Mortii de pe soselele Romaniei din ultimele saptamani – fie ca vorbim de accidentele in lant de pe Autostrada Soarelui sau cele de pe DN2 si DN6 de la sfarsitul saptamanii trecute – readuc in atentie statisticile negre cu care figuram in clasamentele europene.
Anul trecut, Romania a impartit cu Letonia al doilea loc in UE la numarul de victime din accidente rutiere raportat la populatia totala, respectiv 9,5 persoane la suta de mii de locuitori (prima e Bulgaria in acest top macabru). Si nu facem nimic ca sa schimbam aceasta situatie.
Potrivit datelor comunicate la finele saptamanii trecute de Eurostat, am figurat pe acelasi loc 2 la cea mai mica reducere a mortalitatii in ultimii 20 de ani. In domeniul rutier stam aproape cel mai prost si am facut cele mai mici eforturi sa stam mai bine in ultimele doua decenii. Printre cauze se pot invoca numarul mare de masini vechi sau drumurile proaste.
Poate ar fi util sa ne uitam cu atentie la exemplul Spaniei. Dupa un efort intre 1995 si 2015 de diminuare cu peste 70% a numarului de victime in accidente, spaniolii au ajuns cu rata de mortalitate chiar sub nivelul din Germania. Asadar, pana la convergenta de PIB/locuitor sau putere de cumparare, poate ar trebui sa constientizam ca indicatorii economici nu constituie un scop in sine, ci trebuie sa serveasca unui scop. Altfel raman doar pe hartie. Hartie care poate fi chiar si un certificat de deces.
Sursa foto: realitatea
Una din principalele cauze al numarului mare de accidente este infrastructura dezastruasa, strazile pline cu gropi, dupa care teribilismul analfabetilor care isi iau carnetul de soferi fara ca sa stie a citii.
FIRMA CARE ESTE RASPUNZATOARE DE CONSTRUCTIA AUTOSTRAZILOR CNDAIR impreuna cu ministerul Transporturilor sunt direct raspunzatoare de dezastrul absolut de pe autostrazile si strazile din Romania. Eu consider aceasta firma total vinovata pentru “””ARTA”””de a nu construi autostrazi. De dupa caderea cortinei de pe timpul cand a fost Basescu Ministrul Transporturilor, apoi Berceanu si pana astazi Aceste doua institutii cu ministrii si directorii lor au furat zeci de miliarde de Euro, fara ca sa construiasca nimic. Acest ultim director al firmei CNDAIR , Catalin (H)omr, de doi ani minte de a inghetat Dunarea si Marea Neagra Ei sunt responsabili in proportie de 80% de numarul mare al mortilor in accidente din Romania. Pe deasupra eu ii consider marii tradatori ai Romaniei care fac scopul altor state vecine, ca investorii sa fuga de Romania. Acesti inconstienti sunt responsabili de genocid cu neamul romanesc . Nu pot intelege de ce toate guvernele cu premierii si presedintii tolereaza pe fata acest jaf care il face Ministerul Transportului cu aceasta firma malefica care se cheama SATANA-CNDAIR. Daca DNA nu intervine ca sa vada ce se intampla in aceasta firma, atunci NUMESC STATUL ROMAN UN STAT MAFIOT, care nu are prejudecati cand face genocid cu poporul pe toate caile.