CNFR Navrom SA Galati – Sucursala Drobeta va disponibiliza 40 de salariati, incepand cu data de 23 februarie, in cadrul unei etape de reorganizare a companiei, transmite corespondentul NewsIn.Liderul Sindicatului „Dunarea”, Ion Meca, a afirmat ca nu intelege decizia patronatului de la Galati de a concedia 40 de persoane in conditiile in care sucursala de la Drobeta Turnu Severin a obtinut in anul 2008 un profit de 25 miliarde de lei vechi. Dupa aceasta etapa de disponibilizare, sucursala Navrom de la Drobeta Turnu Severin mai ramane cu 98 de salariati, care se tem, la randul lor, ca ar putea fi concediati. Nu stiu ce se va intampla cu noi. Suntem cu totii alarmati, iar mie, ca lider de sindicat, imi este rusine sa mai privesc oamenii in ochii fiindca nu stiu ce sa le spun, nu stiu ce decizie vor lua patronii de la Galati. NFR Drobeta numara 230 de salariati si era una din firmele etalon ale judetului Mehedinti, iar acum am ajuns de plans. In decembrie 2008, chiar inainte de sarbatorile de iarna, 13 salariati au fost dati afara. Apoi, in ianuarie 2009, am primit decizia pentru concedierea altor 40 de salariati”, a spus Ion Meca. Liderul de sindicat sustine ca problemele la aceasta firma au aparut la inceputul lunii iulie 2008, cand fostul NFR Drobeta a fuzionat cu CNFR Navrom Galati. La o luna dupa ce am fost preluati de Navrom Galati si ramanand fara personalitate juridica, ni s-au luat cele trei vapoare modernizate de noi la Turnu Severin. Salariatii de pe aceste nave au fost obligati sa faca cereri de angajare la o firma din Galati, care se numeste Navrom Centrul de Afaceri SRL, o firma care nu are nave, nu are patrimoniu, doar gestioneaza personalul. Oamenii sunt foarte nemultumiti de modul cum sunt tratati la Galati, primesc ordine ca la armata si nici macar nu stiu cine sunt sefii lor”, mai sustine liderul de sindicat Ion Meca. Practic, conform sindicalistilor, de la preluare, CNFR Navrom Galati a lasat sucursala din Severin fara trei nave modernizate, 18 slepuri si 50 de barje (adica zece convoaie de transport 60.000 tone de marfa). In plus, mai sustin sidicalistii, din dispozitia sefilor de la Galati, au fost scoase din exploatare si trimise in parcul rece de la Drobeta Turnu Severin 13 vapoare, 12 slepuri si un tanc. In aceste conditii, in momentul de fata, Navrom – Sucursala Severin mai are in exploatare cateva impingatoare si un remorcher. Cei 40 de salariati trimisi in somaj – un capitan fluvial, trei timonieri, patru sef-mecanici, doi sefi echipaj, 13 mecanici si 17 marinari – vor primi, potrivit contractului colectiv de munca, sase salarii compensatorii. Oamenii spun ca sansele de a-si mai gasi un loc de munca sunt reduse. Am sunat la toate firmele de navigatie din tara si mi s-a spus ca nimeni nu mai face angajari in aceasta perioada de criza. Am 49 de ani si muncesc la NFR de 30 de ani. Nu credeam ca la aceasta varsta sa ajung in situatia asta”, a spus Marcu Paul, marinar. Contactat telefonic, purtatorul de cuvant de la CNFR Navrom Galati, Elena Botea, a declarat ca aceasta concediere a fost dispusa in contextul reorganizarii societatii de navigatie. Fosta societatea de navigatie fluviala Drobeta a fuzionat in 2008 cu CNFR Navrom Galati. Dupa aceasta fuziune, s-au desfasurat o serie de etape de reorganizare, iar aceasta concediere este una din masurile care au fost dispuse. Numarul persoanelor care vor fi concediate este intr-adevar 40, iar, cat priveste alte disponibilizari, in momentul de fata nu este nimic precizat”, a afirmat Elena Botea.