Consiliul Concurentei a declansat o investigatie la societatile ce apartin de grupurile Metro si Rewe si la societatile Mega Image si CDE R Interex si furnizorii acestora, privind posibile intelegeri anticoncurentiale intre comercianti si furnizori, arata institutia intr-un comunicat de presa. Investigatiile privesc posibile intelegeri
anticoncurentiale intre comercianti si furnizorii acestora, referitoare
la stabilirea preturilor de vanzare sau de revanzare, cu potentiale
efecte asupra bunastarii consumatorilor finali.Astfel, companiile respective, ce includ retelele de retail Metro Cash amp; Carry, real, Hypermarket, Metro Buying Group, Selgros Cash amp; Carry, Billa si Mega Image si furnizorii acestora ar fi stabilit in mod ilegal preturile de vanzare sau revanzare, in detrimentul consumatorilor.Magazinele mentionate reprezinta aproximativ 40% din valoarea totala a comertului alimentar din Romania. Concurenta prin pret este cel mai important element de manifestare a unei economii de piata libere. Orice forma de restrangere sau impiedicare a concurentei prin pret reprezinta o abatere de la principiul libertatii de manifestare a agentilor economici pe piata si produce o grava afectare a intereselor consumatorilor finali. in situatia in care aceste practici vor fi confirmate, Consiliul Concurentei va sanctiona corespunzator companiile vinovate, iar respectivele comportamente vor fi interzise pe piata , a declarat Bogdan M. Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.Daca sunt gasite vinovate, companiile pot fi amendate cu pana la 10% din cifra de afaceri a acestora, insa, cele care coopereaza cu autoritatea de concurenta, pot obtine imunitate la amenda sau reduceri ale amenzilor, in cadrul programul de clementa, introdus pe 7 septembrie 2009.