Primariile de sector au inceput sa puna in aplicare doua hotarari mai vechi ce interzic accesul persoanelor cu biciclete sau role in parcurile din Bucuresti, municipalitatea intentionand, insa, ca alternativa, amenajarea de alei speciale in Tineretului si Herastrau. Este vorba despre doua hotarari ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB) din 1994 si, respectiv, 2001, care interzic calcatul pe iarba si accesul cu bicicletele in parcuri. Interdictia apare si in Codul Rutier, cu exceptia cazurilor cand bicicletele nu stanjenesc circulatia pietonilor . La intrarile in parcurile I.O.R. si Bordei, de pilda, au fost montate deja panouri de avertizare privind aceasta interdictie, cu mentiunea ca amenzile sunt cuprinse intre 40 si 100 de lei. Bucurestenii sunt insa nedumeriti de faptul ca aceste masuri se iau la ani buni de la intrarea in vigoare a interdictiei si se plang ca nu dispun de alternativa pentru a se plimba cu bicicleta sau cu rolele. In parcurile ce tin de municipalitate, printre care Herastrau, Cismigiu si Tineretului, aceste hotarari se aplica de cand au intrat in vigoare, prin grija Politiei Comunitare. In ce priveste celelalte parcuri, acestea tin de primariile de sector, fiecare dintre acestea fiind responsabila de cand si cum aplica hotararile , a precizat, pentru NewsIn, viceprimarul general al Capitalei, Mircea Raicu.Pe 10 aprilie, la lansare programului Capitala creste verde , primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, preciza ca, potrivit unui sondaj, peste 15% dintre bucuresteni si-ar dori sa mearga pe bicicleta. Special pentru bucurestenii dornici sa circule cu bicicleta avem un proiect pentru Parcul Tineretului. Este vorba despre sase kilometri de alei pentru biciclisti, cu dublu sens la toate intrarile parcului, cu trasee delimitate, cu insemne care marcheaza pistele. Dupa aprobarea bugetului pe 2009, acest proiect va intra in executia Administratiei Lacuri, Parcuri si Agrement. Intentionam sa extindem acest proiect si in Parcul Herastrau , a precizat Oprescu. Potrivit primarului general, in vederea trasarii pistelor de biciclete pe strazi sau trotuare, vor fi organizate dezbateri, iar cele mai bune solutii vor fi gasite prin formarea unor echipe mixte cu reprezentanti din municipalitate, Politia Rutiera, organizatiile neguvernamentale si Federatia Nationala a Ciclistilor. Sorin Oprescu promitea, de asemenea, la acea data, ca va fi schimbata o hotarare de consiliu din 2006, cu scopul de a impune obligativitatea asigurarii locurilor de parcare pentru biciclete la toate cladirile de locuinte sau birouri ce vor fi construite. Potrivit acestei propuneri, la fiecare loc de parcare pentru o masina vor fi asigurate doua pentru biciclete.