Candidatii la alegerile europarlamentare din 2009 au inceput sa foloseasca platforma de socializare online Twitter pentru a discuta cu alegatorii si pentru a-si posta comentariile personale, transmite AFP.De doua saptamani, pe Europatweets.eu sunt prezentati candidatii la alegerile europene, europarlamentarii in exercitiu si activitatea lor, folosind platforma de socializare Twitter, un nou mod de comunicare, foarte la moda.Aceasta metoda, care a avut un succes rasunator pentru clasa politica americana, permite trimiterea gratuita folosind internetul sau telefonul mobil de mesaje scurte unui numar practic nelimitat de persoane. Ne-am bazat pe ceea ce s-a intamplat in Statele Unite cu site-ul Tweetcongress.org, care transmite mesajele congresmenilor americani , a declarat Xavier Damman, unul dintre initiatorii proiectului. Acesta, alaturi de alti doi ingineri in informatica care au participat la crearea site-ului, vor ca o astfel de retea sociala sa-i apropie pe cetateni de un scrutin obscur si neinteles . Spre deosebire de Uniunea Europeana, care atrage cetatenii printr-o campanie publicitara ampla, (Twitter – n.red.) este ceva modern si are mai multe sanse sa fie preferat , a declarat Damman, in varsta de 25 de ani, care este convins de eficienta acestei metode, in urma succesului campaniei prezidentiale americane si a mobilizarii societatii prin internet.La o prima vedere, Europatweer.eu permite citirea celor mai recente mesaje ale europarlamentarilor si filtrarea acestora in functie de tara de origine sau de grupul politic din care fac parte, insa deocamdata numai 60 de candidati s-au inscris pe aceasta platforma, un numar inca destul de mic.Printre cei mai pasionati utilizatori ai platformei se numara deputatul olandez liberal Sophie in’t Veld si ecologistul german Reinhard Bütikofer, care sunt urmariti de aproximativ 900 de cititori si publica mai multe mesaje zilnic.Insa in cazul majoritatii candidatilor, precum socialistul Vincent Peillon sau ministrul francez Michel Barnier, folosirea platformei Twitter se limiteaza la o comunicare clasica si impersonala, cum ar fi prezentarea agendei politice, linkuri spre articole sau site-urile lor de campanie. Cand isi vor da seama de cererea alegatorilor, vor ajunge sa foloseasca aceasta platforma de socializare prin internet, a declarat Damman.