CFR anunta, joi, lansarea programului estival de transport Trenurile Soarelui 2016. Astfel, timp de trei luni, pana la 13 septembrie, turistii vor putea calatori spre litoral cu peste 40 de trenuri care vor asigura legaturi din toata tara catre statiunile de la Marea Neagra si Delta Dunarii, transmite CFR intr-un comunicat de presa remis Ziare.
Cat costa biletele
Pretul intreg pentru o calatorie Bucuresti – Constanta, fara reduceri, este de 33,40 de lei la tren Regio si de 60 de lei la tren IR. Un bilet dus-intors are 10% reducere si costa la clasa a doua 60,90 de lei la tren Regio si 108,80 de lei la tren IR.
Daca il cumperi inainte cu 21 de zile, reducerea este de 25% si biletul la clasa a doua costa 46 de lei la tren IR si 26,05 de lei la tren Regio. CFR pune la dispozitie si oferta Minigrup 2-5 cu reduceri acordate de pana la 25%, chiar pana la 30% la cumpararea online.
Elevii si studentii care aleg sa mearga cu Trenul Tineretului, Bucuresti – Constanta (tarifat ca tren Regio), vor plati 18,65 de lei. CFR precizeaza in comunicat ca toate tarifele mentionate includ si tariful de rezervare loc de 3,9 de lei.
Toate trenurile InterRegio sunt dotate cu instalatii de climatizare si prize, iar Trenurile Litoral, de viteza sporita (IR 1983, IR 1582, IR 1587 si IR 1588) Bucuresti – Constanta si retur, au si vagon bar. De asemenea, de la Bucuresti Nord la Constanta si retur, trenurile IR 1585 si IR 1586 dispun de Wi-Fi gratuit.
Cat dureaza drumul pana la mare
Trenurile Litoral, care fac parte din program, vor circula fara oprire intre Bucuresti Nord si Constanta si vor ajunge la destinatie in doua ore. Durata calatoriei cu celelalte trenuri InterRegio, pe ruta Bucuresti – Constanta, este in medie de aproximativ 2 ore si 20 minute.
Programul pentru Delta Dunarii
Pentru cei care intentioneaza sa isi petreaca vacanta in Delta Dunarii, CFR anunta ca un tren direct InterRegio va circula suplimentar pe ruta Bucuresti Nord – Tulcea Oras si retur: IR 1989 cu plecare din Bucuresti la 06:42 si sosire in Tulcea Oras la ora 12:00.
La intoarcere, trenul pleaca din Tulcea Oras la ora 13:35 si ajunge in Bucuresti Nord la ora 18:56. De asemenea, in fiecare zi, celelalte 4 trenuri Regio (2 dus/ 2 intors) din graficul zilnic vor continua sa circule intre Medgidia si Tulcea.
Facilitati pentru persoanele cu dizabilitati
Pe de alta parte, persoanele cu dizabilitati motorii se vor putea deplasa mai usor cu trenul spre si dinspre litoral. Acestea beneficiaza de servicii gratuite de asistenta complexa (rezervarea locurilor speciale, insotire in incinta statiei, asistenta la urcare/coborare in/din tren si asistenta la bordul trenului).
Persoanele in cauza trebuie sa completeze, cu minimum 48 ore inainte de plecare, un formular care este disponibil online si la casele de bilete, pentru trenuri care au plecari/sosiri din/in marile gari. Toate detaliile pentru accesarea acestor servicii gratuite pot fi gasite pe www.cfrcalatori.ro, la sectiunea Servicii.
Sursa foto: jurnalul
Mai hoti ca astia nu exista ?????
Schema falimentarii fortate a CFR Calatori, prin care cele mai bune
rute aflate de ani de zile in portofoliul CFR Calatori au fost
abandonate pentru a putea fi preluate din mers de catre unii operatori
privati.
Care au impuscat astfel doi iepuri dintr-o lovitura, pe langa cursele
oricum extrem de profitabile, ei devenind automat si beneficiarii
generoaselor subventii acordate de catre Ministerul Transporturilor
pentru segmentul feroviar. Insa concomitent cu aplicarea acestei
strategii, managerul Valentin Dorobantu nu s-a sfiit sa acorde si direct
catre clientii politici sume uriase de bani din bugetul public.
DNA confirma: record absolut
Concurenta in domeniu este una acerba, din moment ce sifonarea
banilor de la buget a ajuns in Romania zilelor noastre un adevarat sport
national. Iata insa ca procurorii anticoruptie sunt pe cale sa confirme
ca managerul de la CFR Calatori a reusit un adevarat record absolut,
greu de egalat pana si de ceilalti colegi din „caracatita Fenechiu”
Iar ancheta privind acordarea
contractelor de catre Valentin Dorobantu este de-abia la inceput, astfel
ca performanta poate fi chiar mult mai mare. Deocamdata se verifica un
lot de 152 de contracte semnate de catre managerul CFR Calatori si prin
care compania de stat s-a obligat la plati consistente aproape exclusiv
pentru unul si acelasi beneficiar. Iar dintre cele 152 de contracte doar
unul singur a fost acordat prin organizarea unei licitatii cum scrie la
carte!
Negociere fara publicare
Valentin Dorobantu nu a avut nicio greata in a arunca zeci de
milioane de euro mereu catre aceleasi firme de casa. Conform
informatiilor intrate in posesia noastra, din cele 152 de contracte,
unul singur a fost adjudecat prin licitatie publica.
Alte 73 de contracte au fost acordate prin negociere cu publicare, in
timp ce nu mai putin de 78 de contracte, in valoare de zeci de milioane
de euro, au fost atribuite de catre Dorobantu prin negociere fara
publicare, la care s-a participat aproape de fiecare data cate un singur
ofertant.
Unul si acelasi, bineinteles.
Primele 70 milioane de euro
Pentru a le fi mai usor, anchetatorii au impartit cele 152 de contracte
in trei loturi. Iar in ce priveste primele 49 de contracte acordate, au
descoperit ca suma totala astfel unidirectionata de catre Valentin
Dorobantu se ridica la peste 70 milioane de euro! In conditiile in care
CFR Calatori a fost adusa in pragul falimentului, mii de salariati
riscand concedierea. Din aceasta suma, peste 50 de milioane au fost
alocati pentru reparatii, procurorii incercand acum sa afle daca acestea
au si avut loc in realitate sau nu. Iar nu mai putin de 1,5 milioane
euro au fost dati de Dorobantu pe… curatenie.
A intrat cu bocancii in buget
Grav este si faptul ca multe dintre contractele suspecte nu au fost
acordate pentru un singur an, ci pe cate patru ani, astfel ca bugetul
companiei de stat va mai fi jumulit mult timp de acum inainte.
Vom reveni cu amanunte incendiare atat despre firmele „norocoase”
care au negociat direct cu Dorobantu, cat si cu exemple halucinante
despre cum au fost cheltuiti banii publici. Este suficient sa amintim
doar ca managerul CFR Calatori a cumparat direct de la firma Comixta din
Sibiu bocanci de… 370.000 euro!
Si toate cele de mai sus se intamplau in timp ce acelasi Dorobantu
Valentin a suspendat contractul de munca al aproximativ 14 000 de
angajati timp de 8 zile pentru fiecare dintre acestia, in anul 2013,
motivand lipsa acuta de fonduri !!!