Cel mai recent raport referitor la increderea consumatorilor arata ca americanilor le este inca teama in privinta stabilitatii nbsp;locului de munca. In curand multi someri vor pierde ajutoarele de la stat si vor avea din ce in ce mai putini bani de cheltuit. nbsp;
Burt Flickinger, directorul Strategic Resource Group, companie de consultanta in retail, spune ca SUA au intrat in cele 500 de zile de recesiune in ceea ce priveste sectorul de retail. De asemenea, acesta mai spune ca inainte de sfarsitul acestei crize, SUA se vor confrunta cu scaderi ale vanzarilor, cu mai multe magazine inchise si multi retaileri care se vor alatura companiei Borders, al doilea cel mai mare retailer de carti, care a primit recent acordul de a intra in faliment, informeaza cnbc.com.
In plus, rata somajului a ajuns in luna iunie la 9,2%, fata de 9,1% in mai si din ce in ce mai multi oameni vor ingrosa randurile celor fara un loc de munca, pe masura ce statul si administratiile locale vor continua politica de reducere a bugetelor.
Un alt raport, realizat de Conference Board, arata ca desi atitudinea consumatorilor s-a inviorat, au ramas temerile in ceea ce priveste locul de munca. Astfel, aceste temeri pot duce la reducerea cheltuielilor, avand in vedere numarul considerabil de mare al gospodariilor care traiesc de la un salariu la altul.
In plus, consultantul mai arata ca somerii cu vechime vor inceta sa mai primeasca beneficiile acordate de stat, iar odata ce aceste cecuri nu vor mai fi incasate, oamenii vor avea si mai putini bani de cheltuit. Moody’s Analytics a prezentat un raport potrivit caruia, la fiecare zece dolari incasati de americani anul trecut, doi dolari veneau de la stat sub forma de beneficii, ajutor de somaj, asigurari medicale sau de handicap. Iar odata ce acestea nu se vor mai acorda, 37 de miliarde de dolari vor zbura din portofelele americanilor.
La toate aceste trenduri se mai adauga si cresterea inflatiei in cazul alimentelor si a articolelor de imbracaminte, dar si cresterea pretului la benzina.
La inceputul acestui an, consumatorii incepusera sa cheltuiasca ceva mai mult, pe masura ce capatau incredere ca economia isi va reveni, dar acum acestia si-au schimbat atitudinea.
Flickinger se asteapta ca pana la sfarsitul acestui an cheltuielile americanilor sa urmeze trendul de sadere, iar in 2012, declinul va fi si mai dramatic. O usoara revenire este preconizata pentru 2013 sau 2014.
De asemenea, consumatorii americani s-au desteptat si nu mai cheltuie galeti de bani la primul magazin. Acestia au inceput sa foloseasca in mod agresiv cupoanele de reduceri si isi fac cumparaturile acolo unde pot obtine cel mai bun pret. Flickinger mai spune ca se asteapta ca din ce in ce mai multi americani sa isi intoarca fata de la Wall-Mart si sa-si directioneze dolarii spre retailerul Target.
Estimarile analistului Flickinger au la baza conversatiile cu retailerii si spune ca aceasta incetinire a retailului a inceput dupa ziua nationala a SUA. Acesta nu este la prima predictie a unei recesiuni in retailul american: in decembrie 2007 a prezis 700 de zile de recesiune in retail, care mai tarziu a fost revizuita la 1.000 de zile.
Afla mai mult despre situatia economica din SUA pe money.ro.