verii și numai în scop turistic. Amatorii de senzații tari și peisaje în egală măsură, pitorești și spectaculoase, nu pot rata această plimbare în Munţii Stâncoşi din Colorado cu  GeorgeTown Loop.

Trenurile care circulă pe această rută traversează nu unul, nu două, ci patru poduri suspendate, deasupra unor văi amețitor de adânci. Cel mai periculos, dar și spectaculos dintre ele este Devil’s Gate High Bridge, care are o înâlțime de 30 de metri. Ca să nu mai spunem despre numeroasele curbe în formă de ac de păr și rampe cu înclinații de până la 4%.

Kuranda Scenic  (Australia)

Kuranda Scenic este o rută feroviară faimoasă de la Antipozi iar cine dorește să vadă pădurile tropicale australiene, dar și Parcul Național are trebui să-și rezerve deja un tichet de călătorie. Kuranda Scenic își poartă pasagerii într-o călătorie superbă între orașul Cairns (situat pe coasta de nord-est a Australiei) și un sat izolat din pădurea tropicală Kuranda. Pe parcursul traseului se pot vedea cascade spectaculoase care cad la doar câțiva metri de ferestrele vagoanelor, vegetația luxuriantă a pădurii, precum și impresionantul parc natural Barron Gorge.

Garniturile de tren de pe Kuranda Scenic circulă pe o cale ferată suspendată, situată la 328 de metri deasupra nivelului mării. Construcția căii ferate durat cinci ani, a început în 1886 și a fost finalizată în 1891, iar prima cursă turistică având loc în 1936.

Argo Gede (Indonezia)

Argo Gede este linia ferată ce leagă orașele Jakarta și Bandung din Indonezia, durează aproximativ trei ore și este pe cât de impresionantă, pe atât de periculoasă.

Garniturile de tren de pe această rută spectaculoasă străbat câmpii de un verde smarald fabulos, munți cu vegetație luxuriantă și văi abrupte. Unul dintre cele mai spectaculoase momente este trecerea peste podul Cikurutug, la o înălțime de 60 de metri.Ultimul accident pe această rută s-a produs în anul 2002. Argo Gede este pe locul șase în top 10 cele mai periculoase căi ferate din lume.

White Pass and Yukon Route (Alaska, SUA)

White Pass and Yukon Route (și foto principal) din statul american Alaska are o istorie străveche și impresionantă. Această cale ferată extrem de periculoasă a fost construită în anul 1898, în timpul goanei după aur din Klondike, fiind considerată, cel puțin în momentul în care a fost prospectată, o sarcină imposibilă.

Calea ferată urcă 3000 de picioare (aproximativ 914 metri) pe o distanţă de doar 20 de mile (aproximativ 32 km). White Pass and Yukon Route este o piesă remarcabilă a infrastructurii feroviare, însă doar amatorii de senzații tari se încumetă să călătorească pe acest traseu periculos de abrupt.

Cumbres and Toltec (New Mexico, SUA)

Cumbres and Toltec se află pe poziția a opta în top 10 cele mai periculoase căi ferate din lume și este cea de-a treia reprezentă a Statelor Unite în acest clasament. Cumbres and Toltec este cea mai înaltă și mai lungă linie ferată îngustă din SUA, operată cu un tren cu locomotivă cu abur. Punctul culminant al călătoriei este trecerea prin trecătoarea Cumbres, situată la o altitudine de 3.055 metri.

Acest traseu este deschis pentru turiști doar vara, între orașele Antonito (statul Colorado) și Chama (statul New York). Această cale ferată este printre puținele din lume care mai funcționează pe un ecartament îngust, de doar 914 milimetri. Inițial a fost construită ca o extensie de la Durango la Antonito, iar din totalul de cale ferată construită până în anul 1970, statele Colorado și New Mexico au cumpărat o bucată de 64 de mile pe care operează și în prezent Cumbers and Toltec Scenic Railroad, în timp ce porțiunea dintre Chama și Durango a fost abandonată, în anul 1971 fiind demontată.

Nariz del Diablo (Ecuador)

Nariz del Diablo sau Nasul Diavolului este o rută de cale ferată din Ecuador recunoscută drept cel mai dificilă din lume. A fost construită între anii 1860 și 1874, însă din cauza alunecărilor masive de teren în 1997 a fost extrem de afectată. La ora actuală, este folosită numai în scop turistic și doar pe o distanță de 12 kilometri, dar cei dornici de aventură și de peisaje nemaipomenite nu vor regreta dacă își iau inima în dinți și aleg această destinație.

The Pamban Bridge  (India)

The Pamban Bridge  a fost construit tocmai în 1914, iar traseul său trece de-a lungul coastei de est a Indiei, pe podul Ramaswaram şi peste Oceanul Indian. Scopul construcţiei sale este de a realiza legătura dintre oraşul Rameswaram de pe insula Pamban cu India continentală. Vânturile care întâmpină trenul în timpul călătorie sale peste acest pod sunt atât de puternice, încât e nevoie de 15 minute pentru a străbate o distanţă de 1,5 mile (aproximativ 2,4 km). The Pamban Bridge încheie top 10 cele mai periculoase căi ferate din lume.