Deputatul PSD DAN BORDEIANU a fost trimis in JUDECATA de procurorii Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ) pentru savarsirea infractiunilor de COMPLICITATE LA ABUZ IN SERVICIU si FALS IN INSCRISURI sub semnatura privata, in legatura cu un proiect de alimentare cu apa in trei localitati din judetul Vaslui.
In acelasi dosar au fost trimisi in judecata Nicolae Bordeianu, Mitica Ciobanu, Vasile Zamfir (primarul comunei Deleni, judetul Vaslui), Ioan Melinte, Paul Andrei Dobrea, Parasca Bot, Tanase Roman si Sandu Dandes.
Potrivit unui comunicat al Parchetului General, in realizarea unui proiect din judetul Vaslui, avand ca obiect “Alimentarea cu apa si amenajare poduri si podete in localitatile DELENI, ZININCA, BULBOACA”, au fost comise o serie de infractiuni de ABUZ IN SERVICIU SI FALS, relativ la executarea si plata unor lucrari aferente proiectului, derulate in contextul perfectarii unui contract intre Primaria comunei Deleni, reprezentata de primarul VASILE ZAMFIR si SC Ecoloc SRL Husi, al carei administrator era NICOLETA BORDEIANU, iar director DAN BORDEIANU.
Procurorii sustin ca lucrarile finantate integral din fondurile publice aveau ca finalitate imbunatatirea conditiilor de trai ale locuitorilor arondati unei arii rurale, prin oferirea posibilitatii alimentarii cu apa potabila a gospodariilor. De asemenea, nu pot fi ignorate nici consecintele nefaste in planul protectiei si interventiei in caz de incendiu, de vreme ce din cauza nerespectarii proiectului, nu a fost executat niciun hidrant, nicio cismea si nici nu exista rezerve de apa.
Astfel, Dan Bordeianu a participat din partea Ecoloc SRL, in calitate de director, calitate in care a semnat si un act aditional, la derularea lucrarilor, figurand ca delegat pe un numar de 8 facturi fiscale emise de executant, care au fost introduse in circuitul financiar contabil si prezentate pentru plata primarului comunei Deleni, Vasile Zamfir care, cu incalcarea atributiilor de serviciu, a semnat ca bun de plata 17 facturi fiscale si tot atatea ordine de plata. Ulterior, acestea au fost DECONTATE, desi lucrarile nu au fost conforme cu proiectul si nu au fost finalizate, fiind PREJUDICIAT ASTFEL BUGETUL DE STAT cu suma de aproximativ 4.000.000 LEI.
Din probele administrate a mai rezultat ca Ioan Melinte a semnat, alaturi de Vasile Zamfir si Nicoleta Bordeianu (administrator al Ecoloc SRL) situatiile de lucrari in baza carora s-a efectuat plata celor 17 facturi fiscale, iar in calitate de reprezentant atestat al societatii executante (diriginte de santier) a nesocotit dispozitiile Legii nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, prin omisiunea deliberata de verificare si avizare a modificarilor aduse proiectului pe parcursul efectuarii lucrarilor, cu consecinta generarii in mod nelegal a unor costuri suplimentare din fondurile alocate de guvern.
Totodata, Parasca Bot, prin incalcarea atributiilor de serviciu, a intocmit si semnat cele 17 ordine de plata ce au stat la baza achitarii celor 17 facturi emise de Ecoloc SRL, iar inculpatii Paul Andrei Dobrea si Mitica Ciobanu au participat din partea aceleiasi societati ca ingineri cu 7, respectiv 10 angajati in subordine la derularea lucrarilor ce nu erau conforme cu proiectul si nu au fost finalizate.
De asemenea, din probele administrate pe parcursul urmarii penale a rezultat faptul ca Tanase Roman, in calitate de viceprimar al comunei Deleni si responsabil cu achizitiile publice, anterior intrarii pe ordinea de zi, a intocmit raportul compartimentului de resort privind elaborarea proiectului de hotarare pentru studiul de fezabilitate in vederea construirii aductiunii de apa in satele componente, prin care, pe langa notificarea intentiei studiului, a mentionat elemente de detaliu ale investitiei, precum valoarea proiectului, lungimea albiei dalate, tipurile, dimensiunile si pozitionarea podetelor si puntilor pietonale.
Procurorii mai arata ca elementele respective nu puteau fi cunoscute la acel moment decat de catre proiectant, care nu fusese inca angajat de catre beneficiar, primaria initiind demersuri in sensul aprobarii prin hotarare de Consiliu Local a efectuarii studiului de fezabilitate, care apoi urma a fi aprobat potrivit legii, cu consecinta demararii ulterioare a procedurilor statuate de OG nr. 7/2006.
In ceea ce-l priveste pe Sandu Dandes, procurorii au retinut ca acesta, in calitate de secretar al comunei Deleni, nu a indeplinit sau a indeplinit defectuos actele la care era obligat potrivit dispozitiilor legale privind administratia publica locala, contrasemnand mai multe documente, sprijinind astfel emiterea unor hotarari de consiliu local nelegale, cu efectul perfectarii contractului evocat si plata nelegala a sumelor de bani aratate, in lipsa contraprestatiilor impuse de act si legea aplicabila.
In vederea recuperarii prejudiciului adus bugetului de stat, procurorii au dispus masuri asiguratorii instituindu-se sechestru asupra bunurilor imobile si mobile apartinand inculpatilor.
Dosarul se va judeca la Inalta Curte de Casatie si Justitie.
Sursa foto: vremeanoua
“…Cei care au condus CFR Călători în ultimii ani…cum ar fi si Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să falimenteze compania de stat.
Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”
Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, omul ministrului transporturilor, Ioan Rus, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
Directori de la stat, garantaţi de privaţi.
Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători.
Atunci, Secară şi Szenteş au tesut noul mers al trenurilor pentru anul viitor, şi practic,au continuat opera de falimentare a companiei de stat începută de Valentin Dorobanţu, eliminând CFR Călători de pe traseele rentabile, pe care, ulterior, le-au cedat operatorilor privaţi.
În mandatului lui Valentin Dorobanţu s-au scos peste 250 de trenuri de călători rentabile din punct de vedere financiar pentru compania de stat, trasee care, ulterior – cele mai multe – au fost preluate de către operatorii privaţi de transport feroviar de călători.
Dar, atâta timp cât în conducerea companiei vor fi oamenii lui Dorobanţu, adică directorii Carmen Popescu, Elena Miu,Liliana Constantinescu,Zaharia Adrian, etc. CFR Călători va merge numai pe pierderi, dar vor prospera privaţii.
În plus, CFR Călători nu are cum să se redreseze financiar cât timp în Consiliul de Administraţie erau si unii mai sunt in continuare, oameni ca Dana Galbeni Rachila, Claudiu Dumitrescu sau George Buruiană care permanent au fost preocupaţi să facă jocurile băieţilor deştepţi de la calea ferată, fie că aceştia se numesc Gruia Stoica , Costel Comana(decedat)Calin Mitica,etc.
Câteva luni bune, în morişca rechinilor feroviari a intrat şi Vasile Secară, care împreună cu directorul de la CFR SA, Macarie Moldovan, au pus la dispoziţia lui Costel Comana peste 20 de rute foarte bănoase ale CFR Călători, deşi legea interzice acest lucru.
Secară şi Moldovan au fost de acord să introducă un alt tren privat de mare viteză (Softronic) pe cea mai circulată rută din România, dar nimeni nu le face nimic. Moldovan îl avea în spate pe fratele său, Radu Moldovan, care este preşedintele CJ Bistriţa Năsăud, iar Secară era omul susţinut şi garantat de ministrul Ioan Rus. Ca atare, pe ei nu îi interesa că cele două companii de stat au pierderi şi riscă să între în faliment.
Atâta timp cât cei doi şi găştile din jurul lor aveau susţinerea unor lideri PSD îi doare în cot de calea ferată …
Rus, pe urmele lui Boagiu si Fenechiu.
Curtea de Conturi a României a constatat printre multe alte nereguli, că Ministerul Transporturilor condus de Anca Boagiu, Alexandru Nazare şi Ovidiu Silaghi a decontat, în 2011 şi 2012, către operatorii privaţi de transport persoane, subvenţii mult mai mari decât bugetul alocat, în timp ce numărul călătorilor a scăzut foarte mult, riscând astfel falimentul CFR Călători.
Ulterior, şi foştii miniştrii liberali ai Transportuilor, Relu Fenechiu şi Ramona Mănescu, au continuat să facă jocurile operatorilor privaţi de transport persoane, iar sub mandatul lui Ioan Rus “băieţii deştepţi” au continuat să facă legea pe calea ferată ducand mai departe opera de falimentare a CFR Călători.
Mai mult numirea pesedistului Alexandru Petrescu in fruntea CA de la CFR Calatori vine dupa ce fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
Acesta s-a remarcat in anii trecuti, asa cum am mai spus, prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat?
Si ar mai fi ceva: DNA , sa controleze toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014-2015 de la CFR Calatori?
Ar fi interesant si nu numai…
Se pare ca dl. Iulian Matache nu aude, nu vede dar stie…