Ministrul Transporturilor, IOAN RUS, a anuntat joi, in urma unei intalniri cu reprezentantii Uzinelor Dacia Mioveni, ca va discuta si va analiza posibilitatea ca tronsonul Pitesti-Sibiu sa fie prins in forma finala a Master Planului General de Transport ca AUTOSTRADA, in doua faze.
La intalnirea cu managementul si cu sindicatele Uzinelor Dacia Mioveni, reprezentantii societatii au afirmat ca daca ar exista un drum corespunzator, durata de transport a masinilor exportate s-ar injumatati, potrivit Ministerului Transporturilor.
In cadrul discutiilor, Rus a anuntat ca va discuta si analiza cu AECOM posibilitatea ca tronsonul Pitesti–Sibiu sa fie prins in forma finala a Master Planului General de Transport ca AUTOSTRADA, in doua faze.
Citeste si: IOHANNIS: Autostrada Pitesti-Sibiu nu poate fi inlocuita, pentru ca face parte din Coridorul IV pan-european
“Faza intai, sa spunem, daca nu or sa fie alte conditii, drum expres, faza a doua AUTOSTRADA. Dar in faza intai exproprierile se fac in regim de AUTOSTRADA, deci vom construi un spatiu pentru AUTOSTRADA, studiu de fezabilitate si proiectare se fac pentru AUTOSTRADA. (…) La nivelul circulatiei de acum, cativa ani ne-ar satisface. Ne-ar rezolva problema de acum. In etapa a doua drumul expres se va transforma in AUTOSTRADA. Daca vom fi extrem de bine organizati, in 2018 la final, am putea circula pe drumul expres. Am putea avea in 2018 o legatura transcarpatica adevarata, Pitesti-Sibiu”, a declarat Rus.
Constructia autostrazii Sibiu-Pitesti a fost solicitata insistent marti de participantii la prima dezbatere publica a Master Planului, document unde traseul figureaza ca drum expres, iar ministrul Transporturilor, IOAN RUS, a precizat ca dupa 2020 este posibila modernizarea soselei la profil de AUTOSTRADA.
“Drumul expres nu inlocuieste ideea de AUTOSTRADA, ci este o faza intermediara de la nimic la AUTOSTRADA, prin nimic intelegand drumurile actuale pe care le avem. Aceasta evolutie, de la inexistenta la existenta AUTOSTRAZII parcurge o faza intermediara, a parcurs in toata Europa si in toata lumea. Sigur, unii care au avut bani si posibilitati au facut direct autostrazi”, a spus atunci Rus.
In actuala varianta a Master Planului, sectiunea Sibiu-Pitesti, de 115 kilometri, una dintre cele mai asteptate AUTOSTRAZI din Romania, promisa de autoritati, figureaza ca viitor drum expres.
Oficialul a precizat ca subiectul acestei AUTOSTRAZI va fi rediscutat cu reprezentantii AECOM, consultantul statului in realizarea Master Planului, si ca in momentul in care documentul va deveni unul operational vor putea fi realizate “unele retusuri”.
Citeste si: IOAN RUS nu exclude realizarea AUTOSTRAZII SIBIU-PITESTI, dar dupa 2020
“Sunt de acord ca pe Pitesti-Sibiu, la analiza intregii situatii prezentate de colegii de la Pitesti, putem face exproprierea la nivel de 70 de metri, la regim de AUTOSTRADA, proiectarea pe ceea ce inseamna elementele care nu se mai modifica sa se faca pe AUTOSTRADA si diferenta pe drum expres”, a spus ministrul.
El a aratat ca, in conditiile in care constructia unui drum expres ar fi cu 25-30 la suta mai ieftina, diferenta fondurilor va putea fi alocata pentru alte proiecte, iar intr-o a doua etapa, dupa 2020, drumul expres Sibiu-Pitesti ar putea fi transformat in AUTOSTRADA.
In forma actuala a Master Planului, drumul expres Sibiu-Pitesti are un cost estimat de 1,97 miliarde euro.
Potrivit informatiilor Ministerului Transporturilor, drumurile expres vor avea minim doua benzi pe sens, la fel ca AUTOSTRAZILE, insa banda de urgenta si parapetii laterali sunt optionali. Viteza maxima admisa pentru automobile va fi de 120 km/ora, fata de 130 km/ora in cazul AUTOSTRAZILOR, in cazul camioanelor valorile fiind egale, respectiv 100 km/h.
Romania ar trebui sa construiasca 656 kilometri de AUTOSTRADA si 2.226 kilometri de drumuri expres pana in anul 2030, potrivit datelor din Master Planul de Transport.
Sectorul de transport din Romania are nevoie de investitii de 49 miliarde euro in intervalul 2014-2030, insa sursele de finantare insumeaza 34,98 miliarde euro, echivalentul a 71 la suta din necesar. Din cei aproape 35 miliarde euro pe care Romania ii poate accesa pana in 2030, suma de 9,8 miliarde euro va fi asigurata pana in 2020, diferenta de 25,17 miliarde euro urmand sa fie disponibila in intervalul 2021–2030.
Master Planul General de Transport este un document strategic in baza caruia vor putea fi accesate fondurile structurale pentru transport aferente perioadei 2014-2020.
Sursa foto: infobraila.ro
Tupeu si nesimtire la maxim ? “Prin intermediul Directiei de Achizitii de la CFR Călători, s-a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la multe milioane de euro. Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă,fostul manager CFR Călători, Valentin Dorobanţu et comp. a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare. Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători. Practic,fostul manager de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat si prin castigarea acestui contract?” DNA, DIICOT, Corpul de Control al Ministrului Transporturilor, Curtea de Conturi,ANRMAP, etc. sa controleze toate, deci , toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014 de la CFR Calatori? Ar fi interesant si nu numai… “Aflati in plina ofensiva anticoruptie, subalternii Laurei Codruta Kovesi sunt pe cale de a deschide un nou front de lupta, care va cutremura, cu siguranta, societatea romaneasca” Sa fie vorba si de CFR Calatori, oare s-a auzit de Dorobantu Valentin, Carmen Maria Popescu, Miu Ileana,Liliana Constantinescu,Claudiu Dumitrescu, Alexandrina Gatej,Dana Galben Rachila,etc? Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a susnumitilor in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?