Companiile aviatice resimt din plin criza economica si pun la bataie noi planuri pentru a face fata problemelor economice. O parte dintre acestea au anuntat masuri de suplimentare a veniturilor, iar cele care nu au facut-o, le vor anunta cu siguranta in urmatorul interval de timp.Compania Ryanair a anuntat ca va adauga o noua taxa la bordul aeronavelor. Taxa de o lira sterlina va fi aplicata pentru folosirea toaletei. Un calcul elementar arata cam cat va castiga compania pe an din aceasta taxa. Se ia in considerare numarul calatorilor din anul precedent, 57.7 milioane, apoi se considera ca cel putin 10% dintre acestia folosesc toaleta cel putin o data pe timpul unui zbor. La un cost de o lira platit de fiecare pasager pentru folosirea toaletei, compania va avea incasari de 5.7 milioane de lire sterline. Michael O’Leary, directorul executiv al companiei declara: „Nu cred ca cineva care zboara cu Ryanair nu are la el cel putin o lira“.O alta sursa de venituri va fi cea din folosirea telefonului mobil la bordul avioanelor companiei. Pana cel tarziu in vara acestui an, 40 de avioane vor beneficia de acest serviciu. Ryanaiar a avut incasari de aproximativ 454 de milioane de euro din alte servicii decat cele reprezentate de vanzarea de bilete de avion, reprezentand o crestere de 25% fata de anii precedenti. Compania se asteapta la incasari exclusive la bordul navelor de peste 1 miliard de euro, 22% din totalul veniturilor. Un alt jucator de pe piata companiilor aeriene, EasyJet, a inregistrat in anul financiar incheiat la 30 septembrie 2008 o crestere de 114.5% comparativ cu 2007. Din totalul veniturilor, 15.5% au provenit numai din servicii auxiliare. De asemenea, serviciul de imbarcare rapida a contribuit cu success la cresterea veniturilor companiei.Peter Voets, marketing manager Easy Jet spunea referitor la rezultatele financiare: „Acest avans se datoreaza introducerii unei taxe pentru bagajul la cala, care a atras incasari de peste 144 de milioane de lire, in conditiile in care peste 71% din pasageri au mai mult de un singur bagaj de mana.“Si alte companii precum MyAir sau BlueAir au raportat incasari de eficientizare a costurilor din vanzarea bauturilor, mancarurilor realizate la bordul aeronavelor.La randul sau, compania Air France-KLM a introdus un serviciu nou pentru eficientizarea costurilor. Este vorba de serviciul de imbarcare prin intermediul telefonului mobil si consta in prezentarea tichetului de imbarcare afisat pe telefonul mobil.Cat despre compania Lufthansa, aceasta a avut in primele noua luni ale anului 2008 venituri de 18.5 miliarde de euro, din care 3 miliarde numai din activitati auxiliare. British Airways si-a estimat veniturile din anul precedent la 201 milioane de lire sterline, numai din activitati de turism, catering si asigurari. Operatorul roman, Tarom, nu sta prea bine la capitolul venituri auxiliare. Directorul general al companiei Tarom, Ruxandra Brutaru, crede ca veniturile companiei vor putea fi suplimentate prin regandirea oraganizatiei Tarom Tours: „Este una din cele patru masuri de criza pe care le vom lua anul acesta pentru ca, din pacate, in prezent veniturile companiei din activitati auxiliare sunt foarte mici. Tarom Tours este o activitate care poate fi foarte performanta. Ne-am propus sa vindem tot atat de multe pachete turistice cati pasageri vom avea, ceea ce ne va aduce venituri auxiliare importante.“