Transportatorii nu vor sa renunte la protestul anuntat pentru joi in Capitala, desi sedinta de guvern in care urma sa se adopte ordonanta privind inghetarea pretului politei RCA inca nu s-a incheiat si forma finala a documentului nu este cunoscuta. Reprezentantii transportatorilor au negociat timp de mai multe ore miercuri dimineata la Guvern si au obtinut angajamentul Executivului condus de Dacian Ciolos ca pretul RCA va fi inghetat timp de 6 luni.
UPDATE JOI 16.35: Demersul TRANSPORTATORILOR a avut rezultat, avand in vedere ca au obtinut de la Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) promisiunea ca tariful RCA va fi inghetat la un nivel de 7.500 de lei pe an pentru un camion.
In Capitala, sute de camioane s-au adunat inca de dis-de-dimineata la Piata Victoriei si pe Sos. Kiseleff, iar circulatia a fost blocata pe mai multe artere din zona. Pana la ora pranzului s-au strans peste 3.000 de soferi, care si-au strigat nemultumirile in fata sediului Guvernului. Proteste au avut loc si in alte orase din tara, unde zeci de camioane si tiruri au mers cu o viteza mica pe drumuri. Dorinta lor a fost ca ASF sa decida astazi la ce nivel va fi inghetat pretul RCA, iar dupa negocieri s-a stabilit ca plafonul sa fie de 7.500 de lei pe an pentru un camion.
UPDATE MIERCURI 20.54: Guvernul a aprobat miercuri Ordonanta de Urgenta care prevede inghetarea preturilor primelor de asigurari obligatorii RCA pentru o perioada de sase luni, a anuntat miercuri Liviu Iolu, purtatorul de cuvant al Executivului. Acesta a spus ca Ordonanta de Urgenta a fost adoptata ‘in forma si cu prevederile anuntate de Prim ministrul Dacian Ciolos la inceputul sedintei de Guvern’. Mai exact, premierul anuntase ca “in termen de 30 de zile, ASF-ul va trebui sa vina cu un calcul al costului mediu pentru diferitele categorii de asigurari, care sa fie pretul de referinta pentru asigurari pentru urmatoarele sase luni”.
“ASF va stabilli tarife de prima maxime in cel mult 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial a prezentei Ordonante de Urgenta. Ulterior perioadei in care tariful de prima va fi plafonat, ASF va calcula un tarif de referinta pe baza daunei medii pentru fiecare categorie de vehicul, a platilor de daune achitate de catre asiguratori si raportate la frecventa producerii evenimentelor pe respectiva categorie de vehicule”, se arata in comunicatul de presa al Guvernului.
STIRE INITIALA
Cu toate acestea, Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT), anunta ca joi, intre orele 9 si 15 va aduce in Capitala circa 5.000 de vehicule. “Avand in vedere ca nici pana la aceasta ora Guvernul nu a transmis, nu a publicat si nu a comunicat varianta finala a Ordonantei de Urgenta cu privire la tarfiul de referinta/inghetarea tarifelor coroborat cu faptul ca nu existat nici un fel de clarificare privind modul de calcul si valoarea estimativa a ceea ce urmeaza sa devina tarife maximale, va comunicam ca protestele de maine vor avea loc atat in tara cat si in Bucuresti – Piata Victoriei si va solicitam sa va mobilizati la modul cel mai serios conform informarilor transmise anterior cu privire la acesul in Piata Victoriei, ore de acces etc”, se arata intr-o postare pe pagina de Facebook a FORT.
CITESTE SI: PRETUL POLITEI RCA VA FI INGHETAT TIMP DE 6 LUNI. REACTIA PREMIERULUI CIOLOS
Augustin Hagiu, presedintele de onoare al FORT, a declarat la postul de televiziune Digi24 ca decizia de a nu renunta la protest a venit ca urmare a faptului ca reprezentantii Guvernului nu au mai iesit la declaratii la orele 15:30, asa cum era anuntat, iar forma finala a ordonantei de guvern nu este cunoscuta. “Nu avem nicio certitudine ca tarifele vor fi inghetate (…) Nu avem incredere”, a declarat Hagiu.
Acesta a precizat ca de la ora 5 va incepe intrarea in Bucuresti, iar la ora 9 vehiculele vor fi in fata Guvernului, in Piata Victoria. “Cetatenii sunt solidari cu noi, maine le cerem solidaritate”, a mai spus presedintele de onoare al FORT, referindu-se la problemele pe care protestul le va crea in trafic. Intrebat daca se mai poate face ceva pentru anularea protestului, mai ales ca premierul Ciolos a anuntat ca s-a gasit solutia problemei, Augustin Hagiu a raspuns: “Depinde ce se intampla in urmatoarele ore”.
“Noi in momentul de fata suntem in mobilizare generala pentru protest in Bucuresti. Nu avem un material concret, nu avem un mod de asumare concreta a tarifului, nu putem sa ne bazam pe nimic, nu putem sa demobilizam transportatorii”, a mai declarat el. Augustin Hagiu a mai sustinut ca actiunea nu urmareste caderea guvernului si nici nu are tenta politica, singurele avute in vedere fiind interesele transportatorilor.
Sursa foto: realitatea
ALOOOO , DNA, DIICOT,CURTEA DE CONTURI, ANAF,ETC…
Trioul Dorobantu Valentin , Secara Vasile, Szentes Iosif si afacerile “in totalitate legale” de la CFR Calatori ???
Prin anul 2013 actualul puscarias Fenechiu il numea pe actualul penal Dorobantu manager general la CFR Calatori Bucuresti si din acest moment incepe dezastrul pentru societate si angajatii acesteia !!!
Schema falimentarii fortate a CFR Calatori, prin care cele mai bune rute aflate de ani de zile in portofoliul CFR Calatori au fost abandonate pentru a putea fi preluate din mers de catre unii operatori privati.
Care au impuscat astfel doi iepuri dintr-o lovitura, pe langa cursele oricum extrem de profitabile, ei devenind automat si beneficiarii generoaselor subventii acordate de catre Ministerul Transporturilor pentru segmentul feroviar. Insa concomitent cu aplicarea acestei strategii, managerul Valentin Dorobantu nu s-a sfiit sa acorde si direct catre clientii politici sume uriase de bani din bugetul public.
Record absolut Concurenta in domeniu este una acerba, din moment ce sifonarea banilor de la buget a ajuns in Romania zilelor noastre un adevarat sport national. Iata insa ca procurorii anticoruptie sunt pe cale sa confirme ca managerul de la CFR Calatori a reusit un adevarat record absolut, greu de egalat pana si de ceilalti colegi din „caracatita Fenechiu”
Iar ancheta privind acordarea contractelor de catre Valentin Dorobantu este de-abia la inceput, astfel ca performanta poate fi chiar mult mai mare.
Deocamdata se verifica un lot de 152 de contracte semnate de catre managerul CFR Calatori si prin care compania de stat s-a obligat la plati consistente aproape exclusiv pentru unul si acelasi beneficiar. Iar dintre cele 152 de contracte doar unul singur a fost acordat prin organizarea unei licitatii cum scrie la carte! Negociere fara publicare Valentin Dorobantu nu a avut nicio greata in a arunca zeci de milioane de euro mereu catre aceleasi firme de casa.
Conform informatiilor intrate in posesia noastra, din cele 152 de contracte, unul singur a fost acordat prin organizarea unei licitatii cum scrie la carte!
Negociere fara publicare Valentin Dorobantu nu a avut nicio greata in a arunca zeci de milioane de euro mereu catre aceleasi firme de casa. Conform informatiilor intrate in posesia noastra, din cele 152 de contracte, unul singur a fost adjudecat prin licitatie publica. Alte 73 de contracte au fost acordate prin negociere cu publicare, in timp ce nu mai putin de 78 de contracte, in valoare de zeci de milioane de euro, au fost atribuite de catre Dorobantu prin negociere fara publicare, la care s-a participat aproape de fiecare data cate un singur ofertant. Unul si acelasi, bineinteles. Primele 70 milioane de euro Pentru a le fi mai usor, anchetatorii au impartit cele 152 de contracte in trei loturi. Iar in ce priveste primele 49 de contracte acordate, au descoperit ca suma totala astfel unidirectionata de catre Valentin Dorobantu se ridica la peste 70 milioane de euro! In conditiile in care CFR Calatori a fost adusa in pragul falimentului, mii de salariati riscand concedierea. Din aceasta suma, peste 50 de milioane au fost alocati pentru reparatii, procurorii incercand acum sa afle daca acestea au si avut loc in realitate sau nu. Iar nu mai putin de 1,5 milioane euro au fost dati de Dorobantu pe… curatenie.
A intrat cu bocancii in buget Grav este si faptul ca multe dintre contractele suspecte nu au fost acordate pentru un singur an, ci pe cate patru ani, astfel ca bugetul companiei de stat va mai fi jumulit mult timp de acum inainte.
Vom reveni cu amanunte incendiare atat despre firmele „norocoase” care au negociat direct cu Dorobantu, cat si cu exemple halucinante despre cum au fost cheltuiti banii publici.
Este suficient sa amintim doar ca managerul CFR Calatori a cumparat direct de la firma Comixta din Sibiu bocanci de… 370.000 euro!
Si toate cele de mai sus se intamplau in timp ce acelasi Dorobantu Valentin a suspendat contractul de munca al aproximativ 14 000 de angajati timp de 8 zile pentru fiecare dintre acestia, in anul 2013, motivand lipsa acuta de fonduri , in conditiile suplimentarii cu indarjire, dupa bunul sau plac , cu milioane de euro a contractelor de achizitii?