Angelo Scola a fost episcop de Grosseto la 50 de ani, patriarh al Venetiei, la 61 de ani, si arhiepiscop de Milano, la 69 de ani. Ultimele doua pozitii, foarte prestigioase, au dat Bisericii cinci din cei noua pontifi ai secolului XX.
Niciunul dintre acestia nu a detinut insa ambele functii, precum Angelo Scola. Mai degraba impunator fizic, Angelo Scola nici nu simte ca are 71 de ani, cu exceptia unei dureri de cap severe si un pic de artrita la aratatorul de la mana stanga. Tine cu echipa Milan si are o predilectie pentru fotbalistul Kaka. Nu are celular, dar este foarte activ pe noile media: un site cu numele sau, o pagina de Facebook, mai degraba pustie, o activitate discreta pe Twitter. Saptamana aceasta, si revista crestina franceza “La Vie”, parte a grupului “Le Monde”, l-a creditat pe Angelo Scola cu sanse foarte mari de a fi ales Papa.
“La Vie” l-a descris in felul urmator pe Angelo Scola: “Ca si Benedict al XVI-lea, actualul arhiepiscop de Milano provine dintr-o familie modesta: Angelo Scola a fost mereu mandru ca a venit pe lume intr-o familie foarte saraca si ca a crescut in 35 de metri patrati impreuna cu fratele sau. Parintii lui formau o pereche minunata . Mama lui Angelo Scola era o femeie foarte credincioasa, iar tatal sau, sofer de camion, activist socialist. S-a numarat printre fondatorii revistei Communio, alaturi de teologul elvetian Hans Urs von Balthasar.
Este pasionat si de politica si de probleme sociale, fiind initiatorul, pe cand era patriarh al Venetiei (2002-2011), al unui think tank de dialog cu islamul, numit Oasis, asociat cu un pol de cercetari, Studium Generale Marcianum. Trecand intr-un domeniu mai prozaic, Scola are un restaurant low cost pentru turisti. Angelo Scola este un apropiat al miscarii Comuniune si Eliberare, foarte influente in Italia, indeosebi in viata politica. Este autorul Misterului casatoriei (Cuvant si Tacere) , culegere de sfaturi pe care le-a dat in vremea cand era profesor de teologie si antropologie la institutul Ioan-Paul al II-lea de studii asupra familiei si casatoriei. Scola insista in carte asupra importantei teologice a diferentei dintre barbat si femeie si a familiei ca loc de implinire a dorintei”.