Dupa ce zilele trecute Antena3.ro va prezenta recomandarile Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului pentru produsele de post, panificatie si pentru alimente, seria sfaturilor celor de ANPC continua, cu problema bancilor si cele trei etape ale contractului de creditare: in momentul in care se incheie un contract de credit, in timpul derularii acestuia si la terminarea respectivului contract. Astfel, atunci cand se incheie un contract de credit cu o banca sau o alta societate de credit, clientul este sfatuit sa solicite un exemplar al contractului si o simulare de costuri si sa citeasca cu mare atentie contractul, verificand costurile totale ale creditului, inclusiv dobanda anuala efectiva (DAE), clauzele contractuale, drepturile si obligatiile partilor, si termenele de plata. In cazul creditelor imobiliare, consumatorul este sfatuit sa nu dea avansul pentru cumpararea unei locuinte pana cand nu i se acorda creditul solicitat. In timpul derularii contractului, clientii ar trebui sa verifice periodic, la banca sau IFN, modificarile de costuri, pentru a nu acumula penalitati in cazul in care ratele s-au majorat fara sa fie anuntati. In momentul in care contractul de credit se termina, consumatorului i se recomanda de catre ANPC sa faca o cerere de inchidere a contului curent si sa se asigure ca orice alte obligatii financiare sunt lamurite, pentru a nu descoperi ulterior ca este inregistrat la Biroul de Credit pentru datorii neplatite. Citeste stirea completa pe site-ul Antena 3.