VICTOR PONTA: Vom anunta pana pe 15 februarie daca semnam contractul COMARNIC-BRASOV sau reziliem procedura

Premierul Ponta a cerut Ministerului Transporturilor ca pana pe 15 februarie sa fie decisa semnarea contractului de constructie in concesiune a autostrazii COMARNIC-BRASOV sau rezilierea procedurii, aratand ca nu se mai poate astepta dupa o amanare de opt luni din cauza unei “declaratii prostesti” a lui TRAIAN BASESCU.

El a explicat ca, precum in cazul Master Planului de Transport, trebuie sa existe un acord politic pe termen lung pentru derularea acestui contract.

“Pana pe 15 februarie, trebuie sa spunem companiilor care au castigat prima faza a procedurii «semnam» sau «nu semnam», pentru ca nu mai putem sa stam, am intarziat opt luni din cauza unei declaratii prostesti facute de cineva care a zis ca stie el ca sunt fapte de coruptie. O declaratie prosteasca, pentru ca a fost pur politica. Am intrebat structurile statului si nu exista nicio fapta si nicio sesizare de coruptie”, a spus VICTOR PONTA, aflat la Ministerul Transporturilor.

Premierul a precizat ca, in cazul semnarii contractului, constructia va incepe in maximum 60 de zile de la data semnarii, respectiv pana la 15 aprilie.

“Daca nu exista un acord, nu are rost sa pornim. Contractul se termina in trei ani, e vorba de obligatii pe 30 de ani ale statului, ori daca cineva zice ca nu e bine si opreste cand vine la guvernare, nu are rost sa-l mai pornim, ca patim ca si cu autostrada Transilvania. Daca toata lumea este de acord, il facem. Este o chestiune de responsabilitate si, din punctul meu de vedere, ar trebui sa pornim proiectul. Este un proiect scump, cu obligatii multe, pe 30 ani, dar este un proiect strategic esential pentru Romania”, a completat VICTOR PONTA.

Citeste si: VICTOR PONTA vrea acord politic pentru MASTER PLANUL pe TRANSPORT

El a cerut ca pe site-ul Ministerului Transporturilor sa fie prezentate, marti, toate datele publice privind stadiul negocierilor, respectiv cati kilometri vor fi construiti si la ce cost, precum si care sunt obligatiile constructorului si cele ale statului.

Anterior, premierul a precizat ca Master Planul pe Transport trebuie aplicat doar pe baza unui consens pe minimum zece ani intre toate fortele politice, altfel nu are rost ca expertii Ministerului Transporturilor sa se apuce de treaba, deoarece va fi un esec in lipsa garantiilor pe termen lung.

In vara anului trecut, la 25 iunie, presedintele TRAIAN BASESCU i-a spus noului ministru al Transporturilor, IOAN RUS, dupa depunerea juramantului, sa fie atent la premisele contractarii autostrazii Comarnic-Brasov, precizand ca, din informatiile sale, s-au produs deja acte de coruptie.

Ulterior, VICTOR PONTA a declarat ca TRAIAN BASESCU, a sesizat Directia Nationala Anticoruptie cu privire la atribuirea lucrarilor la autostrada COMARNIC-BRASOV, in replica purtatorul de cuvant al presedintelui declarand ca afirmatia premierului este mincinoasa.

Termenul anuntat de autoritati pentru semnarea contractului de constructie in concesiune a autostrazii COMARNIC-BRASOV a fost amanat de mai multe ori.

Citeste si: ADRIAN NASTASE: Astazi am fi circulat pe AUTOSTRADA COMARNIC-BRASOV, daca lucrurile stateau altfel la sfarsitul lui 2004

Premierul VICTOR PONTA si fostul ministru al Transporturilor DAN SOVA s-au intalnit in ianuarie, la Palatul Victoria, cu reprezentantii asocierii Vinci – Strabag – Aktor, care a castigat licitatia pentru constructia tronsonului de autostrada COMARNIC-BRASOV, prilej cu care cele doua parti au semnat un memorandum de intelegere.

Ponta afirma atunci ca autostrada COMARNIC-BRASOV, in lungime de 53 kilometri, va fi finalizata in 2017, la un cost estimat de 1,8 miliarde euro, lucrarile de constructie urmand sa inceapa in aprilie.

In martie, Sova spunea ca acordul pentru constructia autostrazii va fi semnat in iunie, nu in aprilie, asa cum se anuntase initial, amanarea termenului fiind un lucru “eminamente pozitiv” intrucat statul a reusit sa obtina angajamentul ferm din partea BEI, BERD si Banca Mondiala pentru sustinerea proiectului.

La 24 iunie, data la care si-a anuntat demisia din functia de ministru al Transporturilor, Sova a afirmat ca acordul va fi semnat “in perioada urmatoare”, motivul intarzierii fiind legat de discutiile dintre constructori si finantatorii institutionali.

Sursa foto: ziuanews.ro