Dupa cativa ani marcati de rezultate slabe, fotoliul lui Adrian Sarbu, romanul cu cea mai mare functie executiva intr-o multinationala, se clatina. Orice este posibil, inclusiv o intoarcere acasa a Shogunului (cum ii spuneau angajatii), primul mogul de presa din Romania. Cateva scenarii si informatii in premiera au fost prezentate de ziarul Capital.Probabil ca influenta lui Adrian Sarbu asupra formarii societatii romanesti postrevolutionare este chiar mai mare decat o intuiti. Sarbu a inventat stirile serioase, a produs „fenomenul“ PRO si tot el a tabloidizat si mercantilizat presa. Pe vremuri, avea puterea sa hotarasca cine castiga alegerile si sa transforme peste noapte orice anonim intr-un star de televiziune. De cativa ani, Shogunul (porecla sa favorita) a parasit scena locala evoluand la un nivel superior, in lumea proiectelor globale si invaluit de aerul tare de pe Wall Street. La data de 27 februarie, Central Media Entreprises (CME), compania pe care o conduce efectiv din 2009 Adrian Sarbu, cu afaceri in Cehia, Romania, Bulgaria, Slovenia, Slovacia si Croatia, isi va publica rezultatele pentru anul 2012. Nu va fi o sarcina placuta, si analistii media asteapta cu interes declaratia CEO-ului. Sarbu va trebui sa dea, din nou, explicatii pentru scaderi ale veniturilor si audientelor, asa cum o face de doi-trei ani incoace. Ar putea fi rezultatele de anul trecut picatura care umple paharul pentru actionarii CME? In continuare, o scurta analiza a businessului CME, analiza ce nu poate fi completa fara portretul lui Adrian Sarbu. Alternative de CEO„Cred ca are trei variante. in primul rand, sa ramana la CME – Time Warner, unde a facut o treaba buna, cred eu. Si mai cred ca nu prea are nimeni, cel putin dintre cei pe care ii cunosc eu, capacitatea sau dreptul sa comenteze la acest capitol, pentru ca jobul a fost si este foarte dificil, mai ales in criza. Apoi, e posibil sa se intoarca in Romania, unde sa preia un proiect nou, insa in niciun caz ca angajat, asa cum am mai citit pe ici pe colo, ci intr-o asociere unde sa aiba un cuvant important de spus. si, bineinteles, se poate retrage din afaceri – eu, unul, asta as face – dar nimeni nu cred ca si-l imagineaza pe Sarbu apucandu-se de pescuit“, spune Dragos Stanca, fost colaborator al lui Adrian Sarbu si actual antreprenor pe piata media locala ca reprezentant al Facebook, Skype si al altor site-uri locale. „E un moment complicat, in care multe voci informate anun 539;a plecarea aproape sigura a lui Sarbu. Eu nu cred asta. Nu sunt deloc convins ca Warner e sigur ca fara Sarbu ii va fi mai bine“, spune si Catalin Tolontan, care a lucrat cativa ani cu Sarbu. La cealalta extrema, oficialii departamentelor de comunicare ale CME, catre care ne-a directionat chiar Sarbu, nici nu iau in calcul o asemenea varianta si, ca sa spunem lucrurilor pe nume, ar fi complet neprofesional sa o faca. „Nu cred in varianta unui proiect nou in zona de televiziune. Pur si simplu, piata romaneasca s-a modificat, nu mai este deloc usor sa vii din urma si sa ataci un loc in top“, completeaza Mihnea Vasiliu, CEO la Ringier si care i-a fost alaturi lui Sarbu aproape 15 ani in mai toate proiectele media. Toate opiniile consultate de Capital au insa un numitor comun: acum, mai mult ca niciodata, exista posibilitatea ca Sarbu sa paraseasca CME.Citeste articolul integral in ziarul Capital.Sursa foto: Agerpres