TRAGEDIE UCRAINA: Rasturnare de situatie-KIEVUL e de vina pentru prabusirea avionului – SURSE

La 17 iulie, in ziua in care s-a PRABUSIT AVIONUL de linie malaezian in estul Ucrainei, unitati de aparare antiaeriana ale armatei ucrainene ar fi efectuat exercitii de antrenament cu SISTEME DE RACHETA BUK-M1, iar o eroare de manipulare ar fi putut duce la declansarea tragediei aeriene, relateaza, vineri, Ria Novosti, citand “o sursa dintr-o institutie militara ucraineana”.

In acea zi fatidica, comandantul Unitatii 156 de RACHETE primise ordin sa desfasoare un antrenament constand in acoperirea trupelor terestre de la periferia Donetkului, de la desfasurarea de baterii pana la asigurarea urmaririi tintelor si realizarea unei game complete de sprijin si de distrugere a tintelor cu SISTEME DE RACHETA BUK-M1.

Citeste si: AVION PRABUSIT UCRAINA: OLANDA TRIMITE 40 DE JANDARMI NEINARMATI LA LOCUL TRAGEDIEI

Comandantii de baterii ar fi primit cheile care permiteau deblocarea RACHETELOR in vederea lansarii, cu toate acestea nicio lansare a unei RACHETE 9M38M1 nu era prevazuta, sustine presupusul interlocutor al agentiei ruse de presa. 

Pentru a participa la aceste exercitii, doua avioane de lupta Su-25 de la baza Kulbakino 229 de langa Nikolaev — unde este desfasurata o brigada de aviatie tactica — au fost trimise la Dnepropetrovsk. Misiunea lor era de a asigura recunoastere aeriana si stabilirea tintelor de control in zona de concentrare a trupelor care participa la operatiunea antiterorista la vest de Donetk. 

Dupa ce unul din avioane a intrat in zona de detectare a SISTEMELOR BUK, el a fost urmarit de o echipa de servanti a bateriei situate in apropiere de localitatea Zaroscenskoe. Dupa toate evidentele, dintr-o intamplare tragica si in ciuda diferentei in planuri orizontale, dupa un timp, rutele de zbor ale Boeing-ului malaezian si Su-25 au coincis si au fuzionat pe ecran intr-un punct mare, ceea ce a fost fatal pentru zborul MH17. In momentul convergentei a doua tinte intr-un singur indicator, SISTEMUL DE URMARIRE se focalizeaza asupra celei care are cea mai mare suprafata. 

Cu toate acestea, interlocutorul Ria Novosti nu a putut elucida cauzele lansarii neautorizate a RACHETEI. 

“Membrii SBU (Serviciul de Securitate al Ucrainei) se ocupa de aceasta problema”, a mai spus acesta, indicand ca, in jurul orelor 22:00, comandantul bateriei cu tot cu echipajul de servanti a fost ridicat, dar fara sa precizeze data la care militarii au fost retinuti. El a mai spus ca nu are alte informatii cu privire la desfasurarea anchetei. 

Din 2001, cand un AVION DE PASAGERI RUSESC Tu-154 a fost DOBORAT cu o racheta deasupra Marii Negre, Ucraina a interzis aproape toate aplicatiile cu SISTEME DE RACHETE SOL-AER BUK-M1. Ca urmare, militarii ucraineni au o experienta limitata doar la mentenanta acestor sisteme si la deprinderi de conducere a vehiculului care transporta rachetele, scrie Ria Novosti, care citeaza aceeasi sursa anonima dintr-o institutie militara ucraineana.

Citeste si: TRAGEDIE UCRAINA: MAI MULTE CORPURI NEINSUFLETITE, DESCOPERITE LA LOCUL PRABUSIRII AERONAVEI

Avionul Boeing 777, apartinand companiei Malaysia Airlines, s-a prabusit la 17 iulie in regiunea Donetk, in estul Ucrainei, cu 298 de persoane la bord, fiind doborat cel mai probabil cu o RACHETA SOL-AER. Kievul si rebelii se acuza reciproc de lansarea rachetei, in timp ce Washingtonul a declarat ca avionul a fost DOBORAT cu O RACHETA BUK. 

Sursa foto: newscom.ua