Clientii bancilor, atat persoane fizice, cat si juridice, trebuie sa-si actualizeze datele personale de la banca pana cel tarziu la data de 31 martie. In caz contrar, conturile le-ar putea fi blocate. Asociatia Romana a Bancilor (ARB) atrag atentia clientilor institutiilor de credit (persoane fizice si juridice) sa procedeze, in cel mai scurt timp, la actualizarea datelor solicitate de bancile prin care desfasoara operatiuni, conform cerintelor legislatiei in vigoare, pentru a evita cazurile in care efectuarea tranzactiilor solicitate va fi intarziata pana la conformarea si respectarea prevederilor legislative existente privind cunoasterea clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului. Prin campania de actualizare a datelor despre clientii proprii, institutiile de credit asigura respectarea prevederilor Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Regulamentului BNR nr. 9/2008 si Regulamentului nr. 16/2009 pentru modificarea Regulamentului BNR nr. 9/2008 privind cunoasterea clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului.Potrivit acestor prevederi, toate institutiile de credit trebuie sa obtina de la clientii lor in cel mai scurt timp, cel putin urmatoarele informatii:Pentru persoanele fizice:a) numele si prenumele si, dupa caz, pseudonimul;b) data si locul nasterii;c) codul numeric personal sau, daca este cazul, un alt element unic de identificare similar;d) domiciliul si, daca este cazul, resedinta;e) numarul de telefon, fax, adresa de posta electronica, dupa caz;f) cetatenia;g) ocupatia si, dupa caz, numele angajatorului ori natura activitatii proprii;h) functia publica importanta detinuta, in cazul clientilor care sunt rezidenti in strainatate, daca este cazul;i) numele beneficiarului real, daca este cazul.Pentru persoanele juridice sau fara personalitate juridica:a) denumirea;b) forma juridica;c) sediul social si, daca este cazul, sediul unde se situeaza centrul de conducere si de gestiune a activitatii statutare;d) numarul de telefon, fax, adresa de posta electronica, dupa caz;e) tipul si natura activitatii desfasurate;f) identitatea persoanelor care, potrivit actelor constitutive si/sau hotararii organelor statutare, sunt investite cu competenta de a conduce si reprezenta entitatea, precum si puterile acestora de angajare a entitatii;g) numele beneficiarului real, daca este cazul, sau, in situatia prevazuta la art. 22 alin. (2) lit. b) pct. 2 din Legea nr. 656/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, informatii despre grupul de persoane care constituie beneficiarul real;h) identitatea persoanei care actioneaza in numele clientului, precum si informatii pentru a se stabili ca aceasta este autorizata/imputernicita in acest sens.