Stiinta a evoluat odata cu oamenii, iar la inceputul mileniului trei, ingineria ofera mapamondului minuni altadata greu de imaginat chiar si pentru scriitorii de science-fiction. Thomas Edison spunea ca: “O idee, oricat de valoroasa, nu face doi bani daca nu o pui in practica . Este unul dintre conceptele care stau la baza ingineriei. Iata cateva dintre realizarile inginerilor din lumea intreaga, care par sa invinga si ultima frontiera: puterea gandului.Parc eolian in mijlocul mariiLa 20 km de coasta Danemarcei se afla Horns Rev, cel mai mare parc eolian din lume, compus din 80 de elice inalte de 110 m fiecare, cu o putere de 160 MW, mult mai puternice decat oricare centrala eoliana de uscat. Elicele, cu o lungime de 30 m fiecare, se asambleaza la sol si sunt transportate pe mare cu ajutorul unor barje speciale. Montajul pe stalpi in mare se face cu echipe formate din cate patru tehnicieni si macarale imense, montate pe vapoare ce stationeaza langa stalpii uriasi, ce rasar din mare asemeni unui gard straniu si alb. Autostrada imposibilaNumele oficial este Autostrada Articului si se afla in Canada. Uneste orasele Tibbitt si Contwoyoto si este considerata cea mai periculoasa sosea din lume. Situata in tinuturile arctice din nordul taigalei canadiene, soseaua se desfasoara pe 500 km, pana la uriasele mine de diamante din nordul inghetat. Autostrada Articului este periculoasa deoarece 85% din suprafata ei traverseaza lacuri inghetate, iar stratul de gheata se poate rupe, inghitind camioanele care strabat soseaua de gheata. Acest traseu se poate face doar iarna, in lunile cu temperaturi foarte scazute. In fiecare iarna, angajatii de la Nuna Logistics (masinarii enorme de curatat si nivelat zapada) intra in actiune. Utilajele deschid o strada larga de 70 m, echivalentul unei autostrazi cu 8 benzi, care permite camioanelor de 70 tone sa ajunga la minele de diamante. Cateodata, natura are ultimul cuvant, iar camioanele dispar sub stratul gros de gheata. Poate ca si acesta este un motiv pentru care diamantele sunt atat de scumpe. Colosi pe mareCele mai mari meganave din lume se folosesc pentru a transporta obiecte foarte mari si grele cum ar fi statiile petroliere off-shore, utilaje pentru lichefierea gazului pentru platformele de exploatare marine, statii militare radar, submarine, alte nave de tonaj mai mic. V-ati intrebat vreodata cum se incarca aceste meganave? Mare parte din suprafata unui asemenea vas o reprezinta platforma transportoare. Aceasta se scufunda, se parcehaza deasupra incarcatura, apoi platforma se ridica si se navigheaza spre destinatie. Simplu, nu?Podul de apa peste apaEste un pod real, seamana cu o autostrada inundata si nu este o halucinatie a lui Jules Verne. Este vorba despre podul Magdeburg din Germania, cu o lungime de un km si latimea de 32 m. Este necesar sa-l privesti de mai multe ori ca sa-ti dai seama ca exista si ca este construit de mana omului. Este un pod de apa care traverseaza fluviul Elba si permite circulatia navelor intre cele mai mari canale fluviale din Germania. A costat peste 500 milioane de euro si s-a realizat in sase ani.Cam asa arata realizarile unor ingineri de succes. “Succesul este un joc, cu cat joci de mai multe ori, cu atat castigi de mai multe ori si cu cat castigi de mai multe ori, cu atat vei juca mai bine.” (Allan Pease)