Valentin Vasilescu, fost director la Otopeni, face dezvaluiri senzationale despre tragedia din Apuseni

Dupa ce in urma cu cateva zile, jurnalistii de la e-national au dezvaluit faptul ca principalul vinovat in cazul tragediei aviatice care a avut loc in luna ianuarie in Apuseni este seful Directiei Aviatiei Civile, Catalin Gheorghe Radu, aceasta ipoteza este intarita de un fost comandant al Aeroportului Otopeni, care a ocupat si un loc de deputat in Parlament, informeaza Can Can.

Fostul deputat Valentin Vasilescu sustine ca “de adevarul accidentului aviatic din muntii Apuseni pare ca opinia publica e indepartata cu buna stiinta, pe zi ce trece, cu scopul protejarii acelor persoane aflate in varful ierarhiei mai multor ministere si regii subordonate!”

Valentin Vasilescu are o teorie conform careia zborul implicat in accidentul din 20 ianuarie avea un “indicator de statut special”, ceea ce il supunea unui protocol semnat intre Statul Major General al Ministerului Apararii Nationale si Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR). Astfel, atat inainte, cat si dupa producerea accidentului, autoritatile ar fi trebuit sa trateze acel zbor “in regim de prioritate absoluta”, diferit de orice aeronava civila: “Protocolul obliga MApN sa urmareasca cu prioritate pe ecranul radarului de pe muntele Mare avionul BN-2”. Numai ca asta nu s-ar fi intamplat, iar acum procurorii ar incerca sa ascunda adevarul!

Citeste si: Tragedie aviatica Apuseni: Seful Directiei Aviatiei Civile, principalul vinovat in acest caz 

Valentin Vasilescu face o paralela intre caracterul special al zborului implicat in operatiunea “Tigareta 2” si cel al zborului din 20 ianuarie si crede ca, in ambele cazuri, au existat si exista interese de a-i proteja pe vinovati, printre care generalul maior Laurian Anastasof (seful Statului Major al Fortelor Aeriene), Constantin Voicu (directorul Directiei de Transport Aero Naval) Catalin Gheorghe Radu (seful Directiei Aviatiei Civile din Ministerul Transporturilor – “Fantoma” de la Aviatia Civila) sau generalul Tudor Tanase (seful Compartimentului Cautare si Salvare din cadrul ROMATSA).

“Datorita faptului ca zborul lui Iovan era tot unul special ca si cel din Tigareta 2, sarcina radiolocatiei subordonate lui Anastasof era aceea sa-l descopere, identifice si sa-l urmareasca incadrat pe fascicol fix pana la aterizarea pe aeroportul Oradea”, dezvaluie fostul director adjunct de la Otopeni, noteaza Can Can.

Mai mult, Vasilescu acuza, intr-un material scris pentru “Vocea Rusiei”, ca oficialii de la Transporturi n-ar fi destinat niciun mijloc pentru localizarea avionului BN-2, gasirea epavei si recuperarea supravietuitorilor. De acest lucru Vasilescu il scoate responsabil, printre altii, pe Catalin Radu – “Fantoma” de la Aviatia Civila – ca ar fi gestionat defectuos operatiunea “BN-2”.

Vasilescu mai face o dezvaluire care lamureste cumva de ce ancheta in cazul accidentului aviatic din Apuseni il ocoleste pe seful Aviatiei Civile.

Fostul deputat aminteste ca numele lui Catalin Radu a fost pomenit si in scandalul “Tigareta 2”, dar si atunci ar fi scapat printre degete procurorilor. Mai exact, Vasilescu marturiseste ca “Radu cel Frumos” s-ar fi perindat inainte de operatiunea de contrabanda din ’98 prin birourile unor personaje implicate in acest caz celebru, mai scriu jurnalistii de la Can Can.

Citeste si: Accident aviatic Apuseni: Dosarul a fost preluat de Parchetul Militar 

Documentul care l-ar fi dat de gol pe actualul sef al Aviatiei Civile este numit “Anexa S-207” si se regaseste in dosarul 18 secretizat. Conform copiilor dupa registrul de vizitatori la U.M. 0313-SPP (sediul instalat la Palatul Cotroceni), in acel sediul ar fi intrat la “instructaj” inainte cu doua saptamani de operatiune si…Catalin Radu. Acestuia din urma, Vasilescu ii face si un “portret”: “Radu Catalin Gheorghe (ofiter acoperit?), legitimat cu permis de acces pe aeroportul International Otopeni tip G (acces nelimitat) seria B nr. R265005, incadrat la Directia Aviatiei Civile din Ministerul Transporturilor. Azi acesta este directorul Directiei Aviatiei Civile din Ministerul Transporturilor. Pentru ca intre timp a absolvit Colegiul National de Informatii al SRI (2011)”!

Numai ca procurorii care au instrumentat dosarul “Tigareta 2” n-ar fi tinut cont la acea vreme de aceste elemente si Catalin Radu a iesit din “ecuatia” anchetei. La diferenta de 16 ani, situatia pare ca se repeta si in cazul cercetarilor privind accidentul din 20 ianuarie, iar Vasilescu este de parere ca tocmai apartenenta acestor personaje la serviciile secrete ar pune batista pe tambal in cazul mortii lui Adrian Iovan si a studentei Aura Ion, concluzioneaza Can Can citandu-l pe fostul deputat.

Sursa foto: ziuanews.ro