Creativitatea in domeniul publicitatii electorale din campania in desfasurare este de nota sapte, cu mesaje neinspirate, mai slabe decat cele din 2004, afirma, intr-un interviu pentru NewsIn, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor din Industria de Publicitate, Liviu Rogojinaru. Reporter: La cat estimati piata de productie publicitara autohtona, in acest moment?Liviu Rogojinaru: Piata publicitara este in crestere inca din 1990, dar este adevarat ca, in ultimii ani, cresterea nu a fost una exponentiala. Pentru anul 2007, piata a fost evaluata undeva la 150 de milioane de euro. Cel mai probabil este ca, in 2008, valoarea pietei se va opri la aproximativ 200 de milioane de euro.Reporter: Unde vor fi inregsitrate cresteri sau scaderi, in urmatoarea perioada?Liviu Rogojinaru: Cel mai probabil, vor exista scaderi in domeniul semnalisticii, dar si in cazul producatorilor si importatorilor de materiale publicitare (n.r. – materiale promotionale). Cauzele acestei tendinte se regasesc in criza financiara. Majoritatea clientilor incearca sa reduca cheltuielile in acele sectoare care nu le aduc profit imediat, iar publicitatea este unul dintre acestea.Cresteri vor exista in zona de print si oudoor.Reporter: Care sunt efectele anului electoral asupra industriei de productie publicitara?Liviu Rogojinaru: Principalul efect va fi unul de crestere a numarului de comenzi. Ne asteaptam ca incasarile firmelor de productie publicitara sa fie mai mari cu 25% pe perioada campaniei electorale. In privinta unor cifre exacte, vom putea spune ceva mai concret abia la sfarsitul lunii decembrie, cand vom vedea ce sume au fost incasate.Reporter: Care sunt cele mai cautate produse in perioada electorala?Liviu Rogojinaru: In mod cert, printul, mai ales pe segmentul de outdoor, pentru ca are cea mai mare frecventa de schimbare si este cel mai rentabil mod de comunicare, raportat la numarul de subiecti atinsi. Din acest motiv, probabil ca nici semestrul doi al anului 2008 nu va fi afectat de o scadere, datorita sumelor care vor incasate din campania electorala.Pe locul doi sunt materialele promotionale, iar dintre ele, ca si anii trecuti, cele mai cautate sunt tricourile si sepcile. Avand insa in vedere apropierea sezonului rece, caciulile si manusile vor fi, si ele, achizitionate in cantitati importante.In ceea ce priveste indoor-ul, acesta nu este foarte cautat in campanii electorale, pentru ca nu este de impact. De exemplu, daca stam sa ne gandim la mall-uri, doar 5% dintre cei care le frecventeaza merg la vot.Reporter: Ce nota ati da creativitatii autohtone in domeniul publicitatii electorale?Liviu Rogojinaru: Nota sapte. Este loc pentru multe imbunatatiri, iar anul acesta niciunul din candidatii, cel putin din ce am vazut eu, nu a adus ceva nou. Exista, desigur, cateva exceptii, mai ales in randul candidatilor care au in spate agentii de publicitate, insa per total, an