Turismul gastronomic ar putea deveni un brand al Romaniei

Romania ar putea fi recunoscuta peste hotare si prin prisma turismului gastronomic, alaturi de manastirile din Moldova, Delta Dunarii si litoral, a declarat, joi, presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT), Razvan Filipescu.

In opinia sefului ANT, acest tip de turism ar putea constitui un brand romanesc.

“Gastronomia este parte importanta a turismului rural, iar turismul gastronomic este intens promovat la targurile si festivalurile cu acest specific din Europa.

Turismul rural s-a dezvoltat in ultimii ani atat pe plan international, cat si in Romania, datorita valentelor sale speciale, printre care conservarea mediului inconjurator, pastrarea traditiilor locale, a valorilor culturale, prin participarea la indeletnicirile gastronomice ale localnicilor”, a punctat Filipescu, prezent la deschiderea primul Congres International al Traditiilor Culinare.

Citeste si: REDUCERI DE PANA LA 40% LA TARGUL DE TURISM AL ROMANIEI

Romania organizeaza, in perioada 13 — 16 martie, primul Congres International al Traditiilor Culinare, la care participa 36 de tari din Europa, America de Nord, America Latina, Asia si Africa.

Pe parcursul celor patru zile, bucatari din tari precum Franta, Israel, Canada, SUA, Mexic, China, Macedonia, Grecia, Azerbaidjan vor trebui sa pregateasca, pe langa meniurile traditionale tarilor pe care le reprezinta, si un meniu specific romanesc. Romania este singura tara care aduce o echipa de bucatari militari, care vor lua parte la concursurile desfasurate cu acest prilej.

Sursa foto: stiri.covasnamedia.ro