In urma cu doua zile China a inaugurat cel mai lung pod peste o mare din lume, alaturi de alte trei poduri la fel de impresionante care au intrat in Cartea Recordurilor, relateaza revista Time.
In afara de podul maritim Jiaozhou Bay care leaga orasul-port Qingdao, din estul tarii, de insula Huangdao, chinezii au mai dat in functiune alte trei poduri, doua dintre ele fiind cele mai lungi construite vreodata. Ele fac parte din linia ferata de mare viteza care leaga Beijingul de Shanghai.
China, tara cu cea mai mare populatie a lumii, are mari probleme in domeniul trasporturilor, guvernul cheltuind miliarde de dolari in ultimii ani pentru a fluidiza traficului.
Podul peste mare a costat sase miliarde de euro si a fost construit in patru ani. Folosirea lui este gratuita in urmatoarea luni, insa oficialii chinezi intentioneaza sa perceapa o taxa de aproape 8 dolari (40 de yuani) pentru cei peste 42 de kilometri construiti deasupra marii. Podul are sase benzi, iar parcurgerea lui dureaza in jur de 30 de minute. Constructia ocupa locul sase in topul celor mai lungi poduri din lume.
Linia ferata de mare viteza care leaga Beijingul de Shanghai a costat in jur de 33 de miliarde de dolari. O calatorie cu trenul intre cele doua orase dureaza mai putin de patru ore, companiile aeriene confruntandu-se cu un competitor serios.
De-a lungul celor 1.318 kilometri de cale ferata au fost construite trei poduri: 164 de kilometri intre Danyang si Kunshan, 114 kilometri – podul Tianjin si 30 de kilometri pentru Beijing Grand Bridge, fiind primul cel mai lung pod din lume, al doilea si respectiv al cincilea.