TOP 5 afaceri care profita de pe urma zapezii

Frigul si ninsorile din ultimele zile au paralizat intreaga Romanie, vremea extrema soldandu-se cu mai multe localitati blocate de nameti, zeci de drumuri nationale si autostrazi inchise traficului, zeci de trenuri anulate sau care au inregistrat intarzieri, dar si cu pierderi in randul transportatorilor, care nu si-au putut livra marfurile la timp.

Numai ca frigul si zapada sunt motiv de profit pentru unele business-uri. Publicatia Wall-Street a realizat un top al celor mai profitabile afaceri de pe urma ninsorilor si gerului, din care am selectat cinci exemple: vanzatorii de solutii de deszapezire, producatorii si resellerii de cauciucuri si lanturi de iarna, companiile de taximetrie, turismul montan, magazinele care vand articole sportive de iarna.

1. Vanzatorii de solutii de deszapezire

Firmele sunt obligate prin lege, similar cu asociatiile de locatari, sa degajeze zapada din fata cladirilor unde au sediul/locuiesc. Si, desi multi aleg metoda stramoseasca, sa dea zapada la o parte cu forta muschilor si cu lopetile, multi aleg solutii de deszapezire.

“Odata cu ninsorile din aceasta perioada, ne asteptam sa creasca considerabil cererea de astfel de solutii, mai ales din partea persoanelor fizice”, comenteaza un reprezentant al magazinului de profil Antifrost.ro.

2. Producatorii si resellerii de cauciucuri si lanturi de iarna

Legislatia prevede ca atunci cand circuli cu masina pe drumuri publice sa ai anvelope de iarna – citeste aici mai multe. Legea tine cont de starea drumurilor si, avand in vedere ca aproape toate strazile din Romania sunt acoperite in prezent de zapada, nu poti iesi cu masina la drum fara anvelope de iarna.

Acest lucru da de lucru atat service-urilor auto cat si celor care vand anvelope si lanturi pentru iarna. A avea de lucru inseamna, automat, mai multi bani in buzunarele patronilor.

 

3. Companiile de taximetrie au mai multe comenzi

Zapada grea ii face pe romani sa renunte la a-si scoate propriile masini din parcare sau chiar a se indrepta, prin nameti, catre statiile de autobuz.

Reprezentanti ai companiilor de taximetrie spun ca numarul comenzilor telefonice a crescut in weekend, desi taxi-urile inainteaza, de asemenea, mai greu prin nameti.

4. Turismul montan

Lipsa zapezii din statiunile montane si temperaturile crescute, care fac imposibila producerea zapezii artificiale, au redus cu 70-80% numarul turistilor afllati la munte in luna ianuarie fata de anul trecut, producandu-le hotelurilor si restaurantelor pierderi de peste 1 milion de euro pe zi, declara George Copos, proprietarul a trei hoteluri si al unei firme de transport pe cablu in Poiana Brasov.

“Problem solved”, vorba englezului. Cantitatea de zapada este mai mult decat suficienta, vremea este perfecta pentru ski – timp si bani sa fie. Si locuri de cazare.

Ramane de vazut la finalul sezonului ce profit vor face agentiile de turism, hotelurile si vilele de pe Valea Prahovei si nu numai.

5. Magazine de articole sportive de iarna

Fara zapada sau frig, ski-urile, claparii, placile de snowboard ar ramane in rafturi pana la primavara, cand vanzatorii ar fi nevoiti ori sa le depoziteze pentru viitoarea iarna, ori sa le vanda la reduceri.

Din fericire, odata cu venirea frigului si a zapezii abundente, resellerii de profil jubileaza.

“Industria in care activam tot timpul depinde de ninsoare”, comenteaza, pentru Wall-Street.ro, Marius Dutu, manager de proiect la un magazin de profil. “Estimam ca odata cu ninsoarea, vanzarile de ski-uri, clapari si echipamente de alpinism pentru iarna, precum pioletii de gheata, o sa creasca cu cel putin 40-50%”, continua el.