TOPUL celor mai doriti ANGAJATORI din ROMANIA in 2015

Google, Microsoft si Mercedes-Benz au fost cei mai doriti angajatori din Romania in 2015, potrivit studiului “Most Loved Employers”. Cercetarea de piata a fost realizata de Inspire Group si Mercury Research si prezentata, joi, de Ioan Simu, director general al Mercury Research.

Dupa Google, Microsoft si Mercedes-Benz, pe locurile imediat urmatoare in topul celor mai doriti angajatori se afla BMW Group, Deloitte Romania, Dell, IBM Romania, SAP Romania, Porsche Finance Group Romania si Continental AG. De asemenea, in topul celor mai doriti angajatori se afla RCS/RDS, Kaufland, Avon Cosmetics Romania, Lidl, Orange Romania, Vodafone Romania, McDonald’s Romania, Carrefour Romania, Telekom Romania, FAN Courier.

Comparativ, in 2013, cei mai doriti angajatori erau BMW Group, Viessmann si Emerson. Conform studiului, candidatii fara experienta (entry-level) au asteptari salariale de 1.400 de lei, in timp ce 40% dintre cei intervievati s-ar angaja pentru un salariu lunar de peste 1.500 de lei. O companie care activeaza intr-unul dintre domeniile constructii, audit & consultanta sau agricultura va trebui sa dea dovada de mai multa creativitate in programele de recrutare, deoarece domeniile mentionate au o notorietate foarte scazuta in randul oricarui candidat, indiferent de nivel.

Studiul indica domeniile cu cel mai mare grad de notorietate in randul publicului analizat: industria de bunuri de consum, retail, telecomunicatii si financiar, la polul opus situandu-se constructiile, audit & consultanta si agricultura.

Directorul general al Mercury Research a subliniat ca 73% dintre respondenti si-ar dori sa lucreze in domeniul IT. Urmatorul sector este cel auto, cu 68%, in timp ce 54% dintre participantii la sondaj ar dori sa se angajeze in sectorul energetic sau in industrie. In termeni de atractivitate, cel mai mult teren au pierdut industria de bunuri de consum, retailul si agricultura, inregistrand scaderi de pana la 13% in 2015, comparativ cu 2013.

In ceea ce priveste retentia angajatilor, in fruntea clasamentului este salariul, urmat de siguranta jobului si obligatiile contractuale ale angajatorului. O crestere salariala de 37% i-ar face pe angajati sa isi schimbe locul de munca, in timp ce o serie de beneficii importante precum bonusurile de performanta, al 13-lea salariu, tichetele de masa, asigurarea pranzului sau timpul de lucru flexibil pot influenta decizia acestora de a se angaja sau de a ramane intr-o companie.

Potrivit rezultatelor studiului, candidatii prefera sa comunice online cu viitorul angajator. In procesul de cautare a unui job, Internetul este folosit de forta de munca pentru a accesa atat site-uri de joburi, cat si site-ul de prezentare al companiilor angajatoare atractive.

Pentru acest studiu au fost obtinute informatii relevante despre 178 de companii din 16 industrii.

Sursa foto: realitatea