Metroul intre Bucuresti si Otopeni ar putea fi finalizat pana in 2020 doar intr-o varianta foarte optimista, dar vom incepe proiectul in acest an, a declarat, duminica, la ProTV, ministrul Transporturilor, DAN COSTESCU, citat de Agerpres.
“O capitala europeana cum este si Bucurestiul merita si o legatura feroviara si una cu metroul. Evident, metroul are cu totul alte sarcini, alte viteze, el asa cum este proiectat acum vine sa deserveasca un cartier satelit asa cum este Otopeni, care va fi foarte important si pentru care se justifica traficul. Va deservi centrul comercial, va deservi centrele de birouri de pe traseu. Traseul pe calea ferata exista, insa, in prezent. Noi trebuie sa gandim si pe termen mediu si lung. Nu este neaparat obiectivul nostru Campionatul European de Fotbal din 2020. Noi trebui sa dezvoltam durabil si sustenabil”, a precizat ministrul Transporturilor.
CITESTE SI: DAN COSTESCU: Autostrada Pitesti – Sibiu va fi finalizata in totalitate in 2021
Romania va gazdui, in 2020, patru meciuri din cadrul Campionatului European de Fotbal.
“In 2020 vom avea metrou doar intr-o varianta foarte optimista. Vom incepe insa acest metrou pentru ca toata lumea considera acest proiect ca fiind un dat si de fapt el nu este pornit. Avem un credit asigurat pe o treime, poate de 25%, de la japonezi si de 5 ani avem acest credit nefolosit, nu se misca nimic, dar toata lumea spera ca vom avea un metrou in 2020. Dupa acesti cinci ani, am vazut si penalitatile pe care statul trebuie sa le plateasca pentru credite nefolosite asta inseamna aproximativ 300.000 de euro pe an. Vazand si evolutia yenului fata de dolar a mai ramas doar 72% din valoarea creditului. Vazand aceste lucruri, si dupa o analiza in Guvern, am decis ca acest proiect sa inceapa imediat si practic am organizat acest proces in 2016. Noi incepem acum proiectul si il facem in portiuni astfel incat sa nu mai poata fi oprit. Ne-am facut si o planificare, iar pana prin luna aprilie va trebui sa avem analizele gata de la Consiliile Judetene. Obiectivul este ca in mandatul meu care expira in noiembrie sau decembrie sa fie lansate procedurile de achizitie pentru lucrari de infrastructura, tunele si pentru lucrari de arhitectura si instalatii care vor insoti tunelul’, a explicat Dan Costescu.
Potrivit ministrului Transporturilor, exista si o varianta prin care se poate ajunge cu trenul de la Bucuresti la Otopeni, aceasta fiind agreata si din prisma timpului in care ar putea fi realizat acest proiect, respectiv anul 2020.
“Trebuie sa ne concentram pe acest proiect, sa ne vedem interesul pe termen lung si sa nu facem investitii hazardate pentru obiective care sunt trecatoare, precum un campionat de fotbal. In aceeasi masura avem obligatia sa ne respectam promisiunile facute ca tara. De aceea studiem acum inceperea constructiei unei linii feroviare, sa avem o linie naveta intre aeroport si Capitala. Avem avantajul ca nu vom investi foarte mult in acest proiect avand deja construita o linie de cale ferata. Sa avem o linie de cale ferata naveta care sa asigure legatura in 15-20 minute distanta intre aeroport si Bucuresti, iar acest proiect poate fi finalizat pana in 2020”, a adaugat seful MT.
Sursa foto: evz
Iosif Szentes, director general, a hotarat sa reorganizeze compania CFR Calatori desi spune ca in 2015 a incheiat pe “profit” si de reorganizare se ocupa tocmai Marcel Litra.
Fratia penalilor de la CFR Calatori:
Litra Marcel , director comercial CFR Calatori -luare de mita ;
Secara Vasile, fost director general CFR Calatori-santaj;
Berindean Nicolae , fost sef oficiu jurudic CFR Calatori-complicitate la santaj;
Mogan Petru , sef serviciu logistica CFR Calatori,mentinut de Dorobantu Valentin in aceasta functie fara a avea nicio conditie indeplinita in vederea ocuparii ei ,nici cel putin cea de vechime -evaziune fiscala,tainuire, abuz in serviciu, dare de mita, etc.
Radulescu Gheorghe , fost director CFR Calatori Brasov-santaj, fals si uz de fals.
Claudiu Dumitrescu, fost membru in CA al al CFR Calatori-trafic de influenta, luare de mita,etc.
Dorobantu Valentin, fost director general CFR Calatori-abuz in serviciu, comportare abuziva, etc.
Gavris Teodor, fost director tractiune CFR Calatori-luare de mita, trafic de influenta, etc.
Si mai urmeaza , e lesne de inteles, cine…
Premierul Dacian Ciolos ar trebui sa ia aminte la ilegalitatile la adresa “tehnocratului” Dan Costescu, care tolereaza si astfel de lucruri si sa-l demita, pentru ca in niciun caz nu va avea performantele scontate in acest sector economic atat de dificil, condus acum de o marioneta , dar si a verosilor oameni de afaceri care nu stiu alta cale de a face business decat implicand si devalizand banii statului?
Directorul general Iosif Szenteş, garantul băieţilor deştepţi de la calea ferată Insa, trebuie precizat ca Iosif Szentes este cel care, incepand din 2012, impreuna cu fostii directorii generali ai CFR Calatori, Valentin Dorobantu si Vasile Secara, a „tesut” mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat. Astfel, s-a ajuns ca foarte multe rute rentabile pentru CFR Calatori sa fie cedate operatorilor privati. Mai mult, fostii directori generali ai CFR Calatori- Valentin Dorobantu si Vasile Secara, dar si Iosif Szentes, au fost de acord ca pe cele mai rentabile rute operate de CFR Calatori sa fie introduse trenuri ale operatorilor privati, desi legea interzicea acest lucru. La ora actuala, ca urmare a jocului dublu facut in urma cu ceva timp de catre directorii generali de la CFR Calatori si CFR SA, Iosif Szentes si actualul ministru alTransporturilor- Dan Costescu, s-a ajuns ca pe rutele cele mai rentabile ale companiei de stat, cum ar fi Ploiesti-Bucuresti, Brasov- Ploiesti sau Buzau-Ploiesti, sa circule trenurile regio ale unor operatori privati controversati (Regiotrans Brasov condusa de catre Valentin Dorobantu), oprind doar in doua-trei statii, adica au mers de inter regio.