ZBORUL MH-17 a fost DOBORAT de o RACHETA BUK lansata de REBELII PRORUSI din UCRAINA. UPDATE

Biroul Olandez pentru Securitate urmeaza sa publice marti un raport final cu privire la doborarea zborului MH17 al companiei Malaysian Airlines in estul Ucrainei, in aprilie 2014, in care au fost ucise toate cele 298 de persoane de la bordul avionului, relateaza hotnews.

UPDATE 10.50: Zborul MH17 al companiei Malaysian Airlines, care s-a prabusit in aprilie 2014 in estul Ucrainei, toate cele 298 de persoane aflate la bord pierzandu-si viata, a fost doborat de o racheta BUK, arata raportul oficial al anchetatorilor olandezi, anunta AFP, citand presa olandeza.

STIRE INITIALA

Biroul Olandez pentru Securitate prezinta marti un raport final cu privire la cauzele prabusirii avionului. Rezultatele preliminare indicau ca avionul a fost lovit de “obiecte, cu viteza foarte mare, din afara avionului”, ceea ce a alimentat speculatiile potrivit carora ar fi vorba despre o racheta de tip sol-aer.

Occidentul si Ucraina au acuzat in mai multe randuri ca rebeli prorusi sustinuti de Moscova au doborat Boeingul 777, in timp ce Rusia a acuzat Ucraina. Potrivit unor rezultate preliminare, avionul a fost lovit de „obiecte, cu viteza foarte mare, din afara avionului”, ceea ce alimenteaza speculatii potrivit carora ar fi vorba despre o racheta de tip sol-aer. Occidentul si Ucraina afirma ca rebeli prorusi sustinuti de Moscova au doborat Boeingul 777, in timp ce Rusia acuza Ucraina. Insa raportul nu va spune cine este de vina.

Moscova urmeaza sa publice propriul raport.

Avionul, care asigura o legatura intre Amsterdam si Kuala Lumpur, s-a prabusit in estul Ucrainei, intr-o zona aflata sub controlul rebelilor, pe 17 iulie 2014, in toiul conflictului armat intre trupe guvernamentale si separatisti prorusi.

CITESTE SI: POROSENKO PROMITE DREPTATE IN CAZUL VICTIMELOR INCIDENTULUI AVIATIC DIN ESTUL UCRAINEI

Printre victime se afla 193 de cetateni olandezi. Biroul Olandez pentru Securitate urmeaza sa-si prezinte concluziile mai intai familiilor si rudelor victimelor si apoi presei, la baza militara Gilze-Rijen. Biroul va prezenta, de asemenea, parti din avion, aduse din regiunea Donetk, aflata sub controlul separatistilor prorusi, si reconstituite.

Raportul analizeaza patru probleme, si anume ce a cauzat dezintegrarea avionului in zbor; de ce zbura intr-o regiune de conflict; de ce au fost nevoite unele rude sa astepte patru zile pentru a primi confirmarea oficiala a mortii celor apropiati aflati la bord si in ce masura erau constienti pasagerii si membrii echipajului de ceea ce se intampla in ultimele momente.

Cu toate acestea, raportul nu va aborda in mod direct problema vinei dezastrului. Asta, din cauza ca Biroul nu are autoritatea sa atribuie vina, conform reglementarilor care guverneaza anchetele cu privire la prabusirea zborurilor internationale. O ancheta penala separata, condusa de olandezi, se desfasoara in continuare, iar rezultatele ei urmeaza sa fie publicate peste mai multe luni.

Sursa foto: newscom