Vicepresedintele PSD Liviu Dragnea a sustinut vineri la Realitatea FM ca schimbarea sefilor deconcentratelor este o miscare politica prin care noua guvernare sa poata lucra in teritoriu cu propriii oameni, el recunoscand ca pana acum unele concursuri pentru ocuparea acestor functii erau aranjate.Dragnea a precizat ca schimbarea conducerilor din deconcentrate a fost discutata inca din luna ianuarie, existand doua variante politice . Varianta ipocrita, in care raman in continuare sefii de servicii deconcentrate functionari publici, si noi ne facem ca le respectam drepturile, dar de fapt ii fortam sa-si dea demisia, asa cum a facut Alianta DA in 2005 – 2008 si cum a facut si PDSR in 2000-2004. Sau iesim din ipocrizie si facem o legislatie clara, transparenta, in care atunci cand vine o noua guvernare isi pune administratia in teritoriu in functie de politicile pe care vrea sa le implementeze , a explicat Dragnea, comentand noua ordonanta a Guvernului care stabileste baza legala de numire in functii a sefilor de deconcentrate in functie de schimbarea puterii.Totodata, liderul PSD a explicat ca schimbarea sefilor din teritoriu se facea tot in functie de culoarea politica, dar ca atunci se facea pe langa lege . Erau chemati sefii de servicii deconcentrate la Bucuresti, la ministrul sau la seful agentiei respective, era fortat sa-si dea demisia si se punea de la partidul respectiv , a recunoscut presedintele CJ Teleorman.In plus, el a spus ca pana acum concursurile au fost aranjate, in cea mai mare parte , in ce priveste ocuparea posturilor din teritoriu. Toti sefii care erau in functie la 31 decembrie 2008 erau 80 si ceva la suta PNL, 20 la suta PDL ce mai ramasesera neschimbati, tot numiti politici au fost , a mai sustinut vicepresedintele PSD.Toti sefii serviciilor deconcentrate primesc joi si vineri decizii de demitere, iar in urmatoarele 30 de zile intra in vigoare preavizul impus de Codul Muncii pentru functiile de conducere, interval in care se vor desfasura si concursurile pentru desemnarea noilor sefi. Termenul stipulat in OUG este de 32 de zile pentru ca in primele doua zile de la publicarea Ordonantei de Urgenta sa fie transmise deciziile de demitere, cu preaviz de 30 de zile , au declarat joi pentru NewsIn surse guvernamentale. Potrivit acelorasi surse, in sedinta de saptamana viitoare Executivul va aproba prin HG si modelul contractului de management pe care viitorii sefi ai serviciilor deconcentrate trebuie sa si-l asume.Functiile care confera calitatea de conducator al serviciilor publice deconcentrate se desfiinteaza in termen de 32 de zile de la data intrarii in vigoare a Ordonantei de Urgenta adoptate miercuri de Guvern, potrivit textului actului normativ. Functiile publice, functiile publice specifice, precum si posturile incadrate in regim contractual, care confera calitatea de conducator al serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe ale administratiei publice centrale din unitatile administrativ-teritoriale (…) se desfiinteaza in termen de 32 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei OUG , se arata in textul actului normativ. Aceeasi prevedere se aplica si pentru adjunctii conducatorilor serviciilor deconcentrate.La expirarea termenului de 32 de zile, serviciile publice deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe ale administratiei publice centrale din unitatile administrativ-teritoriale vor fi conduse de un director coordonator, ajutat de unul sau mai multi adjuncti. Acestia sunt numiti prin act administrativ al ordonatorului principal de credite in subordinea, coordonarea sau sub autoritatea caruia functioneaza serviciul.Una dintre conditiile prevazute pentru ocuparea acestor functii este ca persoana sa nu fi desfasurat activitati de politie politica astfel cum este definita prin lege . In plus, trebuie sa indeplineasca si alte criterii specifice stabilite de ordonatorului principal de credite. In termen de maximum 32 de zile de la intrarea in vigoare a OUG, ordonatorii principali de credite trebuie sa organizeze testul de evaluare a cunostintelor si aptitudinilor manageriale, pe baza proiectelor de management. Evaluarea candidatilor se va face de comisii formate din specialisti in domeniul respectiv. Din comisii va face parte si cate un reprezentant al prefecturii din judetul respectiv.Actul normativ precizeaza ca functiile de conducere sunt exercitate in baza unui contract de management incheiat cu ordonatorul principal de credite, pe o perioada de maximum 4 ani. Contractul – care este asimilat contractului individual de munca -prevede, printre altele, obiectivele si indicatorii specifici de performanta. Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei OUG, functionarilor publici si personalului incadrat in regim contractual care ocupa posturi din cele prevazute la al.1 (conducatori ai serviciilor deconcentrate n.r.) li se vor aplica (…) dispozitiile legale cu privire la incetarea raporturilor de serviciu, respectiv a raporturilor de munca, prevazute de Legea privind statutul functionarilor publici, respectiv de Codul Muncii , se arata in actul normativ.In ceea ce priveste inspectorii scolari, actul normativ precizeaza ca inspectorul scolar general, adjunctul acestuia si directorul Casei Corpului Didactic vor fi numiti prin ordin al ministrului Educatiei. Contractele de management educational aflate in derulare inceteaza in termen de 15 zile de la intrarea in vigoare a OUG adoptate miercuri de Guvern.Pe lista serviciilor deconcentrate se afla directiile de sanatate publica, casele de asigurari de sanatate (care apartin de Ministerul Sanatatii), directiile pentru cultura, culte, patrimoniu cultural (Ministerul Culturii si Cultelor), comisariatele pentru protectia consumatorului si oficiile teritoriale pentru IMM-uri si cooperatie (Ministerul pentru IMM-uri).Serviciile care tin de Ministerul Muncii sunt directiile de munca si protectie sociala, organismele intermediare regionale pentru POS Resurse Umane, inspectoratele de munca, casele de pensii, agentiile pentru ocuparea fortei de munca, inspectoratele sociale regionale si compartimentele judetene de inspectie sociala, agentiile de prestatii sociale.Ministerul Tineretului si Sportului are in subordine directiile judetene pentru sport, directiile judetene pentru tineret, complexurile sportive nationale si municipale, cluburile sportive municipale si orasenesti, casele de cultura studentesti, iar Ministerul Finantelor – directiile generale ale finantelor publice judetene, directiile regionale si judetene pentru accize si operatiuni, sectiile judetene ale Garzii Financiare.In subordinea Ministerului Agriculturii sunt directiile judetene pentru agricultura si dezvoltare rurala, inspectoratele teritoriale pentru calitatea semintelor si a materialului saditor, inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare, centrele judetene de plati si interventie pentru agricultura, oficiile judetene de consultanta agricola si cele pentru ameliorare si reproductie in zootehnie, oficiile de plati pentru dezvoltare rurala si pescuit, oficiile de studii pedologice si agrochimice judetene si directiile silvice judetene.Ministerul Mediului raspunde de agentiile regionale si judetene de protectie a mediului, comisariatele regionale si judetene ale Garzii de Mediu, organismele intermediare regionale pentru POS Mediu si de directiile de ape regionale si judetene ale Autoritatii Apele Romane.Ministerul Economiei are in subordine filialele teritoriale ale Agentiei Romane pentru Conservarea Energiei, Ministerul Educatiei – inspectoratele scolare judetene, iar Secretariatul General al Guvernului – directiile sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor, directiile de statistica regionale si judetene, unitatile teritoriale ale ANRM si inspectoratele teritoriale si regionale de stat in constructii.