UNICEF: ROMANIA a realizat PROGRESE SEMNIFICATIVE privind rata de CUPRINDERE SCOLARA

ROMANIA a realizat PROGRESE SEMNIFICATIVE privind rata de CUPRINDERE SCOLARA, care a crescut de la 65%% la 78% in decurs de 12 ani, iar programa corespunzatoare invatamantului prescolar a fost revizuita astfel incat sa urmeze mai indeaproape bunele practici aplicate la nivel international, a declarat, vineri, reprezentantul UNICEF Romania Sandie Blanchet.

UNICEF Romania a lansat “Studiul privind stadiul implementarii strategiei referitoare la educatia timpurie si analiza practicilor promitatoare in educatia timpurie din Romania”.

“Ministerul Educatiei a incurajat atat ONG-urile, cat si scolile sa adopte ABORDARI INOVATOARE. Ca urmare, putem spune ca am identificat o serie de practici promitatoare. Cu toate acestea, provocarile nu s-au terminat.

CITESTE SI: ELEVII CER PEDEPSE PENTRU SCOLILE CARE COLECTEAZA FONDUL SCOLII

Exista inechitati semnificative: potrivit unui studiu ONU, COPIII DE ETNIE ROMA au de doua ori mai putine sanse de a se inscrie la gradinita decat copiii non-romi. LIPSA UNEI PREGATIRI ADECVATE limiteaza capacitatea profesorilor de a pune in practica noua curricula si de a folosi cele mai recente metode didactice atunci cand le predau copiilor mici.

Strategia nationala privind educatia timpurie reprezinta un pas in directia cea buna, insa implementarea acesteia nu s-a realizat in mod sistematic”, a atentionat reprezentantul UNICEF.

Potrivit acesteia, alocarea bugetara pentru invatamantul prescolar nu este una adecvata. “Pe langa faptul ca bugetul per total repartizat Educatiei a scazut considerabil in perioada crizei economice, pozitionand astfel Romania pe ULTIMUL LOC DIN UE in ceea ce priveste INVESTITIILE IN EDUCATIE, fondurile bugetare alocate invatamantului prescolar au fost reduse, iar diferenta a fost repartizata invatamantului de nivel tertiar”, a afirmat Blanchet.

CITESTE SI: NOVAK DJOKOVIC A DEVENIT AMBASADOR UNICEF

Recomandarile UNICEF Romania vizeaza cresterea investitiei in invatamantul prescolar, atat din punct de vedere financiar, cat si al resurselor umane, formarea educatorilor dupa modelul bunelor practici internationale, iar Educatia trebuie sa fie una incluziva si de inalta calitate.

Alte recomandari prevad EXTINDEREA DURATEI INVATAMANTULUI OBLIGATORIU de la 11 la 12 ani, precum si includerea ULTIMULUI AN DE GRADINITA in cadrul invatamantului obligatoriu.

Sursa foto: sharethis