Concluziile preliminare ale anchetei ce priveste accidentul aviatic din muntii Apuseni, din luna ianuarie, arata ca vremea a fost de vina pentru producerea tragediei.
Centrul de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile (CIAS) a oferit astazi publicitatii primele concluzii ale anchetei accidentului aviatic petrecut in Muntii Apuseni in data de 20 ianuarie. Conform anchetei preliminare, se pare ca vremea a fost cea care a stat la baza prabusirii avionului pilotat de Adrian Iovan.
CIAS a publicat un raport privind ancheta in cazul tragediei aviatice din Muntii Apuseni, produsa in data de 20 ianuarie, in care se arata ca vremea a fost unul dintre principalii factori ce au dus la producerea accidentului. “Se contureaza faptul ca un factor important care a dus la producerea accidentului au fost conditiile meteorologice nefavorabile din timpul zborului. Din analiza primara a datelor a reiesit ca aeronava detinea certificatul de navigabilitate in termen de valabilitate”, se arata in comunicatul Centrului de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile
In urma accidentului aviatic produs in 20 ianuarie in Muntii Apuseni, intr-o zona accidentata, la peste 1.400 de metri altitudine, la granita dintre judetele Cluj si Alba, si-au pierdut viata pilotul Adrian Iovan si studenta Aurelia Ion. in accident au fost raniti, pe langa copilotul Razvan Petrescu, si medicii Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, Catalin Pivniceru de la Spitalul “Sfanta Maria” si Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beius.
Echipa medicala din avion mergea de la Bucuresti la Oradea, unde urma sa preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care suferise un accident vascular cerebral.
Citeste si: Parchetul a inceput urmarirea penala in cadul accidentului din Apuseni. Cine sunt persoanele anchetate
Epava avionului si victimele au fost gasite de trei localnici, dupa cautari care au durat aproximativ cinci ore si la care au participat pompieri salvatori, jandarmi montani, politisti, salvamontisti, angajati ai Parcului National Muntii Apuseni si localnici. Pilotul Adrian Iovan a fost gasit incarcerat, iar studenta era in stop cardio-respirator, cu hipotermie severa, nemaiputand fi salvata.
Citeste si: Copilotul Razvan Petrescu a fost externat de la Spitalul Judetean Cluj
Toate cele cinci persoane ranite in accidentul aviatic, care au suferit multiple fracturi si traumatisme, au fost internate la sectia de terapie intensiva a Spitalului Judetean de Urgenta din Cluj-Napoca. in 21 ianuarie, medicul Radu Zamfir a fost externat de la Spitalul Judetean de Urgenta (SJU) din Cluj, ajungand in Capitala la bordul unui avion de linie.
Ulterior, medicul a sustinut o conferinta de presa la Institutul Fundeni, el spunand ca datorita lui Adrian Iovan sunt cinci oameni in viata, dupa ce aeronava a intrat in ceata, a pierdut inaltime si a pierdut un motor. Medicul Zamfir si-a reluat activitatea dupa o saptamana.
De asemenea, medicul Sorin Ianceu a fost externat in 3 februarie, iar ceilalti doi medici raniti in accidentul aviatic, Valentin Calu si Catalin Pivniceru, au fost externati a doua zi.
Sursa foto: alba24.ro
“Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, îşi continuă nestingherit, chiar sub nasul ministrului Ramona Mănescu, aranjamentele şi ingineriile feroviare prin care urmăreşte să tragă pe linie moartă compania de stat.
Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează, caută diverse pretexte pentru cedarea prestaţiei către operatorii privaţi, şi astfel prin noul mers al trenurilor intrat în vigoare la jumătatea lunii decembrie 2013 au fost scoase peste 200 de trenuri .
În ultima perioadă, Valentin Dorobanţu, omul garantat de Relu Fenechiu, este preocupat să blocheze accesul ceferiştilor de pe calculatoarele companiei la site-urile ziarelor care fac dezvăluiri despre şmenurile sale.
De fapt, Valentin Dorobanţu s-a lăudat către apropiaţii săi că el face ce vrea cu membrii Consiliului de Administraţie pentru că preşedintele Alexandrina Gătej este străină de problemele căii ferate. Însă, Dorobanţu îşi promovează aranjamentele în Consiliul de Administraţie prin intermediul , directorului Claudiu Dumitrescu si a directoarei Dana Galbeni Răchilă , prietenă la cataramă cu mâna dreapta a managerul privat, şefa achiziţiilor de la CFR Călători, Carmen Maria Popescu. De fapt, familiile celor două doamne au avut, în anii trecuţi, împreună o firmă (Bononnia Caffe SRL Bucureşti) pe care au vândut-o către alţi acţionari.”
PENTRU MINISTRUL TRANSPORTURILOR :
ATI INCEPUT UN PROCES DE SCHIMBARE , DE INSANATOSIRE DAR V-ATI OPRIT .
NU STIM CARE ESTE CAUZA , DAR NOI SALARIATII DE LA CFR CALATORI VOM LUPTA PANA LA CAPAT SI VOM FOLOSI TOATE “ARMELE” PERMISE DE LEGE CA SA VA DETERMINAM SA CURATATI PUTREGAIUL ADICA CONDUCEREA DE LA CFR CALATORI.
NU POTI SA FI PLATIT DIN BANI PUBLICI CU PESTE 9000 DE EURO LUNAR + BONUSURI SI SA RAPORTEZI PIERDERI DE PESTE 400 MILIOANE DE LEI LA FINELE ANULUI 2013 , SA DEVALIZEZI SOCIETATEA INTR-UN RITM AMETITOR DE RAPID DUPA BUNUL TAU PLAC MAI MULT SA DAI DOVADA DE AROGANTA MAXIMA COMBINATA CU O FRUSTRARE NATIVA , DAUNATOARE UNUI MANAGER LA O SOCIETATE DE STAT.
DA, DOAMNA RAMONA MANESCU , ATI GHICIT , ESTE VORBA DE MANAGERUL “SMART” DOROBANTU VALENTIN , CARE NU MAI NECESITA ABSOLUT NICIO DESCRIERE.