Votul uninominal a schimbat strategiile de campanie ale principalelor partide politice, care renunta la ideea mitingurilor electorale de amploare, inlocuindu-le prin discutii cu alegatorii, pe strada sau la telefon, si mizand pe prezenta liderilor-locomotiva in cat mai multe colegii. Emil Boc, liderul PD-L si coordonatorul campaniei electorale a democrat-liberalilor, crede ca primul vot in sistemul uninominal pe care il vor acorda romanii in luna noiembrie reprezinta cel mai important moment in materie de reforma a clasei politice dupa 1989 si practic a doua revolutie politica in Romania dupa 1989 . Pentru prima data dupa 1989, politicianul este legat de glie si se elimina definitiv traseismul politic. Nu vei mai putea sa candidezi astazi in Gorj, maine in Dambovita si poimaine in Bucuresti, ci daca ti-ai facut treaba vei fi reales in circumscriptia unde ai fost ales sau esti trimis acasa , a declarat Emil Boc pentru NewsIn.Boc afirma ca strategia de campanie a PD-L este una simpla, de bun-simt si pe care o stie orice activist PD-L : prezenta in randul alegatorilor, contactul direct cu acestia. In primul rand le vom cumpara fiecarui candidat doua perechi de pantofi pingeliti cu care vor trebui sa bata, de doua-trei ori, colegiile uninominale pe care le au. Cine va reusi – prin contact om la om va castiga alegerile , a spus Emil Boc. El estimeaza ca marii politicieni care cred ca doar prezenta la televizor le va aduce voturi in urna vor avea mari surprize in 30 noiembrie. Liderul PD-L spune ca mesajul central al campaniei electorale va fi oferta de guvernare a partidului, iar filialele, in functie de particularitatile colegiului, isi vor face propriile strategii. Un alt atu este acela ca PD-L are cativa lideri nationali importanti care nu candideaza: Theodor Stolojan, Emil Boc, Adriean Videanu, Gheorghe Flutur. Vor fi scosi la inaintare peste tot in tara , a mai declarat Boc.La PSD, prezenta lui Ion Iliescu in campanie este dorita de majoritatea filialelor Liderii PSD sustin ca nu vor merge pe un mesaj negativ la adresa adversarilor, ci vor incerca sa se prezinte pe ei ca partid al solutiilor si stabilitatii politice. PD-L este partidul lipitoare, iar PNL este partid de incompetenti este insa unul din mesajele pe care staff-ul central il recomanda candidatilor PSD. Strategia de campanie a PSD prevede mesaje diferite ale candidatilor, in functie de colegiile in care se prezinta. Astfel, daca in orase, pesedistii sunt indemnati sa promita autostrazi, scoli, echitate sociala, in mediul rural, discursul se schimba: taranii au nevoie de agricultura performanta, locuri de munca, facilitati pentru copii lor. Nu lipsesc nici recomandari pentru modul in care sa fie facute afise, pentru comportamentul de campanie, chiar daca fiecare filiala are libertate aproape totala in a-si particulariza mesajul. De exemplu, in Transilvania afisele si materialele nu vor abuza de rosul social-democrat pentru ca e asociat cu comunismul, iar mesajul va fi unul care sa vorbeasca despre dezvoltare si probleme ce tin de regiune.Din arsenalul pentru alegeri al pesedistilor nu vor lipsi campania din usa-n usa , periplul liderilor importanti in filiale, nici adunarile publice si concertele. In primele zile de campanie, cei mai importanti pesedisti merg in colegiile in care candideaza ei. Presedintele PSD, Mircea Geoana, incepe campania chiar in judetul in care candideaza, la Dolj. Grabit sa castige cu un procent cat mai mare, vineri, in prima zi de campanie, presedintele social-democratilor merge la Dabuleni. Duminica, Geoana merge la Ramnicu Valcea, unde presedintele de filiala Ion Calea a pregatit o lansare a candidatilor pe judet, asezonata cu o muzica populara, dar si rock, gen reprezentat de trupa Voltaj . Si Miron Mitrea, coordonatorul de campanie al PSD, se va afla in primele zile de campanie la el in colegiul din Vrancea. Secretarul general al PSD, Titus Corlatean, merge si el in colegiul sau din Brasov. Presedintele de onoare al PSD, Ion Iliescu, nu avea pana in acest moment programul stabilit pentru primele zile de campanie. Iliescu este asteptat de PSD Bucuresti, la ceremonia de prezentare a candidatilor programata spre sfarsitul saptamanii, prezenta lui fiind oportuna mai ales ca in cursa din Capitala alearga si apropiati ai sai: senatorul Serban Nicolae, regizorul Sergiu Nicolaescu si chiar unul din consilierii sai, Ionut Vulpescu. Iliescu are invitatii de la majoritatea organizatiilor, astfel ca va avea un program incarcat in aceasta campanie batand la picior colegii din Prahova, Buzau, Vaslui sau Ilfov. Conservatorii isi vor corela campania cu cea a aliatilor din PSD. Noi facem campanie de alianta. Nu avem candidati ai PC, avem candidati ai Aliantei PSD-PC. Campania se va desfasura pe patru paliere distincte. Primul este campania pentru Mircea Geoana, candidatul la functia de premier, al doilea este campania nationala in care lideri nationali se vor deplasa in teritoriu, al treilea la nivel judetean si al patrulea la nivelul fiecarui colegiu , a declarat secretarul general al PC, senatorul Codrut Seres.El a precizat ca se vor implica in campanie si persoane care nu candideaza, precum alesii locali ai partidului. Intrebat daca liderii de la centru vor merge sa sustina public un candidat dintr-un colegiu sau altul, Seres a raspuns: Daca este cazul. Cam fiecare isi vede de campania lui. Insa vor beneficia de ajutorul persoanelor care nu candideaza. De exemplu, Eugen Durbaca, ce este vicepresedinte de Consiliu Judetean la Galati, va face campanie in judet pentru candidatii Aliantei, dar el propriu-zis nu candideaza .PNL mizeaza pe intalniri tematice cu diferite categorii profesionale PNL a adaptat campania electorala la scrutinul uninominal prin descentralizare. Pe principiul ca fiecare colegiu are specificul sau, filialele isi pregatesc strategii adaptate zonei, devenind foarte greu sa existe recomadari punctuale trasate de la centru. Totusi, liderii marcanti ai partidului, in frunte cu presedintele PNL, premierul Calin Popescu Tariceanu, vor participa la evenimente de lansare a candidatilor locali. PNL a organizat deja lansari oficiale in Moldova, Transilvania, precum si la Bucuresti, in cadrul carora a fost prezent presedintele liberal. De altfel, potrivit liderilor PNL, premierul si-a anuntat disponibilitatea de a actiona ca o locomotiva a partidului si de a lua parte la cat mai multe evenimente locale, in masura in care timpul ii permite.Principala strategie a PNL este prezenta permanenta a candidatului in colegiu, precum si organizarea de intalniri cu categorii speciale – profesori, medici – dar organizate la nivel local. Un exemplu in acest sens, este intalnirea pe care a avut-o, miercuri, ministrul Muncii, Mariana Campeanu, in colegiul 9 din Bucuresti, cu pensionarii, pe care i-a consiliat si le-a promis ca va lua in calcul inclusiv marirea plafonului de ajutor pentru incalzire.Un rol foarte important le revine reprezentantilor locali ai PNL in teritoriu, cei care vor coordona campania la nivelul localitatilor fiind primarii, viceprimarii si consilierii locali ai formatiunii.La nivel central, strategia de campanie presupune participarea in dezbateri televizate a lui Tariceanu alaturi de contracandidatii la functia de premier, aparitii in presa, bannere, precum si turnee electorale ale ministeriabililor liberali si ale presedintelui partidului.