ZSOLT SZILAGYI crede ca Master Planul de Transport “DISCRIMINEAZA” Transilvania

Zsolt Szilagyi, candidatul PPMT la alegerile prezidentiale, a declarat luni, la Oradea, ca Romania nu va fi acceptata in Spatiul Schengen “daca Transilvania, respectiv Transilvania de Nord nu va fi legata de Europa”, criticand Master Planul de Transport care, in opinia sa, “discrimineaza” aceasta regiune.

“Foarte multi cetateni din Transilvania s-au lasat in lehamite, in nepasare. Nu vad pe cineva care sa vorbeasca direct: noi, toti, ardelenii suntem discriminati de aceste proiecte si nu vrem ca reteaua de cai ferate din Transilvania sa fie redusa si reteaua de autostrazi sa arate asa cum a propus Ministerul Transporturilor. Cu deceptie am vazut ca interesele ardelenilor nu numai ca nu sunt avute in vedere, dar acest Master Plan discrimineaza regiunea noastra. Exemplul elocvent este tronsonul Cluj-Oradea, printre multe altele, care au fost prevazute ca fiind autostrazi, prevazut sa fie numai o portiune de drum expres. Acest MP contine, de la bun inceput, cu o mie de km de autostrazi mai putin fata de proiectul anuntat de ministrul Sova cu cateva luni in urma,” a declarat luni, in conferinta de presa, Szilagyi, noteaza Agerpres.

CITESTE SI: CALIN POPESCU TARICEANU este convins ca va intra in turul II alaturi de VICTOR PONTA

El a aratat ca autostrada va fi “un atentat infrastructural impotriva dezvoltarii nu numai a Crisanei, dar a Transilvaniei de Nord”, din planurile care au existat in urma cu 10 sau 15 ani, foarte multe tronsoane fiind descalificate de la statutul de autostrada si “retrogradate” la cel de drum expres.

“S-a reusit performanta ca in jurul Clujului sa avem cea mai scumpa autostrada din Europa: la noi, un kilometru se construieste pentru 28 de milioane de euro/km, iar in Occident, pentru 3 milioane de euro/ kilometrul. Cam asta este proportia coruptiei in dezvoltarile infrastructurale din Romania. Este in detrimentul Ardealului, al Romaniei, ca nici dupa 25 de ani, tara nu este in stare sa aiba o dezvoltare coerenta pe termen mediu in ce priveste autostrazile, caile ferate” a spus candidatul PPMT.

Acesta s-a referit si la aeroporturi, spunand ca se preconizeaza sa se construiasca, in sapte ani, un aeroport la Craiova, alocandu-se fonduri in acest sens, in detrimentul altor orase mari, cum ar fi Timisoara.

“Nu suntem impotriva dezvoltarii Olteniei, dar este revoltator ca un studiu ce se pretinde tehnic sa nu tina cont de realitati. De altfel, presa de specialitate a observat ca, in Raport, la capitolul lungime de autostrazi existente, exista trei valori diferite. Credem ca acest plan este facut la comanda politica. (…) Trebuie sa fim constienti ca Romania nu va fi aprobata in Spatiul Schengen daca Transilvania, respectiv Transilvania de Nord nu va fi legata de Europa,” a spus Szilagyi.

CITESTE SI: UNPR a semnat un protocol cu noul partid al rromilor pentru sustinerea lui VICTOR PONTA 

Csomortanyi Istvan, liderul PPMT Bihor, a precizat ca din cele 19.000 km de cai ferate, conform Master Planului, se vor inchide 45 % din acestea. Vor ramane astfel fara cale ferata resedinte de judet precum Resita sau Zalau, dar si alte orase cum este Beius si Marghita sau Simleul Silvaniei. Din cele care vor fi desfiintate, 70% sunt in Transilvania, iar in Banat, 80%, sustine liderul PPMT Bihor.

“Cerem explicatii domnului Kelemen Hunor, care afirma, in campania electorala din primavara, premergatoare alegerilor europarlamentare, ca ‘problema autostrazii, in sfarsit, a fost repusa in miscare, astfel incat in acest an se vor incepe exproprierile pe tronsonul Campia Turzii-Targu Mures si vor reporni lucrarile pe tronsonul Gilau-Bors. Acest anunt se afla si in prezent pe site-ul UDMR. Este o minciuna?” a afirmat liderul PPMT Bihor.

Sursa foto: bihoreanul.ro