Tribunalul Bucuresti a anulat planul urbanistic al drumului expres spre A1. Intre timp, primaria continua lucrarile

Tribunalul Bucuresti a anulat in data de 4 noiembrie planul urbanistic zonal care stabileste traseul drumului expres spre Autostrada A1, ce ar urma sa porneasca de la Ciurel si sa ajunga la autostrada, dincolo de soseaua de centura. Potrivit hotnews.ro, procesul a fost intentat de mai multe familii care detin proprietati pe traseul acestei artere. Sentinta nu este definitiva.

In plus, prima autorizatie de construire emisa pentru pasajul de la Ciurel, parte din drumul expres, a fost anulata de instanta, insa Primaria Capitalei a emis inca doua autorizatii pentru a putea continua lucrarea. Acum s-a cerut in instanta si anularea ultimei autorizatii.

“Noi am pornit pe mai multe fronturi ca sa anulam planul urbanistic zonal. Anularea a fost castigata de mai multe familii din zona – familia Plopeanu, Corduneanu si Chiricescu. Sunt sanse mari sa castige si la recurs. In acest proces s-au depus doua expertize, una pe mediu si una pe urbanis. Expertiza pe mediu demonstreaza ca planul urbanistic viciaza protectia sanitara pentru statia de apa de Rosu deoarece trece la doar 7 metri de aceasta, unde sunt niste bazine imense de apa descoperite pe care smogul facut de masinile de pe drum le vor polua. Nu se respecta normele Comisiei Europene care prevad ca nu ai voie sa construiesti la mai putin de 15-20 metri. Expertiza de urbanism demonstreaza ca acest drum care se descarca in Splaiul Independentei si Soseaua Virtutii va bloca cele doua artere”, a declarat pentru HotNews.ro Victor Rausee, unul dintre cetatenii afectati de acest proiect.

Citeste si: DNA cere ARESTAREA primarului Pitestiului, TUDOR PENDIUC, a FIICEI acestuia si a altor patru persoane

Acesta spune ca a cerut si el intr-un alt proces anularea planului urbanistic, urmand sa se judece in decembrie 2014. 

Mihai Danes, cetateanul care a obtinut in instanta anularea primei autorizatii de construire pentru Pasajul de la Ciurel, parte a drumului expres catre A1, spune ca Primaria Capitalei a mai emis intre timp doua autorizatii de construire pentru acelasi obiectiv, in bataie de joc fata de decizia instantei. Acesta este nemultumit ca unul dintre picioarele pasajului se ridica la 5 metri de fereastra dormitorului sau.

Primaria Capitalei a demarat lucrarile la drumul expres spre Autostrada Bucuresti-Pitesti in 2010, iar potrivit documentelor prezentate la vremea respectiva, artera, de 8,3 km, ar fi urmat sa faca legatura intre Splaiul Independentei si autostrada A1.

Potrivit hotnews.ro, licitatia pentru executarea lucrarii a fost castigata de catre consortiul JV Bogl – Astaldi – Euroconstruct -Tehnologica si Proiect Bucuresti, termenul estimat pentru finalizare fiind de 35 luni, de la inceperea lucrarii, respectiv anul 2014.

Lucrarile la pasajul de la Ciurel au inceput, in baza unei autorizatii emise in regim de urgenta, si fara sa existe un Plan Urbanistic Zonal aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti (Planul urbanistic a fost aprobat abia in august 2012) care sa stabileasca exact traseul bulevardului, asa cum prevede legea, si fara sa existe o dezbatere publica serioasa asupra necesitatii proiectului si daca cetatenii din zona doresc sau nu un asemenea proiect. In plus, desi reprezentantii municipalitatii au spus ca se vor expropria 40 de hectare de teren, cetatenii din zona nu stiau cine va fi expropriat si nici in ce conditii. De asemenea, lucrarile au inceput fara sa existe banii necesari, iar la cateva luni dupa ce a inceput santierul, au fost sistate din lipsa de fonduri, din pasaj fiind realizat doar un pilon si fundatia pentru altul.

Citeste si: Primarul Pitestiului, TUDOR PENDIUC, este acuzat ca a PREJUDICIAT bugetul local cu peste CINCI MILIOANE DE EURO

Consilierii generali ai Capitalei au aprobat, la sfarsitul lunii august 2012, traseul noului drum expres spre Autostrada Bucuresti-Pitesti (penetratia Splaiul Independentei – Ciurel – Autostrada Bucuresti – Pitesti), desi lucrarile la Pasajul Ciurel, parte din proiect erau incepute inca din 2010.

Potrivit Planului Urbanistic Zonal aprobat de consilieri drumul expres va porni de la intersectia bd. Virtutii cu Splaiul Independentei, va merge pe langa Lacul Morii pana la intersectia cu bd. Uverturii, dupa care trece pe langa statia de tratare a apei Rosu-Militari si iese din Bucuresti prin comuna Chiajna. Traverseaza Centura Capitalei, trece prin Comuna Dragomiresti-Vale si iese in A1, la km 13, Pod Ciorogarla.

Pe parcursul lucrarii vor fi construite trei pasaje supraterane: la intersectia sos. Virtutii cu Splaiul Independentei (Pod Ciurel), la intersectia Penetratia A1 – Bd. Uverturii si la intersectia cu Soseaua de Centura si in zona Pasajului CFR de la Ciorogarla. In total, drumul express va avea o lungime de circa 8,3 km, trei benzi pe sens si se estimeaza ca va costa 138 milioane de euro. Lucrarea a inceput in 2010, prin demararea lucrarilor la Podul Ciurel, desi Planul Urbanistic Zonal inca nu fusese aprobat de Consiliul General. Lucrarea este realizata de consortiul JV Bogl – Astaldi – Euroconstruct -Tehnologica si Proiect Bucuresti, in calitate de proiectant. Termenul estimat pentru finalizare este de 35 luni, de la inceperea lucrarii, respectiv anul 2014. Pentru realizarea proiectului trebuie expropriatate 40 de hectare de teren, proprietate privata.

Cetatenii din zona si societatea civila au declarat in nenumarate randuri ca se opun proiectului.