Fie ca sunteti un web-designer ocazional sau un
web-developer avansat si aveti speranta de a deveni o prezenta importanta pe
internet, este foarte usor sa cadeti in capcana greselilor facute din neatentie
sau graba, care ar putea insemna potentiale pierderi din profiturile online si totodata ar afecta intr-un mod negativ reputatia companiei
dumneavoastra.
Greseala nr. 1 – Lipsa informatiilor de contact
Poate ca una dintre senzatiile cele mai enervante atunci
cand vizitam un website este aceea ca nu putem localiza cu usurinta
informatiile de contact. Fie ca este vorba de o adresa de e-mail, adresa
fizica, date financiar-fiscale, de GPS sau un simplu numar de telefon, aceste
informatii ar trebui sa fie usor accesibile pentru vizitatorii site-ului. Acest
lucru ar putea insemna diferenta dintre a vinde si a nu vi, eventual, diferenta
dintre un avantaj punde serviciul sau produsul pe care il prezentati pe
website. In mod ideal, informatiile de contact ar trebui sa fie plasate in
partea superioara ori intr-o locatie vizibila, cu cel putin trei metode
diferite de a contacta compania pentru diverse cereri de oferta.
Greseala nr. 2 – Timpi mari de incarcare a website-ului
In prezent traim in era vitezei, deci timpul inseamna bani.
Intrebati orice persoana care acceseaza un website prin intermediul unui modem
de 56k, cat timp asteapta sa se incarce siteul dvs la o asemenea viteza.
In dezvoltarea unui website este important sa se tina cont
de faptul ca nu toti vizitatorii au conexiuni de mare viteza la internet, prin
urmare este intotdeauna o idee buna aceea de a folosi dimensiuni mici pentru
imaginile si fisierele siteului, astfel incat paginile de internet sa aiba
posibilitatea de a se incarca mai rapid. Este usor de testat viteza de
incarcare a site-ul dvs. prin simpla conectare la un modem de 56k si apoi
pornind cronometrul pentru a determina exact de cat timp este nevoie pentru ca
tot site-ul sa se incarce.
O alta solutie pentru
marirea vitezei de incarcare a siteului este achizitionarea unui pachet de hosting nbsp;
web profesional sau, acolo unde este cazul si bugetul va permite,
folosirea unor solutii dedicate: server dedicat sau servicii
de VPS hosting
Greseala nr. 3 – Utilitatea website-ului
Pe langa viteza eficienta de incarcare a paginii,
vizitatorii website-ului apreciaza si caracteristicile utile incorporate in
acesta. Caracteristici cum ar fi barele de titlu, hartile, pagina de contact,
indicatii rutiere, ore de functionare, si asa mai departe. Aceste aspecte
reprezinta o serie de nevoi diferite pentru vizitatorii website-ului care cauta
informatii pertinente.
Alte informatii utile care pot fi luate in considerare
pentru publicitatea website-ului ar fi oferirea de garantii pentru produse sau
servicii, serviciul de asistenta pentru clienti si politica de confidentialitate.
Desi astfel de caracteristici nu par a avea mare importanta pe schema
website-ului global, vizitatorii sigur vor aprecia timpul si devotamentul
suplimentar alocat abordarii nevoilor lor individuale.
Greseala nr. 4 – Abonamente la site sau la buletinul
informativ
Ca administrator de website, intretinerea unei baze de date
cu abonati la buletinul informativ este considerata o modalitate buna de a
pastra vizitatorii site-ului la curent cu ultimele noutati, promotii speciale,
reduceri si alte oferte exclusive. Pe de alta parte, daca vizitatorii sunt
determinati sa se aboneze mai intai la website sau la buletinul informativ al
acestuia inainte de a putea naviga efectiv, acest fapt poate duce la
indepartarea maselor de vizitatori si a potentialilor clienti. Desi pe unii
vizitatori nu i-ar deranja sa se aboneze mai intai la site-ul dvs. pentru a
putea naviga pe acesta, totusi, alegerea trebuie sa fie intotdeauna a fiecarui
individ in parte, in cazul in care acesta doreste sau nu sa-si divulge
informatiile personale. Libertatea de a alege trebuie sa fie intotdeauna la
dispozitia vizitatorilor website-ului.
Greseala nr. 5 – Navigarea fara probleme
La fel cum cumparatorii dintr-un magazin alimentar se
asteapta la o verificare rapida atunci cand achizitioneaza un produs,
cumparatorii virtuali au aceleasi asteptari atunci cand efectueaza o tranzactie
on-line. Magazinul online ar trebui sa fie ingrijit si ordonat, sa nu afiseze
mai mult de trei sau patru articole asemanatoare cu cel pe care cumparatorul
l-a adaugat in cosul de cumparaturi, in ideea de a face mai multa vanzare.
Cumparatorii nu ar trebui sa fie bombardati cu articole sau servicii
irelevante nbsp; doar in speranta de a vinde
mai mult. In plus, toate articolele si serviciile ar trebui sa fie descrise in
detaliu, impreuna cu garantii pentru restituirea banilor, metodele de plata
disponibile, taxele de transport si manipulare, impozitul pe vanzari, promotii
si reduceri speciale, politicile de returnare, precum si orice alte informatii
relevante si benefice pentru client.
Concluzie
Cu putina informare si atentie atunci cand va creati un
website, este simplu sa puneti in aplicare strategii care va vor ajuta la
pastrarea traficului pe site-ul dvs. si sa mentineti treaz interesul
vizitorilor pentru a reveni cu placere oricand.