Ministrul Transporturilor, IOAN RUS, a efectuat joi o vizita fulger la Autostrada Arad-Nadlac, la lotul 1 Nadlac-Pecica, pentru a vedea la fata locului care este stadiul lucrarilor.
In urma discutiei cu reprezentantii constructorului, ministrul s-a declarat multumit de stadiul lucrarilor la autostrada.
“Dupa cum au promis reprezentantii constructorului, pana la FINELE ACESTUI AN, se va putea circula pe autostrada de la Arad pana la Nadlac. Insa, din cate am aflat acum, partea maghiara nu va reusi sa termine autostrada pana la frontiera, astfel incat va trebui sa discutam cu ei modul in care se va rezolva trecerea frontierei pentru autovehicule, pentru ca, dupa toate probabilitatile, inca va trebui sa folosim pentru o perioada vechiul Punct de Trecere a Frontierei”, a declarat IOAN RUS.
Potrivit ministrului, va trebui gasita o solutie pentru ca autovehiculele sa ajunga la vechiul Punct de Trecere a Frontierei (PTF).
“Privitor la noul PFF care, desi va fi construit in comun, se va realiza in partea romana, conform celor stabilite de cele doua parti. In acest moment, exista o Comisie mixta romano-maghiara a Ministerelor de Interne ale celor doua tari, care discuta cu privire la tot ceea ce trebuie sa mobileze un asemenea PTF”, a precizat IOAN RUS, potrivit Agerpres.
Citeste si: IOAN RUS: Tronsonul Pitesti-Sibiu ar putea fi prins in Master Planul de Transport ca AUTOSTRADA
La randul sau, Adrian Adler, directorul de proiect, a precizat ca stadiul fizic al lucrarii se situeaza cam la 75 la suta.
“Structurile asfaltice sunt aproape terminate, iar acum suntem la partea de finisare, daca pot spune asa. Avem inca de montat parapeti, sa punem semnalizarile, marcajele, lucram, de asemenea, la pasajele peste autostrada. Mai avem insa ceva probleme cu rampele la pasaje, datorita ploilor din aceasta toamna, dar cred sincer ca, asa cum am promis, pana la SFARSITUL ANULUI, vom putea da autostrada in circulatie. Avand in vedere faptul ca partea maghiara nu va termina autostrada decat in primavara anului viitor, va trebui sa folosim un drum de legatura de circa sase kilometri, de la autostrada la vechiul PTF Nadlac”, a sustinut Adrian Adler.
Lotul 1 al autostrazii Nadlac-Arad masoara 22,21 kilometri si este executat de un consortiu format din companiile Astaldi si Max Boegl Romania, la fel ca si lotul 2.
Conform contractului, lucrarile ar trebui finalizate pe 21 ianuarie 2015, dar, avand in vedere ca nu se stie cum va fi vremea in decembrie si ianuarie, constructorii vor sa finalizeze lucrarile in cursul lunii noiembrie, a sustinut Adrian Adler.
Valoarea contractului de lucrari pentru tronsonul I al autostrazii Nadlac-Arad este de 248.400.008 lei, fara TVA, din care 211.140.007 lei, fara TVA, reprezinta contributia Uniunii Europene, iar 37.260.001 lei, fara TVA, sunt bani de la bugetul de stat. Lucrarile au inceput la 22 ianuarie 2014.
Citeste si: IOHANNIS: Autostrada Pitesti-Sibiu nu poate fi inlocuita, pentru ca face parte din Coridorul IV pan-european
Lotul 1 al autostrazii Nadlac-Arad masoara 22,21 kilometri si este executat de un consortiu format din companiile Astaldi si Max Boegl Romania, la fel ca si lotul 2, de altfel.
In prezent, stratul de baza — mixturi asfaltice este turnat in proportie de 95%; stratul de legatura — mixturi asfaltice a fost turnat in proportie de 94%, in vreme ce stratul de uzura a fost turnat in proportie de 84 la suta.
De la Autostrada Nadlac-Arad, ministrul Ioan Rus s-a deplasat la bordul unui elicopter la autostrada Orastie-Sibiu, Lotul 3.
Sursa foto; exclusivnews.ro
Sub privirea neputincioasa a lui IOAN RUS subalternii isi fac de cap in continuare. Cine e VASILE SECARA ? Da acum este presedintele CFR CALATORI.Va vine sa credeti ? “După licitaţie… apartamente! Conform aceloraşi informaţii, o altă coincidenţă constă în faptul că o serie de contracte licitate de CFR CALATORI au fost câştigate, la un preţ minimal, de o societate de construcţii din Floreşti. Firma respectivă a avut, în cazul unei licitaţii, un preţ imbatabil. Lucrările de “modernizare clădiri în Grupa Tehnică şi canalizare la Revizia de Vagoane Cluj”, au fost estimate la peste 752 de mii de lei. Au fost interesate opt firme de acest contract, însă a câştigat SC MEGA PROMPT SA, o firmă din Floreşti deţinută de Simona şi Cornel Cazan. Această societate a licitat cu aproape jumătate din preţul oferit de CFR, adică 399.915,79 de lei şi a câştigat licitaţia. Însă ceea ce se ţine la secret este faptul că pe lângă aceşti bani, cei de la CFR au mai plătit suplimentări la acest contract. “O altă problemă care poate fi verificată este cât a costat în final clădirea comenzii personalului din staţia Cluj faţă de cât a fost licitată şi cum se explică faptul că după ce suma aproape s-a dublat, de la firma care a executat lucrarea şi-au achiziţionat apartamente în Floreşti şeful serviciului Tehnic Bece şi unul dintre copiii lui Secară. Aceeaşi firmă a obţinut şi contractul de modernizare a clădirii grupei tehnice Cluj, care a fost, la fel, supra-suplimentată, şi au fost făcute o serie de lucrări date prin încredinţare directă la preturi uriaşe”, mai spune sursa citată.”
“Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national. Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top. La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care nu a mai organizat o licitatie, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si intabulat. Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia. Inainte de Paste, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei. Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor. In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical. Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au “imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.”
Bravo domnule ministru RUS, psd-ul o interminabila pepiniera penala. NU VA CRAPA OBRAZUL ???