Vanzarile din magazine au crescut in februarie cu 7,5 la suta

Cifra de afaceri din comertul cu amanuntul a crescut in luna februarie atat fata de ianuarie cat si fata de luna similara a anului trecut, cu 1,3 la suta, respectiv 7,5 la suta, in principal pe segementul produselor nealimentare, potrivit datelor prezentate miercuri de Institutul National de Statistica.

Volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia celui cu autovehicule si motociclete), serie bruta, in luna februarie a acestui an, comparativ cu luna precedenta, a crescut pe ansamblu cu 1,9 la suta, datorita cresterii vanzarilor de produse nealimentare (+2,9 la suta), comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+1,6 la suta) si vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+1,0 la suta).

Volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia celui cu autovehicule si motociclete), serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, in luna februarie a acestui an, comparativ cu luna precedenta a crescut cu 1,3 la suta, datorita cresterilor inregistrate la vanzarile de produse nealimentare (+1,6 la suta) si la vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun (+0,6 la suta). Comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate a scazut cu 0,8 la suta.

Fata de luna februarie a anului trecut, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia celui cu autovehicule si motociclete), serie bruta, a inregistrat o crestere cu 8,7 la suta datorita cresterilor la vanzarile de produse nealimentare (+13,2 la suta), vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun (+5,7 la suta) si la comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+5,0 la suta).

Volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia celui cu autovehicule si motociclete), serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, a inregistrat o crestere cu 7,5 la suta comparativ cu luna corespunzatoare de anul trecut, datorita cresterii vanzarilor de produse nealimentare (+12,2 la suta), vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+4,5 la suta) si la comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+3,8 la suta).

Cumulat pe primele doua luni de anul trecut, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia celui cu autovehicule si motociclete), serie bruta, a inregistrat o crestere cu 7,0 la suta datorita cresterii vanzarilor de produse nealimentare (+11,4 la suta), vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+5,4 la suta) si comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+1,1 la suta).

Volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) din primele doua luni ale anului, serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, a inregistrat o crestere cu 6,3 la suta, datorita cresterii vanzarilor de produse nealimentare (+10,9 la suta), vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+4,7 la suta) si comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+2,2 la suta).

Sursa foto: realitatea.net