Primul-ministru Emil Boc a precizat miercuri, la inceputul sedintei de Guvern, ca majorarea pretului la carburanti nu poate fi pusa pe seama obligatiilor fiscale impuse de Executiv, in conditiile in care ponderea taxelor in pretul final al carburantilor a scazut.Astfel, scaderea a fost in 2010 de la 52,5%, la inceputul anului, la 49,8% la sfarsitul lunii decembrie. In plus, pretul la pompa a crescut in 2010 cu 1 leu/litru, la o crestere a cotatiilor internationale cu numai 15%, de la 850 dolari/tona la 980 dolari/tona, in timp ce in 2009, cand nivelul cotatiilor internationale practic s-a dublat, de la 470 dolari/tona la 850 dolari/tona, pretul la pompa a crescut cu numai 50 de bani pe litru.VEZI AICI RAPORTUL ANAFIn aceste conditii, primul-ministru Emil Boc a solicitat astazi Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) declansarea inspectiilor fiscale generale la companiile in cauza, pentru a vedea daca veniturile realizate din cresterea preturilor la combustibili sunt reflectate in profiturile firmelor si implicit in impozite si taxe platite la bugetul de stat.De asemenea, seful Executivului a solicitat Consiliului Concurentei o analiza suplimentara pentru a observa daca a existat sau nu o practica de monopol, avand in vedere faptul ca, practic, concomitent, toate societatile din domeniu au majorat aproximativ cu acelasi procent pretul carburantilor.„Astept aceasta analiza, pentru a putea vedea – din perspectiva Guvernului si in limita atributiilor pe care le are – alte solutii pe care le putem avea in vedere”, a declarat premierul Emil Boc.