UN ELEV cu ADHD va fi MINISTRU AL EDUCATIEI pentru o zi

UN ELEV de la o scoala din Buzau, diagnosticat cu ADHD, va fi miercuri MINISTRU AL EDUCATIEI pentru o zi, invitatia fiind lansata de REMUS PRICOPIE in luna iunie, in timpul unei vizite in judet, cand copilul a recunoscut in fata ministrului ca a spart un geam al sediului Primariei.

Cezar Vlaicu, elev in clasa a VIII-a la Scoala generala numarul 2 din Buzau, va fi MINISTRU AL EDUCATIEI pentru o zi, la invitatia ministrului REMUS PRICOPIE, activitatea facand parte din programul ”Ministru pentru o zi”.

”E o experienta unica nu doar pentru un copil ci si pentru mine, ca profesor, ca director de scoala, cata vreme nu se intampla zilnic sa intri in biroul unui ministru si sa indeplinesti functia de ministru. El nu se duce acolo sa ceara ceva ori cu gand de a schimba ceva, rolul sau este de a fi ministru, si atunci va fi in postura de a se lovi cu greutatile cu care zilnic ministrul se loveste in activitatea sa zilnica, va participa la toate activitatile alaturi de domnul ministru inclusiv la sedinta de Guvern. Nu va avea insa putere de decizie, ci va fi doar simbolistica prezentei lui acolo, va participa la toate activitatile. E o experienta unica si are mari emotii”, a declarat directorul Scolii nr. 2 din Buzau, Valentin Biro, care il va insoti pe elev.

Citeste si: REMUS PRICOPIE: Din 15 septembrie, elevii din clasele primare vor avea si manuale digitale

El a adaugat ca elevul Cezar Vlaicu, desi diagnosticat cu o forma de ADHD, are o inteligenta ridicata, fiind la nivelul unui elev de liceu, cu vaste cunostinte generale si cu o capacitate rara de orator.

In luna iunie, ministrul Educatiei, REMUS PRICOPIE, in timpul unei vizite in Buzau a mers la Scoala generala nr. 2 unde s-a intalnit cu mai multi elevi si parinti ai acestora, dar si cu cadre didactice din unitatea de invatamant, pentru a discuta despre programul implementat de UNICEF in scoala respectiva cu scopul de a reduce absenteismul si abandonul scolar.

Atunci, ministrul a stat de vorba cu mama elevului Cezar Vlaicu, femeia spunandu-i oficialului despre problemele pe care le are copilul sau.

”Am un singur copil, dar mi-a fost de ajuns. In acest proiect nu e vorba doar de copiii romi ci si de cei cu anumite afectiuni, nu le pot spune dizabilitati. Eu ma gandesc la copilul meu si nu pot spune dizabilitati, e un copil oarecum problema, diagnosticat cu ADHD, cu probleme de adaptare, nu foarte mari, dar tin legatura foarte strans cu scoala”, a spus femeia.

Citeste si: Pricopie: MANUALELE din ciclul primar ar putea ramane la elevi

Ulterior, ministrul Educatiei a spus ca nu vede nicio problema la copilul diagnosticat cu ADHD, dandu-l exemplu pe Damian Draghici care in scoala ar fi fost considerat ca “nu este in stare de nimic”, dar ca apoi, in strainatate, s-a descoperit ca are un nivel de inteligenta foarte ridicat, potrivit Mediafax.

“Eu nu vad nicio problema la el. Nu stiu daca il stiti pe Damian Draghici. La un moment dat, am ascultat o interventie de-a sa, el este mai degajat, si spunea ca la scoala i-au tot spus ca e prost, ca nu e in stare de nimic, ca nu e in stare sa stea in banca. Pe la 18 ani a plecat in strainatate, acolo profesorii l-au vazut, l-au evaluat si asa oamenii au aflat ca are un IQ stralucit. El tot spune ca ii dadeau cu linia peste mana ca scrie cu stanga, dar el scria cu ambele maini, insa in loc sa-i cultive calitatile i-au bagat in cap ca e un copil cu probleme, desi el era cu nivel de inteligenta deosebit. Ma astept de la tine ca excesul de energie pe care-l ai sa-l folosesti constructiv, nu vad nicio problema la tine”, i-a spus ministrul elevului.

Ministrul l-a intrebat apoi pe copil cate geamuri a spart, mama elevului raspunzand imediat ca acesta nu a spart niciunul.

Femeia a fost insa imediat contrazisa de catre baiatul sau, care a raspuns: “Ba da, am reusit sa sparg un geam de la primarie”, ministrul replicand: “Bravo, foarte bine (…) Imi place de tine. Un baiat ca tine eu il vad la minister pentru o zi. Te invit sa vii la minister sa fii ministrul Educatiei pentru o zi”.

Copilul a raspuns ca, in mod direct, ar spune ca este “o onoare”.

“Si indirect?”, l-a intrebat ministrul, elevul raspunzand: “Indirect ma gandesc cat de serios vorbiti cand spuneti asta”.