VICTOR PONTA vrea acord politic pentru MASTER PLANUL pe TRANSPORT

PONTA, chemat de URGENTA la HUNEDOARA pe tema DECENTRALIZARII ACTIVITATII CEH

MASTER PLANUL pe TRANSPORT trebuie elaborat doar pe baza unui consens pe minimum zece ani intre toate fortele politice, altfel nu are rost ca expertii Ministerului Transporturilor sa se apuce de treaba, deoarece va fi un esec in lipsa garantiilor pe termen lung, a afirmat premierul VICTOR PONTA.

VICTOR PONTA a precizat ca documentul va trebui prezentat si presedintelui tarii, inainte de acordul politic. PONTA a fost prezent, marti, la sediul MINISTERULUI TRANSPORTURILOR, pentru prezentarea de catre ministrul de resort, IOAN RUS, prioritatilor de infrastructura rutiera aferent perioadei 2015-2016.

Premierul a epxlicat necesitatea unui acord politic prin faptul ca este nevoie de garantii de finantare pe termen lung pentru constructori.

CITESTE SI: Deputatul Razvan Mironescu cere lamuriri de la ministrul Transporturilor cu privire la asumarea Masterplanului de Transport si la stadiul lucrarilor pe tronsonul Curtici-Simeria 

La inceputul lunii octombrie, ministrul Transporturilor, IOAN RUS, a prezentat MASTER PLANUL general de TRANSPORT al Romaniei in fata comisiilor parlamentare de transporturi, documentul cuprinzand toate interventiile in infrastructura pentru 2014-2030.

Proiectele de autostrazi incluse in MASTER PLAN sunt Sibiu – Brasov (103 km), Ploiesti – Comarnic (49 km), Craiova – Pitesti (115 km), Comarnic – Brasov (54 km), Brasov – Bacau (158 km) si Gilau – Bors (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,58 miliarde euro fara TVA, potrivit unui document de sinteza furnizat de Ministerul Transporturilor.

CITESTE SI: CNANDR deschide 56 km de autostrada in 2014, mai putin de jumatate fata de 2013 

In plus, MASTER PLANUL cuprinde constructia de drumuri expres insumand aproximativ 2.200 km, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizand circa 17,5 miliarde euro fara TVA.

Sursa foto: gandul.info